Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Ζωντανεύει το έργο-φάντασμα διάνοιξης της οδού Αγίας Άννης στο Βοτανικό, εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα βήματα των τελευταίων ετών έγινε στο θέμα της περίφημης πλέον διάνοιξης της οδού Αγίας Άννης στην περιοχή του Βοτανικού, έργο που είναι φάντασμα εδώ και 10 χρόνια. Συγκεκριμένα με απόφαση του ΥΠΕΝ, εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για την διάνοιξη της οδού Μαρκόνι-Αγίας Άννης από την αρχή της στη συμβολή με την Λεωφόρο Αθηνών καθώς και στο τμήμα της οδού Μακρυγιάννη–Ταύρου από την οδό Αγίας Άννας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο σύνδεσης με τη Λεωφόρο Κηφισού.
Η συνολική παρέμβαση έχει μήκος 3,31χλμ και από το σημερινό στενό δρομάκι που εξυπηρετεί χιλιάδες οχήματα (κυρίως βαριά - επαγγελματικά) θα αποκτήσει 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, κεντρική νησίδα (στηθαίο ασφαλείας) πλάτους 4 μέτρων και εκατέρωθεν πεζοδρόμια πλάτους κατ`ελάχιστο 2,5 μέτρα.
Στο έργο περιλαμβάνονται και τα αναγκαία συνοδά έργα για τις διασταυρούμενες οδού και συγκεκριμέν με την οδό Ορφέως και Μακρυγιάννη-Ταύρου καθώς επίσης και έργα για την αποχέτευση και αποστράγγιση του οδοστρώματος.
Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ). Ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος ως αστικός, ταχείας κυκλοφορίας.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση και στην σημερινή δεδομένη χρονική συγκυρία είναι πολλή σημαντική λόγω της σύνδεσης του άξονα με τον μελλοντικό Τερματικό Σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα μιας και συναντώνται περίπου στο μέσον της διαδρομής και θα είναι δρόμος που θα εξυπηρετεί καθημερινά τις διελεύσεις προς και από το μελλοντικό Σταθμό.
Η ΜΠΕ κατατέθηκε από το Υπουργείο από τις 20 Μαϊου 2015. Την ΜΠΕ του έργου είχε εγκρίνει από το 2017 ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, το Δήμο Αιγάλεω, το Δήμο της Αθήνας και την Περιφέρεια Αττικής. Από το έργο εξαιρείται το τμήμα από την Ιερά Οδό μέχρι την οδό Ορφέως (Χ.Θ. 2+500 έως τη Χ.Θ. 2+850), όπου εντοπίζονται τα προστατευόμενα κηρυγμένα μνημεία (Ιερός Ναός Αγίας Άννης και νεώτερο μνημείο επί της οδού Αγίας Άννης 115) για το οποίο 
σημειώνεται η αναγκαιότητα εξεύρεσης άλλης λύσης (α.π. ΔΙΠΑ 35555/17.8.2017).
Η χρηματοδότηση του έργου προς το παρόν δεν είναι εξασφαλισμένη ούτε από το ΠΔΕ ούτε από κάποιο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά θεωρείται ως ένα από τα κρισιμότερα συνοδά έργα για την υλοποίηση του Νέου Τερματικού Σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αλλά και την εν γένει αναβάθμιση της περιοχής που σε απόσταση μόλις 2,5χλμ από την Ομόνοια δεν θυμίζει σε τίποτα αστική περιοχή παρότι περικλείεται από πυκνοκατοικημένα προάστια όπως ο Κολωνός, το Αιγάλεω, ο Ταύρος κ.α.
Να θυμίσουμε ότι η αρχική απόφαση για διάνοιξη της οδού Αγίας Άννης έχει μεγάλη ιστορία και είχε αρχικά ληφθεί το 2007 στα πλαίσια της τότε αποφασισμένης "διπλής ανάπλασης" όπου το έργο πλαισιωνόταν από τη διάνοιξη και άλλων βασικών οδικών αξόνων (Αγίας Αννης, λεωφ. Προφ. Δανιήλ, Αγ. Πολυκάρπου, Ορφέως και Μαρκόνι), την κατασκευή του περίφημου Mall που σήμερα στέκει μισοχτισμένο και βέβαια το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού που τελικά δεν έγινε ποτέ, τα έργα υποδομής δεν προχώρησαν ποτέ και η περιοχή έμεινε στην σημερινή αποκαρδιωτική της εικόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα