Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Το θέμα της συντήρησης των υποδομών γίνεται το επόμενο "καυτό" θέμα στον τεχνικό κλάδο

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγάλο θέμα της συντήρησης των υφιστάμενων υποδομών όσο πάει και ανεβαίνει στην ατζέντα του τεχνικού κόσμου δικαιώνοντας το ypodomes.com που έχει σθεναρά αναδείξει το θέμα εδώ και δύο χρόνια. Η σχεδόν παντελής έλλειψη της συντήρησης της εικόνας μίας πόλης από τα μικρά (πεζοδρόμια, δημόσιοι κήποι, πλατείες) μέχρι τα μεγάλα (μεγάλα δημόσια κτίρια, υποδομές όπως αεροδρόμια, λιμάνια, δημόσιοι δρόμοι) οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο έργων ο οποίος αναδεικνύει προσωρινά μία υποδομή η οποία στη συνέχεια πέφτει στην αφάνεια, καταρρέει για να έρθει να προστεθεί ακόμα ένα έργο που θα την αναδημιουργήσει και ξανά ο ίδιος κύκλος.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει το παράδειγμα του Πεδίου του Άρεως που το 2014 αναπλάστηκε συνολικά και μόλις ένα χρόνο αργότερα, η έλλειψη τακτικής και επιμελούς συντήρησης το μετέτρεψαν εκ νέου σε απαγορευμένο χώρο; Ποιος δεν θυμάται τα Ολυμπιακά ακίνητα και τη μοίρα τους (ακόμα και την πεισμώδη, παράλογη πολλές φορές άρνηση τοπικών κοινωνιών να αλλάξουν χρήση προς όφελος τους όπως στην περίπτωση του κλειστού γηπέδου στο Γαλάτσι), ποιος δεν έχει μπει σε δημόσια κτίρια, ακόμα και Υπουργεία και δεν έχει δει πόσο κακοσυντηρημένα, ενεργοβόρα είναι; ποιος δεν έχει περπατήσει σε ένα χορταριασμένο, γεμάτο σπασμένο πλακάκια πεζοδρόμιο ή πλατεία όπου λίγο πριν λίγο καιρό είχαμε "λαμπρά" εγκαίνια.
Είναι μεγάλη υπόθεση που οι σημαντικότεροι άνθρωποι του τεχνικού κλάδου αναδεικνύουν την ανάγκη συστηματικής συντήρησης όλων των υφιστάμενων υποδομών, όπως γίνεται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Το θέμα έχει ανέβει με ομιλίες παλαιότερα του Υπουργού Υποδομών Χ.Σπίρτζη, προ ημερών του Προέδρου του ΤΕΕ Γ.Στασινού αλλά και στην προχθεσινή ομιλία του Α.Καλλιτσάντση. Πολλοί ακόμα έχουν αναφερθεί στην αξία της διαρκούς συντήρησης αυτού που πλήρωσε ο ελληνικός λαός μαζί με επιδοτήσεις της ΕΕ και που στην συντριπτική πλειοψηφία σύντομα απαξιώνεται και εγκαταλείπεται.
Είναι σημαντικό το θέμα της συντήρησης υποδομών πάσης φύσης να ανέβει από τους θεσμικούς παράγοντες του κλάδου μέχρι να γίνει αντιληπτό από την πολιτεία και να θεσπιστούν τα απαραίτητα νομοθετήματα που θα κάνουν υποχρεωτική, με αυστηρότητα την συντήρηση υποδομών που θα φέρει μόνο κέρδη σε όλους.
Αντί λοιπόν να διορθώνουμε μεγάλες ζημιές, ετοιμόρροπα κτίρια, πλατείες κλπ είναι πολύ πιο ορθό από την πρώτη μέρα λειτουργίας τους να συντηρούνται υποχρεωτικά και με ευλάβεια και στο τέλος να κάνουμε ταμείο και να δούμε ότι: χρειάζονται λιγότερα χρήματα για να διατηρήσεις κάτι από το να το ξαναδημιουργείς-αποκαθιστάς-επαναφέρεις που έχει κόστος και χρόνο, ο τεχνικός κόσμος θα έχει πάντα αντικείμενο και δεν θα εξαρτάται μόνο από τη δημιουργία υποδομών, η εικόνα των υποδομών θα είναι μονίμως ευπρεπής και αισθητικά αναβαθμισμένη.
Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που έχουν ευνοηθεί περισσότερο στην Ευρώπη στην απόδοση κεφαλαίων για την ανάπτυξη υποδομών. Θα πρέπει αυτά τα χρήματα και να πιάνουν τόπο και τα επόμενα που θα έρχονται να είναι για να συμπληρώνεται κάτι άλλο, όχι για να ξαναφτιάχνουμε αυτό που χαλάσαμε. Θέλετε παράδειγμα; για δείτε λίγο τι συμβαίνει σε δεκάδες βιολογικούς ανά τη χώρα που ρημάζουν, όντας κατασκευασμένοι οι περισσότεροι λιγότερο από 20 χρόνια πριν αλλά με μηδενική τις περισσότερες φορές συντηρηση.
Επίσης η δημιουργία ενός νέου κλάδου μέσα στον τεχνικό κόσμο, πέρα από το προφανές καλό που θα φέρει, θα δώσει και χιλιάδες θέσεις εργασίας που σήμερα απλά δεν υπάρχουν.
Αλήθεια, που μπορούμε να δούμε καλοσυντηρημένες υποδομές; νομίζω την απάντηση την ξέρετε όλοι. Είναι τυχαίο ότι υποδομές όπως το Αεροδρόμιο της Αθήνας, οι αυτοκινητόδρομοι, τα σχολεία-ΣΔΙΤ κ.α. υποδομές που έχουν συστηματικό εγχειρίδιο συντήρησης βάσει της υπογεγραμμένης σύμβασης. Τι σχέση έχει για παράδειγμα η εικόνα της Εγνατίας Οδού με την Αττική Οδό ή με τον Μορέα; τι σχέση έχει το σχολείο-ΣΔΙΤ στο Κερατσίνι με ένα οποιοδήποτε άλλο δημόσιο σχολείο στη χώρα; Βλέπετε την άριστη εικόνα που έχει το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος; Θυμάστε την εικόνα των Περιφερειακών Αεροδρομίων πριν τη fraport και τώρα; στο Μακεδονία π.χ. η εικόνα με τις σπασμένες πόρτες στις τουαλέτες, βρύσες που δεν λειτουργούσαν. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα;
Για να μην παρεξηγηθώ δεν αφορά την αντίθεση Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (που επίσης υπάρχει τεράστια διαφορά) αλλά στο γεγονός ότι σε αυτές οι υποδομές που λειτουργούνται από ιδιωτικές εταιρείες είναι κοινό μυστικο ότι για να γλυτώσουν χρήματα σε βάθος χρόνου, επιλέγουν να τα συντηρούν, έχοντας κάνει μία ακριβότερη αρχική επένδυση η οποία μετά όμως δεν ζητά και διατηρείται μέσα στο χρόνο. Μετά από 18 χρόνια λειτουργίας ένα δημόσιο Ελ.Βενιζέλος (αναφέρομαι στο αεροδρόμιο) θα ήταν το ίδιο άραγε; την απάντηση την έχετε όλοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα