Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Εγνατία: Πρόβλεψη κατασκευής αυτοκινητόδρομου στο Χαλάστρα-Εύζωνοι βάζει το ΤΑΙΠΕΔ

κείμενο από το ypodomes.com
Την περασμένη Παρασκευή, το μεγάλο νέο ήταν η εκκίνηση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού μαζί με 3 κάθετους άξονες. Δηλαδή ο βασικός άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου 658χλμ και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας με μήκος και οι τρεις 225χλμ.
Κατασκευαστικά, το μεγάλο νέο που βγήκε από τους όρους του διαγωνισμού είναι η ενδεχόμενη αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο τμήματος του άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι μήκους 40χλμ και ενός τμήματος περίπου 10χλμ του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο κείμενο "Το Ταμείο ενδέχεται, κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και πριν την υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών, να συμπεριλάβει στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης και την αναβάθμιση των τμημάτων Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα –
Εύζωνοι και Χριστός – Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών".
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πόσο εκτιμάται το κόστος για την κατασκευή αυτών των δύο τμημάτων. Στην Ελλάδα μία κατά προσέγγιση εκτίμηση (σύμφωνα με ένα έγγραφο του 2014 του τότε Υπουργού Υποδομών Μ.Χρυσοχοϊδη) το κόστος κατασκευής αυτοκινητόδρομου ανά χιλιόμετρο αγγίζει τα 5,5εκατ.ευρώ. Αυτό σημαίνει με βάση αυτό το νούμερο, το κόστος θα άγγιζε χοντρικά τα 275εκατ.ευρώ.
Επίσης, ένα πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι, αν τελικά το ΤΑΙΠΕΔ ζητήσει την αναβάθμιση αυτών των τμημάτων, αν έχουν ληφθεί υπόψη οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις καθώς μιλάμε για διαπλάτυνση των υφιστάμενων τμημάτων και αν ναι πόσο εκτιμώνται και αν υπάρχει έτοιμο πλάνο για την ενεργοποίηση τους.
Πάντως σε περίπτωση που τελικά ζητηθεί η κατασκευή των δύο παραπάνω τμημάτων, θα σημάνει και το κλείσιμο δύο σημαντικών εκκρεμοτήτων σε επίπεδο οδικών υποδομών για την Εγνατία Οδό, ειδικά για τον κάθετο άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι που αποτελεί την κύρια οδική αρτηρία που συνδέει τη χώρα μας με τα Σκόπια και την υπόλοιπη Ευρώπη και που σήμερα είναι το μοναδικό τμήμα που παραμένει ως ταχείας κυκλοφορίας και όχι κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Να θυμίσουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τον διαγωνισμό για την "χρηματοδότηση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση του Οδικού Άξονα. Συγκεκριμένα, η εκμετάλλευση περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών και δράσεων που απαιτούνται για την ορθολογική οικονομική διαχείριση του Οδικού Άξονα και, ως εκ τούτου, περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων μέσω διοδίων ή/και άλλων πηγών σε αντάλλαγμα για την παροχή προς τους χρήστες του Οδικού Άξονα υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο/αποδεκτό επίπεδο, όπως αυτό θα προσδιορισθεί ειδικότερα στη Σύμβαση Παραχώρησης".
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΞΟΝΩΝ
Μιλάμε για ένα σύνολο οδικού δικτύου με μήκος 883χλμ που αποτελείται από:
1.Τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού, μήκους 658 χιλιομέτρων, διαχωρισμένων ρευμάτων κυκλοφορίας, με πλήρη έλεγχο των προσβάσεων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους (στη συνοριακή πύλη με την Τουρκία) και διέρχεται από τη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας, και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης («ΛΕΑ») ανά κατεύθυνση (ρεύμα κυκλοφορίας) και κεντρική νησίδα. Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, για οδικό τμήμα 45 χιλιομέτρων, από τον κόμβο Κλειδίου έως τον κόμβο Λαγκαδά, η Εγνατία Οδός διαθέτει τρεις λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα.
Η Εγνατία Οδός συνδέει μεταξύ τους όλες τις μεγάλες πόλεις της βόρειας Ελλάδας, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, μέσω 74 ανισόπεδων κόμβων και προσβάσεων και αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) και ζωτικό τμήμα του ελληνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων.

2.Τον κάθετο άξονα Σιάτιστα – Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, τμήμα του διευρωπαϊκού “εκτεταμένου οδικού δικτύου” (Trans-European “Comprehensive Road Network”) και διαθέτει οκτώ ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό. Μέσω του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65 - σήμερα υπό κατασκευή), ο εν λόγω άξονας συνδέει την Αλβανία με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Ο κάθετος αυτός άξονας, συνολικού μήκους 69,2 χιλιομέτρων, διαθέτει τεχνικά χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα της Εγνατίας Οδού (2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρέυμα κυκλοφορίας).
3.Τον κάθετο άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι, μήκους 60 χιλιομέτρων, τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με τρεις ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό. Ο κάθετος αυτός άξονας συνδέει την Ελλάδα με την ΠΓΔΜ στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων. Μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ συνδέει την ΠΓΔΜ με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Το τμήμα Χαλάστρα – Άγιος Αθανάσιος – Πολύκαστρο, μήκους 44,2 χιλιομέτρων, έχει σχεδιασθεί ως άξονας χαρακτηριστικών παρομοίων με εκείνα της Εγνατίας Οδού, επί του παρόντος όμως υφίσταται ως άξονας με μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα. Το τμήμα Πολύκαστρο – μεθοριακός σταθμός Ευζώνων, μήκους 15,8 χιλιομέτρων, έχει αναπτυχθεί πλήρως ως άξονας με διαχωρισμένα ρεύματα κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα και προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου.
4.Toν κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, μήκους 95,5 χιλιομέτρων, τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με δεκαεπτά ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό. Μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ συνδέει τη δυτική Βουλγαρία με την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας. Το σύνολο του άξονα (με εξαίρεση το οδικό τμήμα Χριστός – Αμπέλα, μήκους 9,8 χιλιομέτρων) έχει κατασκευασθεί με προδιαγραφές παρόμοιες με εκείνες της Εγνατίας Οδού και βρίσκεται σε λειτουργία.
H εκδήλωση ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθεί στις 26 Ιανουαρίου 2018. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών και η ανάδειξη του παραχωρησιούχου, πιθανότατα εντός του 2018 με τις υπογραφές να τοποθετούνται λόγω διαδικασίας το 2019.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα