Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Τα πρώτα του κεράκια σβήνει ο Μορέας με ένα χρόνο πλήρους λειτουργίας

κείμενο από το ypodomes.com
Πριν από ένα χρόνο, στις 23 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 13.30 εγκαινιάστηκε ο πρώτος πλήρως ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος της χώρας. Σήμερα (το Σάββατο για την ακρίβεια) ο "Μορέας" κλείνει τα πρώτα του κεράκια με 1 χρόνο πλήρους λειτουργίας ενώ είχε την τύχη να είναι ο πρωτοπόρος σε αυτή την κούρσα των έργων που ξεκίνησαν το 2007 και να λειτουργήσει από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα και μέχρι τη Σπάρτη, κόβοντας το νήμα πρώτος από όλους τους οδικούς άξονες. Σήμερα ο Μορέας είναι σημείο αναφοράς για τις οδικές μετακινήσεις όχι μόνο σε αυτές τις περιοχές αλλά και για την ευρύτερη Αρκαδία (προς Λεωνίδιο, Δημητσάνα, Στεμνίτσα κ.α), την περιοχή της Λακωνίας (Μονεμβασιά, Νεάπολη, Γύθειο, Μάνη κ.α) ακόμα και την Αργολίδα ( προς Άργος, Ναύπλιο, Τολό κ.α) 
Μετά από εκείνη την ιστορική για τις υποδομές μέρα για τη χώρα ξεκίνησε ο χορός των παραδόσεων των νέων μεγάλων οδικών αξόνων της Ελλάδας και μάλιστα συμπίπτει ο τελευταίος, ο Ε65, να εγκαινιάζεται αύριο 22 Δεκεμβρίου 2017, ακριβώς ένα χρόνο μετά από εκείνη τη μέρα.
Ο αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιμετρικός Καλαμάτας συνολικού μήκους 205χλμ είναι ο λεγόμενος Αυτοκινητόδρομος Μορέας. Είναι το μόνο έργο αυτοκινητόδρομου σε παραχώρηση που δεν σταμάτησε λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης και της κρίσης την περίοδο 2011-2012-2013.
Αντίθετα, από τα τέλη του 2013 όταν οι άλλοι δρόμοι επανεκιννούνταν εκείνος "πάγωνε" και χρειάστηκε να φτάσουμε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 το έργο «πάγωσε» έχοντας αντίστροφη πορεία από τα έργα της της 4 αυτοκινητόδρομους λόγω απώλειας της τραπεζικής χρηματοδότησης. Τελικά στις 9 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς υπογράφηκε η νέα σύμβαση παραχώρησης και η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2013.
Η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου έγινε το 2005 ενώ στις 31 Ιανουαρίου 2007, το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ (νυν Υπουργείο Υποδομών) ως φορέας υλοποίησης του έργου υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη. Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια.
Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%. Κατασκευαστής είναι το ίδιο σχήμα.
ΧΡΟΝΙΚΟ 
Από νωρίς το έργο έδειξε ότι προχωρά καλά και από το 2010 είχαμε της πρώτες παραδόσεις με την απόδοση στην κυκλοφορία του αναβαθμισμένου δρόμου με νέες σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη. Την Άνοιξη του 2011 λειτούργησε και το τμήμα Τρίπολη-Παραδείσια. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2012 λειτούργησαν τα τμήματα Τσακώνα-Θουρία και Παραδείσια-Τσακώνα. Πλέον η σύνδεση της Καλαμάτας με τον αυτοκινητόδρομο είναι γεγονός και η χρονοαπόσταση από την Αθήνα έπεσε της 2 ώρες και ένα τέταρτο.
Τον Μάρτιος του 2013 ξεκίνησε η διαδικασία έγκρισης στο Επικαιροποιημένο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο του έργου. Μετά την υπογραφή της τροποποιημένης σύμβασης στα τέλη του 2015 το έργο ξεκινά και πάλι και έρχεται η δεύτερη φάση παραδόσεων τμημάτων.
Στις 18 Απριλίου 2016 παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο κλάδος του Μορέα, ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη μήκους 47,5χλμ. Στις 13 Ιουλίου παραδόθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης.
Στις 23 Δεκεμβρίου 2016 δίδεται στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα, η Περιμετρική Καλαμάτας μήκους 11,5χλμ, ολοκληρώνοντας τον κύκλο των έργων, την περίοδο Τ1 και περνώντας στην Τ2, την περίοδο λειτουργίας.
Ο ΔΡΟΜΟΣ
Το συνολικό μήκους του αυτοκινητόδρομου είναι 205χλμ. που διαθέτει 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση +ΛΕΑ (εκτός από τα τμήματα Λεύκτρο-Σπάρτη, Περιμετρική Καλαμάτας και Παραδείσια-Τσακώνα που δεν διαθέτουν ΛΕΑ).
Στον άξονα περιλαμβάνονται 24 Ανισόπεδοι Κόμβοι, 251 Γέφυρες συνολικού μήκους 12,6χλμ και 5 Σήραγγες διπλής κατεύθυνσης.
Το τμήμα Κόρινθος-Καλαμάτα είναι 159χλμ (21 Α/Κ) ενώ το Λέυκτρο-Σπάρτη είναι 46 (3 Α/Κ). ΣΕΑ υπάρχουν στο Σπαθοβούνι, την Αρφάρα, την Πελλάνα, την Νεστάνη και το Αρτεμίσιο.
Οι Σήραγγες του Μορέα είναι πέντε και είναι:
Σήραγγα Στέρνας: 900 μέτρα
Σήραγγα Νεοχωρίου: 700 μέτρα
Σήραγγα Αρτεμισίου: 1,4 χιλιόμετρα
Σήραγγα Καλογερικού: 700 μέτρα
Ραψόματη: 1,3 χλμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα