Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

Η Ανασκόπηση του 2018: Τα γεγονότα που σημάδεψαν τον Κατασκευαστικό και Μεταφορικό κλάδο

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2018 εξελίχθηκε σε μία χρονιά ζυμώσεων και προετοιμασίας της επόμενης μέρας. Ήταν ένα έτος στο οποίο ζήσαμε την ένταση αναφορικά με τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν και την αναμονή ενός ολόκληρου κλάδου. Σήμερα εδώ στο ypodomes.com θα κάνουμε μία ανασκόπηση μήνα-μήνα και θα θυμηθούμε τα σημαντικότερα γεγονότα που σημάδεψαν τη χρονιά που φεύγει.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018
Ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε η ΥΠΑ στην κίνηση των Ελληνικών αεροδρομίων το 2017 καθώς διακινήθηκαν περίπου 59εκατ.ευρώ αριθμός εντυπωσιακός καθώς αντιπροσωπεύει περίπου κατά 5,5 φορές τον πληθυσμό της χώρας.
Έφτασε ο μετροπόντικας «Φρίξος» στον σταθμό «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ» της σχετικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησαν οι προσφυγές στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σε λειτουργία τέθηκαν τα διόδια του Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Ξεμπλόκαρε η μεγάλη επένδυση για το Academy Gardens καθώς υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα από το ΥΠΕΝ.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2018
Στον κάθετο Άξονα Ξάνθη-Εχίνος μειοδότησε η ΑΚΤΩΡ με 50,7% έγινε μειοδότης στο τμήμα Δημάριο-Σύνορα. Ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου η δρομολόγηση του Πειραιά ως αφετηρία των δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Αυτό σήμανε την απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το Αεροδρόμιο αλλά και το Κιάτο ενώ για η Χαλκίδα πρέπει να υπάρχει μετεπιβίβαση στο Στ.Λαρίσης.
Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας της επέκτασης του Μετρό για Πειραιά καθώς το ΤΒΜ έφτασε στο Φρέαρ εξόδου της επέκτασης. Για τον Ιούνιο του 2019 κλείδωσε η παράδοση των 3 πρώτων σταθμών σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ και ΝΙΚΑΙΑ.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Χρυσή τομή με ΚΑΣ για τα αρχαία στο σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ολοκληρώνει τα "δράματα" στην κατασκευή του σταθμού. Εκρηκτική ήταν η Γ.Σ. του ΣΑΤΕ, παρουσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ Χρήστου Σπίρτζη. Τα θέματα ήταν ΣΑΤΕ οι μεγάλες εκπτώσεις, καταγγελίες, οι φωτογραφικές διατάξεις στα έργα και τα προβλήματα εφαρμογής του 4412/2016.
Σε λειτουργία είναι πλέον από το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου για επιβατικά δρομολόγια η νέα διπλή γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 54χλμ. Σε δημοπράτηση η 8η εργολαβία του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος με 74εκατ.ευρώ. Στη Β`φάση περνά ο διαγωνισμός για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας στο οποίο συμμετάσχουν 3 σχήματα. Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη. Αύξηση παρουσίασε τον Ιανουάριο το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Υπεγράφη η σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ και θα περάσει Ελεγκτικο Συνέδριο και Βουλή. Πράσινο φως έδωσε το Ελεγκτικό για το ΣΔΙΤ απορριμμάτων Πελοποννήσου. Έτοιμοι κατά 80% οι αγωγοί του TAP σε Ελλάδα και Αλβανία.

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018
Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιου Πεδίου. Στο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ έφτασε ο Μετροπόντικας της γραμμής Καλαμαριάς. Κυρώθηκαν από τη Βουλή οι 4 συμβάσεις για τους Υδρογονάνθρακες. Γεγονός είναι η πρώτη επίσημη παρουσίαση της Μελέτης για τον ΒΟΑΚ, στο 1,8δισ.ευρώ το κόστος. Κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το «Cosco Shipping Taurus» ένα από τα μεγαλύτερα πλοία παγκοσμίως μεταφοράς containers. Η ΑΚΤΩΡ οριστικός ανάδοχος στα μεγάλα συμβόλαια συντήρησης της Εγνατίας Οδού. Δανειακή σύμβαση ύψους 55 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ στο Δήμο Αθηναίων για έργα πόλης.
Στην Ολυμπία Οδός έχουμε σε πλήρη λειτουργία τον Υπέρ-Κόμβο Ρίου, τον μεγαλύτερο των Νοτιο-Δυτικών Βαλκανίων. Εξυπηρετεί 8 διαφορετικές κατευθύνσεις και δημιουργεί ένα μεγάλο οδικό σύμπλεγμα στην περιοχή, ολοκληρώνοντας ταυτόχρονα και την κατασκευή. Σε πλήρη λειτουργία από τις 7 Μαρτίου ο διάδρομος προσαπογειώσεων 16-34 του Αεροδρομίου Μακεδονία, λύνοντας την πολιορκία που δημιουργήθηκε λόγω των έργων από τον περασμένο Οκτώβριο. Τώρα αναμένεται στο τέλος του έτους η λειτουργία του μεγάλου διαδρόμου 10-28.
Το «Ελ. Βενιζέλος» καλύτερο αεροδρόμιο της κατηγορίας του στην ικανοποίηση επιβατών για την Ευρώπη για το 2017, δημοπράτησε για τις 18 Απριλίου την πρώτη μικρή επέκταση του Αεροσταθμού με 31εκατ.ευρώ. Εγκαίνια στη Σύρο για το έργο της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης των Κυκλάδων. Τώρα είναι σε δημοπράτηση το έργο Β`φάσης με 3 εργολαβίες. Μέσα και σιδηρόδρομος για Λαύριο-Ραφήνα στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα περιλαμβάνει την σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης, επέκταση της Λ.Κύμης, και οδική επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα. Ο διαγωνισμός όμως ακόμα αργεί.
Μεταβιβάστηκε στη SEGT το 67% του ΟΛΘ, νέα εποχή για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το ποσό έφτασε τα 231εκατ.ευρώ ενώ αναμένονται επενδύσεις 180εκατ.ευρώ τα επόμενα χρόνια με κυρίαρχο το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα.
Πρεμιέρα στις 12 Μαρτίου για το έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Νέα γενιά μηχανοδηγών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς προκηρύχθηκε η πρόσληψη 60 ατόμων. Τα "σπάει" η κίνηση εξωτερικού στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος με αύξηση 16,5% τον Φεβρουάριο.
Υπεγράφη το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο διευθέτησης του Ρέματος Κόρμπι στη Βάρη. Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Εκτός διαγωνισμού η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Archirodon-FCC, δικαστική μάχη στο έργο. Ξεκίνησε η κατασκευή για το μεγάλο έργο του Υποθαλάσσιου Αγωγού Νερού στην Αίγινα. Υπεγράφη και ξεκίνησε το μεγάλο αποχετευτικό έργο της Πρέβεζας και η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης στη Νέα Ιωνία Βόλου.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018
Τα αρχαιολογικά φρέναραν την ολοκλήρωση της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά. Τα τελευταία 200 μέτρα της επέκτασης παραμένουν υπό την αρχαιολογική σκαπάνη πράγμα που σημαίνει ότι μεταφέρεται η λειτουργία της επέκτασης προς το τέλος του έτους.
Νέα κυκλική γραμμή στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενώνει όλη την πόλη. Πρόκειται για την ένωση των 2 επεκτάσεων στα δυτικά που δημιουργεί μία νέα κυκλική γραμμή για την πόλη. Η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς ξεκινά.
Η Ολυμπία Οδός παρουσίασε πρωτοποριακό σύστημα πρόβλεψης κυκλοφορίας για οδηγούς. Μπορεί να δώσει την πιθανή κίνηση αρχικά σε 2 σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα και Ισθμό μέχρι και για τις επόμενες 3 ημέρες.
Στην κυκλοφορία παραδόθηκε το πρώτο τμήμα αυτοκινητόδρομου στον ΒΟΑΚ με σύγχρονα στοιχεία στο τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος. Με 5 σχήματα στην εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την εισαγωγή και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού-δορυφορικού συστήματος διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
H Qatar Airways ξεκίνησε πτήσεις για πρώτη φορά προς τη Θεσσαλονίκη. Δεκαεπτά χρόνια λειτουργίας έκλεισε το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Ριζική ανακαίνιση ετοιμάζεται στην Αμερικάνικη Πρεσβεία στην Αθήνα. Κόκκινο του Δήμου Περάματος στην επέκταση του Τραμ, προτείνει Μετρό. H Hill International Ανεξάρτητος Μηχανικός στο έργο του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι. Με κάλυψη πάνω από 200% το Ομόλογο των 120εκατ.ευρώ της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Εγκρίθηκε ο Φάκελος Μεγάλου Έργου για τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και η Κομισιόν ανακοίνωσε πως χρηματοδοτεί το έργο με 293εκατ.ευρώ. Μετά από χρόνια συζητήσεων επίσημα σε δημοπράτηση είναι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου. Το κόστος ξεπερνά τα 380εκατ.ευρώ και με τη λειτουργία του το 2020 εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην σταδιακή απεξάρτηση απο το πετρέλαιο την Κρήτη.
Σε δημοπράτηση είναι με 35εκατ.ευρώ η Μονάδα Απορριμμάτων Αλεξανδρούπολης. Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό και θα λύσει το πρόβλημα διαχείρισης αποβλήτων του Νομού Έβρου. Αποκαλυπτήρια είχαμε για τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης και τώρα ζητούμενο είναι η χρηματοδότηση προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Προτιμητέος επενδύτής του ΔΕΣΦΑ η Κ/Ξ της Snap με εντυπωσιακή προσφορά 535εκατ.ευρώ. Ο Γιώργος Βλάχος νέος Πρόεδρος του ΣΑΤΕ. Στο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ έφτασε και ο 2ος Μετροπόντικας της Γραμμής Καλαμαριάς.

ΜΑΙΟΣ 2018
Πράσινο φως έδωσε το ΣτΕ για τη συνέχεια του διαγωνισμού της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς απορρίφθηκαν στο σύνολο του οι ενστάσεις ενώ εγκρίθηκε και η περιβαλλοντική μελέτη. Σε δημοπράτηση η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού με 150εκατ.ευρώ.
Αυτοκινητόδρομοι: Ανοίγει το θέμα επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης με αύξηση του φυσικού αντικειμένου. Αυτό αναμένεται να δώσει επενδύσεις σε οδικά έργα όπως το Ιωάννινα-Κακαβιά και το οδικό δαχτυλίδι της Πελοποννήσου. ΟΛΘ: Αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 16,74% το 2017. Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατα 13,6% το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος τον Απρίλιο. Προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Υπερψηφίστηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ανάπλαση της Αθήνας. Αυτοκινητόδρομος Ε65: Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το Καλαμπάκα-Εγνατία. Με απόλυτη επιτυχία διεξήχθη το 2ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών στις 15-16 Μαϊου στο Αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου στην Αθήνα που συγκέντρωσε πάνω από 1.200 σύνεδρους. Η Μότορ Όιλ αναλαμβάνει τον διαγωνισμό-χρηματοδότηση της σύνδεσης της με το Σιδηροδρομικό δίκτυο. Σε ανοδική τροχιά οι κατασκευές σύμφωνα με την ICAP. Πέντε μνηστήρες για το 50,1% των ΕΛΠΕ.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2018
Στα τρία σπάει η υλοποίηση του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ καθώς βγήκε η σχετική προκήρυξη. Προς παραχώρηση πάει το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος με 1,1 δισ.ευρώ, ως ΣΔΙΤ το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με 250εκατ.ευρώ και ως κλασσικό έργο το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Ιστορική μέρα για τον σιδηρόδρομο, καθώς στις 6 Ιουνίου πραγματοποιηθηκε το πρώτο δρομολόγιο με ηλεκτρικό τρένο από τον Πειραιά μέχρι Λιανοκλάδι. Οι πρώτοι επιβάτες ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, Θάνος Βούρδας, ο Μatthew Grosch συντονιστής του Πανευρωπαϊκού διαδρόμου Orient/East-Med.Ο TAP διέσχισε τον Αξιό Ποταμό. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Στην κυκλοφορία ο πλευρικός σταθμός διοδίων Πλαταμώνα. Πέντε μνηστήρες για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στο Γκόνο. Σπάει όλα τα ρεκόρ το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, 15,3% αύξηση τον Μάιο στην επιβατική κίνηση. Χρηματοδότηση 17 εκατ. ευρώ εξασφάλισε το νέο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ηλεία. Στα 22εκατ.ευρώ ήταν τελικά η προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ΕΕΣΣΤΥ.
Υπεγράφη μετά από 3,5 χρόνια αναμονής το ΣΔΙΤ για τις Μονάδες Απορριμμάτων στην Πελοπόννησο. Προβλέπονται συνολικά 3 εργοστάσια που θα λύσουν το πρόβλημα σε όλη την Περιφέρεια. Αεροδρόμιο Μακεδονία: Πήρε άδεια δόμησης και ξεκινά η μεγάλη επέκταση του Αεροσταθμού. Τα έργα θα διπλασιάσουν την έκταση του και η ολοκλήρωση τους αναμένεται μέχρι το 2021. α νέα δίκτυα έφεραν αύξηση στις μεταφορές κατά 4,8% το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Σε δημοπράτηση με 48εκατ.ευρώ βγήκαν οι Πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αναμένεται να ξεκινήσουν το 2019 και να ολοκληρωθούν το 2021 κάνοντας παράλληλες εργασίες με το κυρίως έργο. Η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ μειοδότησε στην εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού με ποσοστό 49,85%. Το έργο περιλαμβάνει 32χλμ μήκους και θα μας φέρει στην ολοκλήρωση και λειτουργία του πρώτου μεγάλου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού περίπου το 2021.
Προς υοπογραφή οδεύει το μεγάλο έργο για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων στην Αθήνα. Ανάδοχος είναι η Κ/Ξ Ιντρακατ-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ. Σε δύο δόσεις θα έρθουν τα νέα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα. 35 εκατομμύρια επιβάτες είχαν τα Ελληνικά λιμάνια το 2017. Σε δημοπράτηση και το σύστημα σηματοδότησης για τη Γραμμή Καλαμαριάς με 21εκατ.ευρώ, έργο που είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει η επέκταση. Σε δημοπράτηση οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις Πάτρα-Μεγαλόπολη και Πάτρα-Αχελώος. Έξι οι μνηστήρες για τις λιγνιτικές μονάδες Μελίτης και Μεγαλόπολης της ΔΕΗ. Ξεκίνησε το μεγάλο έργο σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα. «Πράσινο» για σύνδεση νέου λιμένα Αιγίου με Ολυμπία Οδό. Σε δημοπράτηση με 8,1εκατ.ευρώ το έργο κατασκευής εγκατάστασης Λυμάτων στο Ζάλογγο. Αττική: Σε δημοπράτηση με 21εκατ.ευρώ το Δημαρχιακό Μέγαρο Αγίας Παρασκευής. Δήμος Αθήνας και Βαυαρική Κυβέρνηση συμμαχούν για την αναβάθμιση του Εθνικού Κήπου.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2018
Με 4 νέους σταθμούς η Γραμμή 4 θα φτάσει μέσω Νέας Φιλαδέλφειας και Αγίων Αναργύρων στην Πετρούπολη. Υδρογονάνθρακες: «Πράσινο φως» σε TOTAL - EXXON MOBIL – ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ για τις περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης. Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την Γ' Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων. Το κόστος ξεπερνά τα 120εκατ.ευρώ και αφορά τη σύνδεση περισσότερων νησιών με το Ηπειρωτικό σύστημα.
Ξεκίνησε το στρώσιμο των γραμμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ολοκλήρωση του αναμένεται σε περίπου 1 έτος και μετά θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Η λειτουργία του πρώτου τμήματος της γραμμής θα γίνει τον Νοέμβριο του 2020.
Πράσινο φως από Βρυξέλλες, πάει Ελεγκτικό η σύμβαση για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ "κλείδωσε" την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ. Ζωντανεύει και πάλι το έργο για την Υποθαλάσσια Λευκάδας καθώς ξαναβγήκε από τα συρτάρια του Υπουργείου με σκοπό να υλοποιηθεί. ΟΑΣΑ: Επισημοποιείται η είσοδος σε λεωφορεία και τρόλεϊ από την μπροστινή πόρτα. Χρονιά ρεκόρ το 2018 για το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, πάνω από 10εκατ.επιβάτες το πρώτο εξάμηνο. Υπογράφηκε η σύμβαση πώλησης για το 66% του ΔΕΣΦΑ στην κοινοπραξία «SENFLUGA Energy Infrastructure Holdings S.A.» των εταιρειών Snam S.p.A., Enagás Internacional S.L.U. και Fluxys S.A. έναντι συνολικού τιμήματος 535 εκατ. ευρώ.
Zeniθ: Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 51% των μετοχών της ΔΕΠΑ στην Ιταλική Eni. Δύο επενδυτές περνούν στη B’ φάση του διαγωνισμού για τα ΕΛΠΕ. Πράσινη ενεργειακά γίνεται η Βουλή των Ελλήνων με 3εκατ.ευρώ. 14 χρόνια Τραμ στη Αθήνα έκλεισαν στις 19 Ιουλίου. Νέο ρεκόρ με αύξηση 10,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων το α' εξάμηνο 2018. Ξεκίνησε η διερεύνηση στην Αττικό Μετρό για την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων για μελλοντικά έργα στο Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Στα χέρια των Αδελφών Καλλιτσάντση πέρασε μετά από μία δραματική ΓΣ η Ελλάκτωρ. Το γεγονός είναι σημαντικό καθώς ο συγκεκριμένος όμιλος είναι ο μεγαλύτερος της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης. Υπεγράφη η σύμβαση για την προμήθεια 25 νέων συρμών Τραμ της Αθήνας. Τα νέα Τραμ θα είναι Γαλλικά και θα έχουν την υπογραφή της Alstom. Θα ξεκινήσουν να έρχονται προς το τέλος του 2019 και θα ολοκληρωθούν το 2021. Η ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΑΤΕ, ανάδοχος του έργου Β`φάσης αποκατάστασης του Λιμένα Κω. Σε δημοπράτηση με 33εκατ.ευρώ η Παράκαμψη Συκεώνας.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
Ολοκλήρωσε το έργο του ο Μετροπόντικας στο Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς διανοίχθηκαν και τα τελευταία μέτρα στη Γραμμή Καλαμαριάς ενώνοντας την με τη βασική γραμμή στο σταθμό 25ης Μαρτίου.
Υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Ελληνικά Καλώδια - Fulgor για τη Β' Φάση της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κυκλάδων. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται για το τέλος του 2020.
Σε δημοπράτηση ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά με 169εκατ.ευρώ. Πλήρως ηλεκτρονικό γίνεται το σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών. Πρόγραμμα «ΦιλόΔημος»: 200 εκατ. ευρώ στους Δήμους για έργα αγροτικής οδοποιίας και 25 νέα έργα ύδρευσης με 121 εκατ. ευρώ. Ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή-ανακαίνιση του Grand Hyatt στη Λ.Συγγρού από την ΑΚΤΩΡ. Ξεκινά η μελέτη αναβάθμισης της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ-Οινόη. Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος: Αύξηση 11,3% στην επιβατική κίνηση τον Ιούλιο. Ξεκινούν οι τελικές μελέτες για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης.
Στις 25 Αυγούστου έφτασε στη χώρα μας μέσω Βαλκανίων το πρώτο Ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων. Τελευταίο κατοστάρι για την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης με τα τελευταία προβλήματα να συμπυκνώνονται στην περιοχή της Εκκάρας στη Σιδηροδρομική Γέφυρα 26. Οι Αυτοκινητόδρομοι έφεραν σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων το πρώτο εξάμηνο του 2018. Ξεκίνησε το έργο της "μικρής επέκτασης" του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος, η ΑΚΤΩΡ ανάδοχος. ωΑύξηση στην επιβατική κίνηση τον Ιούλιο στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Fraport.
Η ΤΕΡΝΑ είναι η ανάδοχος των πρόδρομων εργασιών γα τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με έκπτωση λίγο πάνω από το 20%. Μνημόνιο Συναντίληψης για το 20% της Intrakat μεταξύ Intracom Holdings και Δημήτρη Κούτρα και η μεγάλη μεταγραφή είναι γεγονός. Αναβλήθηκε λόγω προσφυγών η δημοπράτηση για μεγάλο έργο του Νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά.
Σε δημοπράτηση με 54εκατ.ευρώ η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Με την ολοκλήρωση του έργου η απόσταση Αθήνα-Καλαμπάκα θα διεξάγεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Η Ansaldo-Hitachi μοναδική διεκδικήτρια για τη σηματοδότηση της Γραμμής Καλαμαριάς. «Απογειώθηκε» με 10,1% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το α' επτάμηνο του 2018. Αμετακίνητος ο Χρήστος Σπίρτζης καθώς παρέμεινε στο Υπουργείο Υποδομών και στον πρόσφατο ανασχηματισμό. Σε επαναδημοπράτηση οι νέες Σιδηροδρομικές Γέφυρες στο Γαλλικό Ποταμό με 8,9εκατ.ευρώ.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018
Θριάσιο, Τιθορέα στο σιδηρόδρομο, Λίμνη Κάρλα και Δημ.Αγορά Κυψέλης επισκέφθηκε η Επίτροπος Κρέτσου και έμεινε ικανοποιημένη από την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω έργων, που συγχρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των ΕΣΠΑ.
Άκτιο-Αμβρακία: Τελευταίες πινελιές για την παράδοση σε λειτουργία του τμήματος Άκτιο-Βόνιτσα. Θεσσαλία: Το περιβαλλοντικό «θαύμα» της Λίμνης Κάρλας είναι πλέον πραγματικότητα. Παρουσία της Επιτρόπου Κρέτσου εγκαινιάστηκε το έργο που κράτησε για πολλά χρόνια. Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό η Συμφωνία για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ. Σε δημοπράτηση η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Ηράκλειο με 45,85εκατ.ευρώ. Προετοιμάζεται η πλήρης ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό. Σε Ελεγκτικό Συνέδριο και Βρυξέλλες η 20ετής παράταση του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της τουριστικής επένδυσης του 1,5δισ.ευρώ για το Atalanti Hills. kos Aria: H ΑΚΤΩΡ ανέλαβε τα έργα στη τουριστική επένδυση των 90εκατ.ευρώ στην Κω. ΥΠΑ: 53 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στο εννεάμηνο Ιανουάριου - Σεπτεμβρίου 2018. Κατά 9,8% αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες τον Ιούλιο 2018.
Σε τροχιά υλοποίησης το Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65, πράσινο φως από Βρυξέλλες που είπε ναι στην χρηματοδότηση με 306εκατ.ευρώ. Σε επαναδημοπράτηση το μεγάλο έργο του Νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά. Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε και στο έργο ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.
Πέντε + πέντε μνηστήρες κατέβηκαν στο διπλό διαγωνισμό του Αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ. Το πρώτο έργο είναι παραχώρηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος και το δεύτερο είναι ΣΔΙΤ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Η Λατομεία Τυρνάβου μειοδότησε στο έργο των 33εκατ.ευρώ για την Παράκαμψη Συκεώνας. Πάνω από 20% η αύξηση εσόδων του ΟΑΣΑ τον Σεπτέμβριο. Αεροδρόμιο Μακεδονία: Τον Μάρτιο μεταφέρεται η λειτουργία του νέου "υπερατλαντικού" διαδρόμου, λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν. Το έργο βρίσκεται σε προχωρημένη φάση και αυτή αναμένεται να είναι και η τελευταία παράταση του έργου
Η Ολυμπία Οδός ανέλαβε τις μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος. Μετά το πέρας των μελετών η εταιρεία θα αναλάβει και τα σχετικά έργα προκειμένου να θωρακιστεί η περιοχή.
Προσωρινό φρένο στην εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού λόγω προσφυγής. Το ΤΜΕΔΕ έγινε πλήρες μέλος του Πανευρωπαϊκού Φορέα Εγγυοδοσίας ΑΕCM. Για 99 χρόνια παραχωρήθηκε η Τούμπα στον ΠΑΟΚ και άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή νέου γηπέδο.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Οκτώ μνηστήρες για το μεγάλο έργο του Νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά. This is Athens & Partners: Η μεγάλη σύμπραξη για την ανάπτυξη της Αθήνας. Ο Δήμος Αθηναίων και άλλοι μεγάλοι φορείς συμπράττουν για 3 χρόνια ακόμα προκειμένου να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η Αθήνα ως τουριστικός προορισμός.
Κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ολοκληρώνοντας ένα σήριαλ που κράτησε περίπου 15 χρόνια με αλλεπάλληλους διαγωνισμούς. Τώρα τον λόγο έχουν τα έργα. Σε τροχιά υλοποίησης το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο με 100εκατ.ευρώ.
Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στο ΕΣΠΑ νέα Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων με 31,3 εκατ. ευρώ στη Δυτική Θεσσαλία. Παγκόσμια διάκριση για την Ολυμπία Οδό, φιναλίστ για το βραβείο του μεγαλύτερου τεχνικού επιτεύγματος της ASCE. Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανατροπή με λειτουργία το 2020 σε όλη τη γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Νέα Ελβετία.
Εγκαινιάστηκε η Κάτω Διάβαση Σιδηροδρομικών Γραμμών στη Νέα Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Σε δημοπράτηση με 33,5εκατ.ευρώ η βελτίωση του οδικού άξονα Δροσιά-Διόνυσος-Νέα Μάκρη. Προς δημοπράτηση η υπογειοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Άγιος Διονύσιος. Ξεκινούν οι μελέτες για τη Σιδηροδρομική Σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας μέσω της γραμμής Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται μέσω του Interreg.
Υπεγράφη και ξεκινά το μεγάλο έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων. To έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια υπογειοποιώντας ένας τμήμα 3,5χλμ στο κέντρο της Αθήνας. Εγκρίθηκε η κατασκευή με ΣΔΙΤ για τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Ρόδο. Στο Ελεγκτικό ο Φάκελος Έργου για το ΣΔΙΤ απορριμμάτων Ηλείας. Στα 58εκατ.επιβάτες εφτασε η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το 10μηνο του 2018. Έρχεται ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για 13 σχολικά συγκροτήματα στη Ρόδο με 45εκατ.ευρώ. Αυτοκινητόδρομος Ε65: AECOM-OMEK Ανεξάρτητοι Μηχανικοί στο Λαμία-Ξυνιάδα. Υπουργείο Υποδομών: Ετοιμάζει ΣΔΙΤ για 17 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία.
Αρχές της χρονιάς ξεκινούν τα ηλεκτροκίνητα τραίνα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τον Γ.Γ. του Υπ.ΥΠΟΜΕ Θ.Βούρδα. γκαίνια για την 3η δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα. Αναβαθμίζεται ο ενεργειακός ρόλος της Ελλάδας στη ΝΑ Ευρώπη καθώς η δυνατότητα αποθήκευσης αερίου της χώρας διπλασιάζεται.
Στα σκαριά ο διαγωνισμός προμήθειας 750 λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 220εκατ.ευρώ. 400 θα είναι για την Αθήνα και 350 για Θεσσαλονίκη με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι ηλεκτρικά και φυσικού αερίου.
Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ απόκτησε επιπλέον 6,5% της Αττικής Οδού και το ίδιο συνέβη με την J&P ΑΒΑΞ. Πλεόν η δύο εταιρείες είναι οι μεγαλομέτοχοι στη σημαντική αυτή παραχώρηση.
Υπογράφηκε το έργο της «μικρής» διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπου 1,5 έτος η Κρήτη θα συνδεθεί για πρώτη φορά ενεργειακά με την υπόλοιπη χώρα, εξοικονομώντας για τους καταναλωτές 200εκατ.ευρώ ετησίως. Μονογράφηκε η σύμβαση για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας στην θαλάσσια περιοχή του Ιονίου. Ωριμάζει το έργο για τη νέα Μονάδα Απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα Θεσσαλονίκης.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Σήραγγα Όθρυος: Η δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας είναι έτοιμη μετά το μεγάλο τεστ όπου πέρασε επιτυχώς. Πλέον αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με το υπόλοιπο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός. ΣΑΤΕ-ΣΕΓΜ-ΣΤΕΑΤ ενώνουν δυνάμεις για να βγάλουν τον κατασκευαστικό κλάδο από την εσωστρέφεια υπογράφοντας μνημόνιο. Είναι η πρώτη φορά που σύνδεσμοι του τεχνικού κλάδου βαδίζουν από κοινου για το ευρύτερο καλό στον χώρο των κατασκευών. Ιστορικό ρεκόρ για το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, 22,5εκατ.επιβάτες στο 11μηνο του 2018. Στο σύνολο του έτους το αεροδρόμιο αναμένεται να ξεπεράσει οριακά τα 24εκατ.επιβάτες.
Στις 15 Ιανουαρίου μετατέθηκε η κατάθεση προσφορών για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Την ίδια ώρα ξεμπλόκαρε ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής και η σύμβαση αναμένεται να σταλεί στο Ελεγκτικό. Παγώνει λόγω ΣτΕ ο διαγωνισμός επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας. Υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ Nexans και ΑΔΜΗΕ για τη Γ' Φαση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων. Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και για το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα.
Αρχές του 2020 ο διαγωνισμός για τον Νέο Τερματικό Σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Επελέγη η Grand Thornton ως η εταιρεία που θα αναλάβει την ωρίμανση και την υποστήριξη του διαγωνισμού που θα πρέπει να έχει ανάδοχο και υπογεγραμμένη σύμβαση μέχρι το τέλος του 2020.
Βαθαίνει η κόντρα ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ με φόντο την κατάσταση στο Σιδηρόδρομο με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις. Τα ελληνικά αεροδρόμια στην 7η θέση της Ευρώπης το 2017 από άποψη κίνησης. Στο ΕΣΠΑ η ηλεκτροκίνηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Λάρισα-Βόλος. Πέρασε από την Κομισιόν η επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Ξεκίνησαν τα έργα β`φάσης στο εμπορικό κέντρο SMART PARK. Στον πλήρη έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Νέα Οδός και Κεντρική Οδός. Ξεπέρασαν τα 1,2δισ.ευρώ τα έργα ΣΔΙΤ στην Ελλάδα. Ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι 6 από τις 8 εργολαβίες του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Οι άλλες δύο βρίσκονται εν μέσω προδικαστικών προαφυγών.
Στις 29 Δεκεμβρίου παρουσιάστηκε ο πρώτος ολοκληρωμένος σταθμός Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Παρουσία του Πρωθυπουργού Αλ.Τσίπρα έγινε το άνοιγμα στο κοινό του σταθμού ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ. Η λειτουργία τοποθετήθηκε μάλιστα νωρίτερα, αντί για τον Νοέμβριο, τον Φεβρουάριο του 2020. Με επιτυχία έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τελευταίο υπό κατασκευή σιδηροδρομικό τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη και εκτιμήθηκε ότι θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιανουάριο.
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Κυρώθηκε από τη Βουλή το Λαμία-Ξυνιάδα, το Υπουργείο ενεργοποίησε την κατασκευή του αναβαλλόμενου τμήματος και τώρα πλέον δεν μένει τίποτα άλλο από το να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που ορίστηκε σε 36 μήνες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο της χώρας.
J&P-ΑΒΑΞ: Ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της θυγατρικής της, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ. Εγκρίθηκε η άδεια δόμησης για το Garden Plaza στην Ελούντα - Στα 90 εκ. ευρώ η επένδυση.  Τη συντήρηση του Αγωγού ΤΑΡ αναλαμβάνει ο ΔΕΣΦΑ που παράλληλα ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 66%  των μετοχών του ΔΕΣΦΑ έναντι 535 εκατ. ευρώ. Αποφασίστηκε η δημιουργία νέας κλειστής σύγχρονης Αγοράς στον Πειραιά. Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε επίσημα η Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Εύσημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόοδό της Ελλάδας στις υποδομές υγρών αποβλήτων. Στη γραμμή εκκίνησης η διαγωνιστική διαδικασία για τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης. Οριστικά στην Μυτιληναίος τα έργα στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Ηλεκτροδοτήθηκε για πρώτη φορά πλοίο στο λιμάνι της Κυλλήνης. Grivalia: Απέκτησε το 49% του κτιρίου του Παπαστράτου στον Πειραιά. Εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης η επένδυση των 410εκατ.ευρώ για το Elounda Hills.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα