Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Η ΣΤΑΣΥ ανασύρει από τα συρτάρια την Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Με ένα εντυπωσιακό τρόπο ανασύρεται από τα συρτάρια η πάλαι ποτέ περίφημη υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Ας δούμε λίγο όμως τι στάτους επικρατούσε μέχρι πρόσφατα.
Η υπόθεση της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ ή ηλεκτρικός) του Μετρό έχει ξεκινήσει από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας όταν (στο καιρό των παχιών αγελάδων) υπήρχε το πλάνο αυτό το έργο να γίνει συνδυαστικά με την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά (ναι καλά ακούσατε, από τότε γίνεται λόγος για να φτάσει το Τραμ στο μεγάλο λιμάνι).
Τελικά το διπλό έργο δεν έγινε ποτέ, έσπασε και λίγα χρόνια αργότερα (το 2009) η επέκταση του Τραμ δημοπρατήθηκε μόνη της. Η υπογειοποίηση μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά, με την κατασκευή ενός νέου σταθμού στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη αν και υποστηριζόταν και από το Δήμο Πειραιά αλλά και την Περιφέρεια, δεν κατάφερνε να βρει τρόπο να υλοποιηθεί.
Στις 19 Νοεμβρίου 2009 η προμελέτη για την υπογειοποίηση (που ξεκίνησε το 2007) εγκρίνεται και ένα μήνα αργότερα υποβάλλεται η οριστική μελέτη. Περίπου 3 χρόνια αργότερα, στις 23 Νοεμβρίου 2012, το έργο παίρνει έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και στις 4 Μαρτίου 2013 γίνεται άιτημα για άμεση έγκριση της οριστικής μελέτης.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή και ενώ όλα δείχνουν ότι το έργο έχει πάρει τον δρόμο της υλοποίησης, η τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ μόλις λίγους μήνες αργότερα αποφασίζει στις 18 Σεπτεμβρίου 2013 την διάλυση της σύμβασης για την προμελέτη, μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης και το έργο μπαίνει επίσημα στα συρτάρια.
Σχεδόν 3,5 χρόνια αργότερα, έχουμε ανατροπή σε μία τετελεσμένη απόφαση και στις 24 Φεβρουαρίου 2017 το Δ.Σ. τη ΣΤΑΣΥ αποφασίζει να ανασύρει το έργο της υπογειοποίησης και κάνει ανάκληση της απόφασης διάλυσης του 2013 και αμέσως μετά την διαλύει και πάλι, όμως πλέον μόνο στο μέρος που δεν έχει εκτελεστεί, τουτέστιν στη Μελέτη Εφαρμογής, ΣΑΥ/ΦΑΥ και τα Τεύχη Δημοπράτησης.
Αυτό σημαίνει ότι το έργο έχει ξαναζωντανέψει, είναι ώριμο (έχει εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους) και με την ολοκλήρωση των εκρεμμοτήτων, εφόσον βρεθεί η χρηματοδότηση που εκτιμάται σε περίπου 100εκατ.ευρώ, το έργο μπορεί να δημοπρατηθεί, σε αντιδιαστολή με το τι ίσχυε μέχρι πριν από 1,5 έτος. Βέβαια να ξεκαθαρίσουμε ότι η δημοπράτηση θα μπορέσει να γίνει μόνο από την Αττικό Μετρό που είναι και ο κατασκευαστικός βραχίονας όλων των έργων Μετρό και Τραμ της χώρας.
Η εύρεση της χρηματοδότησης είναι ένα μεγάλο αγκάθι αλλά η ενεργοποίηση του έργου αυτού θεωρείται κρίσιμο για τον Πειραιά για πολλούς λόγους. Ο πρώτος και προφανής είναι πως με την υπογειοποίησης η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια μετά από 140 και πλέον χρόνια. Θα δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και Τραμ και Μετρό αλλά και στο μελλοντικό σχεδιασμό για να φτάσει αυτή η λεωφόρος μέχρι το λιμάνι. Ο νέος σταθμός του Μετρό θα εξυπηρετήσει μία μεγάλη περιοχή με σημαντικό πληθυσμό και θα αναπτύξει το real-estate της περιοχής, ενώ θα αναβαθμίσει στο σύνολο της τη Γραμμή 1.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα