Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Ολοκληρώνονται τα έργα στον διάδρομο 10-28, το Φθινόπωρο η λειτουργία του

κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκλήρωνεται μέχρι το τέλος του μήνα ένα από τα πλέον μακροχρόνια έργα υποδομής στην Ελλάδα. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com λίγες μέρες απομένουν μέχρι να μπουν και οι τελευταίες πινελιές στο έργο επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία. Το έργο που ξεκίνησε το 2005 (υπεγράφη στις 31.10.05)και πέρασε από τα "σάραντα κύματα" λίγο πριν την εκπνοή του απέσπασε και μία συμπληρωματική σύμβαση 2,3εκατ.ευρώ για έκτακτες εργασίες.
Αυτό όμως που έχει πιο μεγάλο ενδιαφέρον είναι πότε θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία και θα αρχίσουν τα αεροσκάφη να τον χρησιμοποιούν. Όπως σημειώνουν πηγές από την Fraport Greece από την στιγμή που θα παραλάβουν τον νέο διάδρομο, θα χρειαστεί ένα διάστημα έξι-οκτώ μηνών προκειμένου να "γραφτεί" ένα εγχειρίδιο, ένα επιχειρησιακό σχέδιο για την ασφαλή χρήση του διαδρόμου που θα προβλέπει τα πάντα. Αυτό όπως λένε οι ίδιοι, θα απαιτήσει την συνεργασία πολλών φορέων και εκτός από τη Fraport Greece, της ΥΠΑ και των αεροπορικών εταιρειών. Ένας πρώτος στόχος είναι ο διάδρομος να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά περίπου στη λήξη της φετινής τουριστικής περιόδου (Οκτώβριο-Νοέμβριο). Το έργο κατασκευάζει η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΑΘΗΝΑ. Συμπερασματικά, και τη φετινή σεζόν το σύνολο των πτήσεν θα κληθεί να εξυπηρετήσει ο υφιστάμενος διάδρομος (ο 16/34).
Ο διάδρομος 10-28 στην ολοκληρωμένη μορφή του θα έχει μήκος 3,4χλμ (περίπου 1.046 μέτρα μακρύτερος) θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και θα διαθέτει σύστημα ILS που θα λύσει το μόνιμο πρόβλημα της προσγείωσης με ομίχλη.
Παραμένοντας στο πεδίο των έργων, η κατασκευή του νέου τέρμιναλ προχωρά με γοργά βήματα. Περίπου 6 μήνες μετά την τελετή θεμελίωσης του, ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι πασσαλοί και το υπόγειο παρά τον βαρύ χειμώνα που πέρασε η πόλη που πολλές φορές γινόταν εμπόδιο στην εκτέλεση των εργασιών. Αυτά τα έργα αναβάθμισης εντάσσονται στο πρόγραμμα επενδύσεων της Fraport Greece, έχουν εκτιμώμενο κόστος 90εκατ.ευρώ και ανάδοχος εταιρεία είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Η ολοκλήρωση των έργων εκτιμάται για το 2020. Τότε το νέο τέρμιναλ θα "ενωθεί" με το υφιστάμενο το οποίο στη συνέχεια θα δεχθεί μία εκτεταμένη ανακαίνιση σε όλους τους χώρους για να υπάρχει το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών.
Κινητικότητα έχουμε και στην επέκταση του Μετρό μέχρι το "Μακεδονία" και όπως αναφέραμε σε χθεσινό ρεπορτάζ τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές μελέτες. Το έργο θα είναι υπέργειο (πάνω σε γέφυρα) και έχουν γίνει συναντήσεις μεταξύ Fraport και Αττικό Μετρό για την χωροθέτηση του τερματικού σταθμού. Στόχος είναι η ωρίμανση του έργου μελετητικά για να ακολουθήσει η εύρεση χρηματοδότησης, πιθανότατα από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα