Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τα εργοτάξια του Μετρό ύστερα από 9 χρόνια

κείμενο από το ypodomes.com
Με 3 βήματα η Αττικό Μετρό "κλειδώνει" τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020. Όπως αναφέρει στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σε 11 από τους 13 σταθμούς και το σημαντικότερο για την πόλη είναι ότι έχουν απομακρυνθεί μετά από 9 και πλέον χρόνια τα εργοτάξια στο επίπεδο του δρόμου οι οποίοι αποδίδονται και πάλι στην κυκλοφορία, δίνοντας ανάσες στο κυκλοφοριακό.
Η "απελευθέρωση" της πόλης έγινε μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ καθώς ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες."Παραμείναμε πιστοί στις υποσχέσεις μας και στο χρονοδιάγραμμα και απαλλάξαμε την πόλη από τις λαμαρίνες" σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ.Μυλόπουλος.
Το δεύτερο βήμα είναι το στρώσιμο των γραμμών, όπως πρώτο σας έχει αναφέρει το ypodomes.com σε προηγούμενο άρθρο. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν στρωθεί σιδηροτροχιές στο τμήμα Ανάληψη-Συντριβάνι και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί και το στρώσιμο στο τμήμα Ανάληψη-Νέα Ελβετία. Ήδη το τμήμα Ανάληψη-Φλέμινγκ έχει ολοκληρωθεί.
Με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης των γραμμών κάπου μέσα στο 2019 (πιθανότατα στο τέλος του επόμενου καλοκαιριού) θα ξεκινήσουν τα εξαντλητικά δοκιμαστικά δρομολόγια με τους συρμούς (που εν τω μεταξύ θα αρχίζουν να έρχονται σταδιακά).
Το τρίτο βήμα όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, είναι η ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας στη Γραμμή Καλαμαριάς. Κάπου στα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας θα έχουμε το τελευταίο breakthrough στο σταθμό 25ης Μαρτίου και μετά ...τέλος τα σκαψίματα. Ταυτόχρονα οι 5 σταθμοί της Γραμμής Καλαμαριάς ολοκληρώνονται και κάπου στα μέσα της επόμενης χρονιάς θα ξεκινήσει το στρώσιμο των γραμμών και εκεί, διαδικασία που θα πάρει περίπου 6 μήνες για να ξεκινήσουν και εκεί το 2020 τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας στα τμήματα Συντριβάνι-Νέα Ελβετία και 25ης Μαρτίου-Μίκρα θα γίνει τον Νοέμβριο του 2020 και Φεβρουάριο-Μάρτιο 2021. Για να γίνει αυτό πρέπει να συνεχίσουν οι εργασίες σε υψηλό επίπεδο και ο κ.Μυλόπουλος είναι αισιόδοξος ότι αυτό θα γίνει και όπως τονίζει "γίνονται μεγάλες απορροφήσεις και το 2017 είχαμε ρεκόρ με σχεδόν 200εκατ.ευρώ. Φέτος ενδεχομένως να είναι ακόμα μεγαλύτερες οι απορροφήσεις καθώς περνάμε από τις κατασκευές στις προμήθειες εξοπλισμού. Αυτό σημαίνει πως κάθε παραγγελία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων θα προστιθεται άμεσα στις απορροφήσεις του έργου και θα τις αυξήσει γεωμετρικά".
ΟΙ ΣΥΡΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό βρέθηκε στην Ιταλία την περασμένη εβδομάδα και όπως αναφέρει συμμετείχε στο επίσημο τεστ αντοχής των συρμών που ήταν απόλυτα επιτυχημένο στο οποίο ήταν παρών και ο Γενικός Επιθεωρητής Σιδηροδρόμων της Ιταλίας. Όπως διαβεβαιώθηκε, οι συρμοί τηρούν όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη σύμβαση του 2006.
Αναφορικά με τις επόμενες επεκτάσεις τα βήματα γίνονται συντονισμένα. Αύριο Τετάρτη θα γίνει το πρώτο ραντεβού με την Fraport, παρουσία και εκπροσώπου της ΥΠΑ για την επέκταση του Μετρό προς Αεροδρόμιο. Στόχος είναι να υποδειχθεί η θέση που θα τερματίζει το Μετρό ερχόμενο από την Καλαμαριά και αν αυτό θα είναι επίγειο ή υπέργειο. Θα είναι μία πρώτη διερευνητική συνάντηση για να ακουστούν απόψεις και θέσεις προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες.
Την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει ραντεβού με τους Δημάρχους των Δυτικών Προαστίων (Ευόσμου, Αμπελοκήπων, Π.Μελά και Νεάπολης-Συκεών) για να συζητηθεί η οριστική χωροθέτηση των σταθμών της κυκλικής γραμμής που θα ενώνει αυτά τα προάστια με το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Θα ακουστούν παρατηρήσεις, προτάσεις, υποδείξεις και μέσα από τον διάλογο θα υπάρξει και ο τελικός σχεδιασμός του έργου.
Τώρα, έχουν δεσμευτεί για τις επεκτάσεις προς Δυτικά και Αεροδρόμιο 30εκατ.ευρώ. Με αυτά τα χρήματα η Αττικό Μετρό θα δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του έτους τις πρόδρομες εργασίες για την μετακίνηση των ΟΚΩ και τις αρχαιολογικές εργασίες με σκοπό (όπως και στην Αθήνα) όταν δημοπρατηθούν τα κυρίως έργα να μην υπάρχουν μακροχρόνιες καθυστερήσεις και να τρέχουν τα έργα με καλύτερους ρυθμούς και σίγουρα χωρίς ...απρόοπτα. Μεγάλος στόχος είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και μέχρι το 2021 να δημοπρατηθούν τα έργα που θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση ανάπτυξης συστήματος Μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα