Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019

Τα 50 μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται το 2019

κείμενο από το ypodomes.com
Πενήντα και πλέον μεγάλα έργα έχουν μπει στην περίοδο ολοκλήρωσης τους για να λειτουργήσουν μέσα στους επόμενους μήνες του 2019. Μερικά από αυτά είναι πολύ σημαντικά έργα αλλάζοντας την καθημερινότητα μας. Το σπουδαιότερο από αυτά είναι η πλήρης ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού τμήματος Τιθορέα-Δομοκός που αναμένεται τις επόμενες μέρες και ολοκληρώνει τα έργα κατασκευών στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μέσα στη χρονιά θα λειτουργήσει και η νέα διπλή γραμμή στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο μήκους 71χλμ. αλλά και η μονή γραμμή με ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη που ολοκληρώνει τα έργα στο διάδρομο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Σπουδαίο και πολυαναμενόμενο έργο που θα μπει σε λειτουργία είναι η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στη Νίκαια με 3 σταθμούς (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ). Μην ξεχνάμε ότι μέχρι το καλοκαίρι ολοκλήρωνονται τα έργα υποδομών της Ανάπλασης Φαλήρου με τη νέα "εγκιβωτισμένη" Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Εξίσου μεγάλο και σημαντικό το έργο επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά που θα λειτουργήσει προς το τέλος καλοκαιριού. Είναι η πρώτη μεγάλη επέκταση του δικτύου από το 2004.
Για τη Θεσσαλονίκη το έτος θα είναι σημαντικό λόγω της ολοκλήρωσης των έργων ανισοπεδοποίησης της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Στην Κρήτη περιμένουμε τη λειτουργία του οδικού τμήματος Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά.
Στα οδικά έργα ολοκληρώνονται επίσης ο Περιφερειακός Λάρισας, θα δοθούν τα πρώτα 15χλμ στον αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού.
Στα σιδηροδρομικά έχουμε επίσης την ολοκλήρωση του έργου υποδομής του τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Στα οδικά έργα έχουμε την ολοκλήρωση των τμημάτων Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης, Καλλονη-Σίγρι (Λέσβος), Δρυόπη-Γαλατάς και Αρδάνιο-Μάνδρα στον Έβρο.
Φέτος επίσης είναι σπουδαία χρονιά για τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων καθώς θα μπουν σε επίσημη λειτουργία οι μονάδες Ηπείρου, Σερρών και Βοιωτίας.
Στα μεγάλα κτιριακά έργα περιμένουμε την ολοκλήρωση των εργων για τα Νοσοκομεία Χαλκίδας, Λευκάδας, Βέροιας, το Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου, η Πανεπιστημιούπολη Κοζάνης, η Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας, και του Αστέρα Βουλιαγμένης ενώ θα ολοκληρωθεί ο νέος επενδυτικός κύκλος στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park.
Το επόμενο διάστημα ολοκληρώνονται τα "αιώνια" έργα για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία και τα έργα αναβάθμισης στα Αεροδρόμια Καβάλας, Ζακύνθου και Χανίων. Στα λιμενικά έργα ολοκληρώνεται ο Προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά και τα έργα στα λιμάνια Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Σιγρίου και Καβάλας. Χρονιά σταθμός και για το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος καθώς θα ολοκληρωθεί η πρώτη "μικρή επέκταση" του Αεροσταθμού.
Στον τομέα ύδρευσης-αποχέτευσης περιμένουμε να τεθεί σε λειτουργία το ΚΕΛ Παιανίας, η ύδρευση Παξών, ύδρευσης Καρδίτσας, Ανατολικής Βίστριζας, το δίκτυο ακαθάρτων Παιανίας, τα Φράγματα Ασωπου, Αχυρώνα, Νεστορίου και το μεγάλο έργο του Υποθαλάσσιου Αγωγού Νερού που θα συνδέσει την Αίγινα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ λύνοντας για πάντα το πρόβλημα ύδρευσης του νησιού. Σημαντικό έργο είναι και η ολοκλήρωση του 2ου κεντρικού αποχετευτικού αγωγού Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώνεται επίσης η Τηλεθέρμανση Φλώρινας.
Τέλος είναι χρονιά σταθμός για τους φιλάθλους της ΑΕΚ καθώς θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου γηπέδου της ομάδας στη Νέα Φιλαδέλφεια, η "Αγιά Σοφιά" ένα σύγχρονο ποδοσφαιρικό γήπεδο που θα καλύψει τις ανάγκες της ομάδας της ΑΕΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα