Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

Η Δυτική Θεσσαλία αποκτά τον δικό της αυτοκινητόδρομο, στην κυκλοφορία το Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν το μακρινό 2006 προκηρύχθηκε ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερος ως Ε65, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί σχεδόν 12 χρόνια μετά την μετέπειτα εξέλιξη του.
Ο Ε65 είχε σχεδιαστεί να ξεκινά από την Λαμία (στην περιοχή της Ανθήλης) και περνώντας δυτικά από την πόλη να προσεγγίζει και να περνά από την περιοχή Λιανοκλαδίου, Καρπενησίου, και από τις πόλεις του Δομοκού, των Σοφάδων της Καρδίτσας, των Τρικάλων, της Καλαμπάκας και να τερματίζει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Το 2008 η σύμβαση παραχώρησης υπογράφεται, το 2009 ξεκινούν οι πρώτες εργασίες οι οποίες διαρκούν 2 χρόνια. Το 2011 διακόπτονται λόγω της κρίσης και στα τέλη τοου 2013, η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης υπογράφοντας έχοντας μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο άξονας "ακρωτηριάζεται" και αναβάλλεται για το μέλλον το νότιο και βόρειο τμήμα του και αποφασίζεται να προχωρήσει σε άμεση κατασκευή το κατά πολλούς πιο ώριμο (σε απαλλοτριώσεις) τμήμα μήκους 80χλμ από την περιοχή της Ξυνιάδας μέχρι τα Τρίκαλα δημιουργώντας όμως έναν άξονα χωρίς καμία σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Αυτό το τμήμα, σήμερα, πριν από λίγο, στις 11 το πρωί παραδόθηκε στην κυκλοφορία και οι οδηγοί μπορούν πλέον να τον χρησιμοποιήσουν. Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες ο δρόμος είναι ανοιχτός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 3 το μεσημέρι από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, σε κλειστό χώρο λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.
Από σήμερα η Δυτική Θεσσαλία αποκτά τον δικό της Αυτοκινητόδρομο καθώς αυτά τα 80 χιλιόμετρα (από την Ξυνιάδα στη Χ.Θ. 31,8χλμ μέχρι τα Τρίκαλα στη Χ.Θ. 111,4χλμ) καλύπτουν τις πόλεις του Δομοκού, της Καρδίτσας και των Τρικάλων και είναι αρκετά κοντά στην Καλαμπάκα. Τι κερδίζει ο οδηγός; Τις φονικές στροφές Δομοκού που ειδικά με αυτές τις καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν αδιάβατες. Στο σύνολο του ο νέος αυτοκινητόδρομος μειώνει κατά περίπου 30 λεπτά την διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά.
Η χάραξη του είναι κλειστού ασφαλούς αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Ανά περίπου 10χλμ υπάρχει χώρος στάθμευσης και προσωπικής υγιεινής ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα λειτουργήσουν και ΣΕΑ στην περιοχή των Σοφάδων (και στα δύο ρεύματα). Σταθμοί διοδίων λειτουργούν στην περιοχή των Σοφάδων και των Τρικάλων. Αυτές τις μέρες οι διελεύσεις είναι δωρεάν και η επίσημη λειτουργία τους θα ξεκινήσει αμέσως μετά τις γιορτές.
Αυτό που θα παρατηρήσει ο οδηγός είναι μία πολλή όμορφη διαδρομή, με περάσματα από εντυπωσιακά τοπία ενώ σε αρκετό μήκος της διαδρομής, ο αυτοκινητόδρομος πηγαίνει παράλληλα με τη νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που θα λειτουργήσει το 2018.
Ο ΤΥΦΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ
Δυστυχώς ο Ε65 όπως λειτουργεί σήμερα εξυπηρετεί και μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ των μεγάλων αστικών και τουριστικών κέντρων της Δυτικής Θεσσαλίας αλλά για να μπορέσει να θεωρηθεί βιώσιμος χρειάζεται οπωσδήποτε να ξεκινήσει καταρχάς η κατασκευή του Νότιου τμήματος του από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα μήκους 31,5χλμ προκειμένου ο "τυφλός δρόμος" να βρει το φώς του.
Εδώ είμαστε ένα βήμα πριν την έγκριση από την DG Comp, υπηρεσία της Κομισιόν η οποία εδώ και ενάμιση χρόνο "ψειρίζει" την σύμβαση. Τώρα όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com είμαστε στο τέλος αυτής της διαδικασίας και εντός του επόμενου διμήνου θα προχωρήσει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό περίπου 310εκατ.ευρώ. Αμέσως μετά τον λόγο έχουν οι μπουλντόζες και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες θα χρειαστούν περίπου 3 χρόνια για να λειτουργήσει το νότιο τμήμα, να συνδεθεί με το υφιστάμενο και να δημιουργηθεί ένας αυτοκινητόδρομος 111χλμ με απευθείας σύνδεση με τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. 
Παράλληλα γίνονται κινήσεις για την υλοποίηση και του βόρειου τμήματος Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ και κόστους 400εκατ.ευρώ. Η χρηματοδότοση αναζητείται από την ΕΤΕπ ενώ οι μελέτες έχουν ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους από τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας. Με την ολοκλήρωση και το βόρειου τμήματος ο Ε65 θα συνδεθεί απευθείας και με την Εγνατία Οδό και θα γίνει ένας από τους πλέον σημαντικούς άξονες της χώρας καθώς η φυσική του συνέχεια και κατάληξη είναι ο κάθετος άξονας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, αυτοκινητόδρομος που έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί από τα μέσα του 2017.
Η ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΞΥΝΙΑΔΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ
Το τίμημα μελετών κατασκευών του τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων ανέρχεται στο ποσό των 546.973.553,00 €. και χρηματοδοτήθηκε από ιδιωτικά κεφάλαια, το Γ`ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Παρότι σχετικά η κατασκευή θεωρήθηκε εύκολη υπήρξαν σημεία με κατασκευαστικές προκλήσεις όπως, στην περιοχή διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων, υπήρχε έντονο ορεινό ανάγλυφο και γειτνίαση με έργο της ΕΡΓΟΣΕ (ΣΓΥΤ). Στην περιοχή της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας (32,5 χλμ. έως 42 χλμ.) χρειάστηκε να ληφθούν ειδικά γεωτεχνικά μέτρα.
Πλέον, οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, θα συναντούν στο 24ο χλμ. του υπάρχοντος άξονα Λαμίας – Τρικάλων, νέο κυκλικό κόμβο που θα τους οδηγεί εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα, ενώ οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, θα συναντούν στον υπάρχον άξονα Τρικάλων – Λάρισας, αντίστοιχο κυκλικό κόμβο για να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο.
Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση, στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:
Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ., 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ., 17 Άνω &22 Κάτω Διαβάσεις, 140 οχετούς, 5 διαβάσεις πανίδας.
Οι οδηγοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους, 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση), ενώ ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω 8 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και Ημι- Κόμβους (ΗΚ): Α/Κ Ξυνιάδας, Η/Κ Σμοκόβου, Α/Κ Ανάβρας, Α/Κ Σοφάδων, Α/Κ Καρδίτσας, Α/Κ Προαστίου, ΗΚ Λόγγου, Α/Κ Τρικάλων
Στη διάθεσή κάθε οδηγού βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:
Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα σε κυκλοφορία, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση δημιουργίας του Ελληνικού Δικτύου Αυτοκινητόδρομων. Αφορούσε την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, του Αυτοκινητόδρομου Μορέα και του Ε65, που μαζί με τις υπάρχουσες Εγνατία Οδό, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και Αττική Οδό δημιούργησαν ένα εκτεταμένο δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων υψηλών ταχυτήτων και ασφάλειας που μετατρέπει τη χώρα σε κόμβο μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα