Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Εντυπωσιακό ρεκόρ όλων των εποχών για το Ελ.Βενιζέλος με 24,1εκατ.επιβάτες το 2018

κείμενο από το ypodomes.com
Ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε και το 2018 η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης, συνολικά 24.135.736 επιβάτες χρησιμοποίησης τον αερολιμένα της πρωτεύουσας στο δωδεκάμηνο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 24 εκατομμυρίων επιβατών και συντρίβοντας το αντίστοιχο περυσινό νούμερο που ήταν 21,73εκατομμύρια.
Το εντυπωσιακό αυτό ρεκόρ στατιστικά ήρθε μέσα από μία αύξηση της τάξης του 11% που κατά κύριο λόγο οφείλεται στους επιβάτες εξωτερικού που έφτασαν τους 16.405.197 επιβάτες με αύξηση 13,8% και κατά δεύτερο λόγο στους επιβάτες εσωτερικού που ήταν 7.730.539 αυξημένοι κατά 5,6%.
Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί μέσα στη διάρκεια του έτους. Στους επιβάτες εξωτερικού είχαμε 6 μήνες με κίνηση άνω των  2εκατ.επιβατών (5 το 2017) και τους άλλους 6 από 1,1 έως 1,44εκατ.επιβάτες. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 2,88εκατ.επιβάτες ενώ ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 1,11εκατ.επιβάτες. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Μάϊο με 15,3%. Συνολικά 2 εκατομμύρια παραπάνω επιβάτες εξωτερικού χρησιμοποίησαν το Ελ.Βενιζέλος το 2018.
Οι αυξήσεις στους επιβάτες εξωτερικού κυμάνθηκαν σε διψήφια ποσοστά εκτός από τον Δεκέμβριο (8,7%). Κορυφαίος μήνας ο Μάρτιος με 18,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος με 18,1%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 1,72εκατ.επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 792χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν κάτω από 1εκατ.επιβάτες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος).
Αντίστοιχα στους επιβάτες εσωτερικού είχαμε διακυμάνσεις. Οι 3 πρώτοι μήνες κυμάνθηκαν πτωτικά με το Φεβρουάριο να καταγράφει -9,1% ενώ οι υπόλοιποι αυξητικά με εξαίρεση τον Οκτώβριο (-1,7%). Κορυφαίος μήνας ο Αύγουστος με 12,2% κι αμέσως μετά ο Μάϊος και Δεκέμβριος με 9,9%. Πολυπληθέστερος μήνας ήταν ο Αύγουστος με 925 χιλιάδες επιβάτες και ασθενέστερος ήταν ο Φεβρουάριος με 400χιλιάδες. Μόνο δύο μήνες κινήθηκαν πάνω από 90 χιλιάδες επιβάτες (Ιούλιος-Αύγουστος).
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Την ώρα που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά από το άλλο, η σύμβαση επέκτασης κατά 20 χρόνια δε λέει να κλείσει. Παρά του ότι έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς ο έλεγχος από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, απομένει να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί.
Πηγές της αγοράς σημειώνουν πως για όσο διάστημα η σύμβαση παραμένει εκκρεμής, θα είναι πολύ δύσκολο να ανακοινωθεί η μεγάλη επέκταση των υποδομών του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Με την ολοκλήρωση και της κύρωσης και έχοντας πλέον ένα ορίζοντας 25ετίας και πλέον είναι βέβαιο πως θα ανοίξει την πόρτα για τις μεγάλες αναμενόμενες επενδύσεις που έφερε αυτή η τεράστια αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν ένα νέο τέρμιναλ (ή μεγάλη επέκταση του υφιστάμενου) και συνολικές επενδύσεις που φημολογείται ότι ξεπερνούν σε πρώτη φάση τα 300εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΙΑΤΑ όταν τα αεροδρόμια φτάνουν στο 90% της συνολικής τους χωρητικότητας τότε ανακοινώνεται και ξεκινά το πλάνο επέκτασης τους. Στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας αυτό επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο που μας πέρασε καθώς το "ταβάνι" της κίνησης είναι σύμφωνα με τη σύμβαση 26εκατ.επιβάτες και το 90% είναι 23,6εκατ.επιβάτες ενώ είχαμε 24,1εκατ. Πρόκειται για σπουδαία νέα τα οποία τα οποία φέρνουν αέρα αισιοδοξίας σε ένα αεροδρόμιο που σχεδον διπλασίασε την κίνηση του την περίοδο 2013-2018 (από 12,5 σε 24,1εκατ.επιβάτες). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα