Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019

ΣΑΤΕ, ΣΕΓΜ και ΣΤΕΑΤ λένε ναι στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα αλλά με επισημάνσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Κοινή επιστολή απέστειλαν τα τρία κύρια θεσμικά όργανα του κατασκευαστικού κλάδου για την ίδρυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, ένα όνειρο της επιχειρηματικής κοινόητας της χώρας εδώ και χρόνιας. ΣΑΤΕ, ΣΕΓΜ και ΣΤΕΑΤ έχοντας ενώσει τις δυνάμεις τους εδώ και καιρό στέλνουν μήνυμα για την ανάγκη αυτής της τράπεζας αλλά επισημαίνουν τις ελλείψεις που έχουν διαπιστώσει προκειμένου αυτό το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο να συνδράμει στην προσπάθεια για ανάπτυξη και επενδύσεις.
Στην επιστολή που συνυπογράφουν: ο πρόεδρος του ΣΑΤΕ Γιώργος Βλάχος, ο πρόεδρος του ΣΕΓΜ Κωνσταντίνος Καλέργης και ο πρόεδρο του ΣΤΕΑΤ Γιώργος Συριανός σημειώνουν πως "Αποτελεί «κοινό τόπο» ότι η αναγκαία ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας θα επιτευχθεί μέσω της υιοθέτησης νέου παραγωγικού μοντέλου, βασισμένου σε πρότυπο δίκαιης και βιώσιμης μεταστροφής της, το οποίο θα ενισχύσει τις υποδομές, εξειδικεύσεις και επιχειρηματικότητα.
Αυτή η επιδιωκόμενη ανάπτυξη θα πρέπει να στηριχθεί σε δύο (2) βασικούς άξονες δράσεων: την αύξηση των εγχωρίων επενδύσεων και την ανάπτυξη εξωστρέφειας. Στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού και της διεθνοποίησης των αγορών, η επιτυχής αξιοποίηση των διαθεσίμων κεφαλαίων για χρηματοδότηση αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά και τους δύο προαναφερόμενους άξονες δράσεων και να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και, συνακολούθως, της ίδιας της οικονομίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μικρές χώρες, όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Ιρλανδία, κ.ά., έχουν πετύχει εξαιρετικά μεγάλη ανάπτυξη της οικονομίας τους, εφαρμόζοντας στρατηγικές πολιτικές επέκτασης, αξιοποιώντας τα
κονδύλια εξωτερικής βοήθειας τόσο των Διεθνών Οργανισμών όσο και των Οργανισμών παροχής εξωτερικής βοήθειας αυτών καθαυτών των χωρών τους. Με τα δεδομένα αυτά, κρίνεται ιδιαίτερα θετική η προσπάθεια δημιουργίας της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ», η οποία, στα πρότυπα αντίστοιχων χρηματοδοτικών φορέων του εξωτερικού, θα μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στην προσπάθεια ενίσχυσης της άντλησης διαθεσίμων κεφαλαίων προς χρηματοδότηση και των δύο παραπάνω αξόνων δράσεων.
Στο πλαίσιο ουσιαστικής βελτίωσης και ενδυνάμωσης του καθ' όλα θετικού εγχειρήματος, πρέπει να επισημανθούν οι κάτωθι ελλείψεις στις διατάξεις του σχεδίου νόμου:
1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΩΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ
Δεν υπάρχει πρόβλεψη δυνατότητας απευθείας χρηματοδότησης ή/και συμμετοχής σε χρηματοδοτικά σχήματα προγραμμάτων εξωτερικής βοήθειας. Σημειώνουμε ότι η διαχείριση της
εξωτερικής βοήθειας της ΕΕ θα γίνεται, στο εξής, μέσω των χρηματοδοτικών οργανισμών εξωτερικής βοήθειας των κρατών-μελών και η χώρα μας είναι το μόνο παλαιό κράτος – μέλος που δεν διαθέτει τέτοιον οργανισμό. Για τον λόγο αυτόν, αλλά κυρίως γιατί συνιστά απαραίτητο εργαλείο οικονομικής διπλωματίας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, χώρες όπως η Τσεχία, η Σλοβενία,
η Σλοβακία κ.ά., ίδρυσαν χρηματοδοτικούς οργανισμούς εξωτερικής βοήθειας.
2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Μολονότι γίνεται αναφορά ότι θα λειτουργεί με όρους ιδιωτικής οικονομίας, δεν παρουσιάζεται έστω ένα τυπικό επιχειρηματικό σχέδιο που θα προσδιορίζει:
• Ποιές είναι οι χρηματοδοτικές ανάγκες που σήμερα δεν καλύπτουν οι συστημικές τράπεζες σε συνάρτηση με τους στόχους του εγχειρήματος.
• Ποιοί οι πόροι χρηματοδότησης και η κεφαλαιακή διάρθρωση της τράπεζας.
• Πως θα επιτευχθεί ταχύτερη αξιοποίηση πόρων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
3. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ
Απουσιάζει η αναλυτική καταγραφή της οργανωτικής και λειτουργικής δομής, του πλάνου λειτουργίας της τιμολογιακής πολιτικής, των πηγών εσόδων, ήτοι παραγόντων εξαιρετικά κρίσιμων για τη σφαιρική αξιολόγηση του εγχειρήματος.
4. ΚΑΝΟΝΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Το Σχέδιο Νόμου δεν συγκεκριμενοποιεί τους όρους και τις αντικειμενικές προϋποθέσεις λειτουργίας και κανόνων χρηματοδότησης, βάσει των κανόνων της ιδιωτικής οικονομίας αλλά και των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ.
5. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΠΟΡΩΝ
Δεν καθίσταται ευκρινής η πηγή προέλευσης των προς χρήση πόρων, η μίξη Δημοσίων και Συγχρηματοδοτούμενων πόρων, οι οποίοι θα επενδυθούν στην Τράπεζα και κυρίως οι δικλείδες
ασφαλείας για τη βέλτιστη αξιοποίησή τους.
6. ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Διαπιστώνεται έλλειψη αναλυτικών αναφορών ευρωπαϊκών πρακτικών και ενσωμάτωσης στο Σχέδιο Νόμου μηχανισμών οργάνωσης και λειτουργίας κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό χρηματοδοτικό φορέα ανάπτυξης της οικονομίας και ενίσχυσης της εξωστρέφειας εφόσον:
✓ περιλάβει στους σκοπούς της τη συμμετοχή σε προγράμματα Εξωτερικής Βοήθειας, Διεθνών Οργανισμών και Εθνικά,
✓ προσαρμοσθεί στις προϋποθέσεις που θέτει η Επιτροπή της Ε.Ε. για να πιστοποιεί Οργανισμούς ως επιλέξιμους φορείς υποδοχής χρηματοδοτήσεων,
✓ αποτυπωθεί στην φιλοσοφία της αιτιολογικής έκθεσης η ανάγκη προώθησης του ιδιωτικού τομέα ως μοχλού ανάπτυξης της χώρας,
✓ συμμετέχουν στην λήψη αποφάσεων σημαντικοί παράγοντες του ιδιωτικού τομέα.
✓ υλοποιήσει βέλτιστες πρακτικές που έχουν ακολουθηθεί από άλλους αντίστοιχους χρηματοδοτικούς φορείς (π.χ. KFW, AFD).
Συμπερασματικά, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ μπορεί να εξελιχθεί σε ουσιαστικό εργαλείο χρηματοδότησης της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας, στο πλαίσιο της αναγκαίας μεταστροφής και νέας πορείας της Ελληνικής Οικονομίας, αρκεί να στηριχθεί εθνικά και να αξιοποιήσει τη διεθνή εμπειρία άλλων αντίστοιχων οργανισμών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα