Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

Ηράκλειο-Μεσσαρά: Πότε παραδίδεται το σύγχρονο γεφύρι της ...Κρήτης

κείμενο από το ypodomes.com
Πολιτική κόντρα έχει ανάψει με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου Ηράκλειο-Μεσσαρά τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα της Κρήτηςκρη. Το τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα, Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά, έργολαβία-σκούπα από παλαιότερες εργολαβίες έχει απασχολήσει αρκετές φορές λόγω των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από την Ε.Ε. και τον κίνδυνο που υπάρχει για την απαίτηση επιστροφής κονδυλίων.
Εχθές από την Κρήτη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης από το υπό κατασκευή οδικό δίκτυο Ηράκλειο – Μεσαρά, δήλωσε ότι ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες του Ηρακλείου και του Λασιθίου για δεκαετίες. Τα έργα αυτά είναι, το οδικό δίκτυο Γούβες – Χερσόνησος, η γέφυρα στο Χαμέζι, το σύνολο του έργου στον Αποσελέμη, δηλαδή εκτός από το φράγμα, το διυλιστήριο και η σήραγγα, και ο δρόμος για τη Μεσαρά.
Συγκεκριμένα είπε «Για όσους κινδυνολογούν, θα είναι προσκεκλημένοι για το δουν με τα μάτια τους τις επόμενες ημέρες, υπάρχουν πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα, με τρεις σταθμούς για το δρόμο της Μεσαράς, την 1 η Απρίλη, στις 10 Απρίλη και στις 25 Απρίλη, που θα παραδοθεί το σύνολο του έργου. Άρα, θα τα ξαναπούμε πάρα πολύ σύντομα για να παρακολουθείτε κι εσείς και το χρονοδιάγραμμα και τις εργασίες, τις επόμενες μέρες που ακολουθούν, βδομάδα-βδομάδα, μέχρι τις 25 που ολοκληρώνεται και παραδίδεται το έργο».
Λίγες μέρες νωρίτερα για το θέμα είχε παρέμβει με ανακοίνωση ο ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ, Βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης και μεταξύ άλλων είχε πει πως «Δυστυχώς, οι χειρότεροι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν! Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Φώτης Καζάσης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη (Ράδιο Κρήτη) παραδέχθηκε ότι το έργο δεν θα είναι έτοιμο έως τις 31 Μαρτίου που προβλέπει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης και ανέφερε ότι ξεκίνησαν οι διαδικασίες απένταξης του έργου και συνεπώς η επιστροφή 71 εκατ.ευρώ. Επί 4 σχεδόν χρόνια, με παρεμβάσεις και τοποθετήσεις μας, επισημαίναμε τις μεγάλες καθυστερήσεις από την ολιγωρία του Υπουργού και των υπηρεσιών, αναφορικά με το δρόμο Ηρακλείου–Μεσαράς και προειδοποιούσαμε ότι εάν δεν κινηθεί ταχύτατα, θα κληθούμε να καταβάλουμε όλα τα χρήματα του έργου.
Ο κ. Σπίρτζης μας κατηγορούσε ότι είμαστε το παλιό και ότι κινδυνολογούμε, ενώ, παράλληλα δεσμευόταν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στην ώρα του. «Το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019» τόνιζε με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στις 10-09-2018 ο Γενικός Γραμματέας, κ. Δέδες. Δυστυχώς, η προχειρότητα και οι βεβιασμένες ενέργειες για την άρον-άρον ολοκλήρωση του έργου προκειμένου να τηρηθεί η προθεσμία παράδοσης είχαν αρχίσει να φαίνονται από το φθινόπωρο: καθιζήσεις, άνοιγμα του δρόμου έξω από το τούνελ Απομαρμά, κ.λπ".
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΜΕΣΣΑΡΑ, ΕΝΑ ΓΕΦΥΡΙ ...ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Το έργο για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Ηράκλειο-Μεσσαρά ξεκινά από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Θα φτάσουμε τελικά στο 2007 για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του τμήματος μήκου 7,5χλμ μέχρι την Αγία Βαρβάρα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, από την Αγία Βαρβάρα έως και το Καστέλι χωρίστηκε σε δυο εργολαβίες. Η μία εργολαβία για το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι, μήκους 7,9 χλμ ξεκίνησε το 2007 και ολοκληρώθηκε μέχρι το 2013. Η δεύτερη εργολαβία, αυτή που παρουσίασε και τα σημαντικότερα προβλήματα (κατάρρευση των πρανών) αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά, μήκους 7,8 χλμ. ξεκίνησε το 2008 αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το Υπουργείο Υποδομών το 2014 προκηρύσσει νέο διαγωνισμό κόστους 47εκατ.ευρώ, ο οποίος διεξάγεται στις 9 Δεκεμβρίου 2014 και θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 26 Οκτωβρίου 2016 για να υπογραφεί η σύμβαση και τον Σεπτέμβριο του 2016, αρχικά για 24 μήνες και με απώτατο όριο περάτωσης στις 26 Απριλίου 2019. Τα έργα έχει αναλάβει η Κ/Ξ ΕΡΕΤΒΟ-ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης.
Το έργο μήκους 8χλμ ήταν απαιτητικό καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν συνεχείς κατολισθήσεις πρανών ενώ στην εργολαβία περιλαβάνονταν κυρίως η κατασκευή των γέφυρα Πανασσού 220μ, η ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας και όποιο άλλο έργο είχε απομείνει από την προηγούμενη εργολαβία. Όλες οι εργολαβίες έχουν χρηματοδοτηθεί από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και πλέον έχουν εξαντληθεί όλες οι προθεσμίες που έχουν δοθεί για την ολοκλήρωση και λειτουργία του άξονα.
Η ολοκλήρωση του έργου θα έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση του Ηρακλείου με την ενδοχώρα του νομού ενώ η σύνδεση με το Καστέλι θα αποτελέσει μελλοντικά και μία εναλλακτική διαδρομή με το υπό κατασκευή αεροδρόμιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα