Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Ξεκινά η Β' φάση στον διαγωνισμό για τα Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Ελλάδα - Ποιοι είναι οι 5 διεκδικητές

 Κείμενο από το ypodomes.com

Στη Β' φάση, του ανταγωνιστικού διαλόγου, περνά ο διαγωνισμός για τα Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε το πράκτικο για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στην φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Τα σχήματα που πέρασαν είναι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ.

Η ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2023. Ο διαγωνισμός που διεξάγεται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ περιλαμβάνει: την ανέγερση νέων Δικαστικών Μεγάρων στη Λαμία, τον Βόλο, νέα πτέρυγα στην Καρδίτσα και ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου στα Τρίκαλα. Στο έργο περιλαμβάνεται η διαχείριση και συντήρηση των κτιρίων αυτών.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 59,91 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών.

Η διαδικασία ανάθεσης για την παρούσα σύμπραξη περιλαμβάνει δύο φάσεις: την Α΄ Φάση (προεπιλογή που ολοκληρώθηκε) και τη Β΄φάση η οποία διακρίνεται περαιτέρω σε επιμέρους στάδια ήτοι: Στάδιο Β.Ι (ανταγωνιστικός διάλογος που ξεκινά) και Στάδιο Β.ΙΙ (υποβολή δεσμευτικών προσφορών όπου θα αναδειχθεί και ο ανάδοχος του έργου).

Πρόκειται για το δεύτερο cluster Δικαστικών Μεγάρων που προωθείται από το Υποδομών. Πέρυσι ξεκίνησε ο πρώτος διαγωνισμός για 4 Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Μακεδονία ο οποίος έχει περάσει ήδη στη Β`φάση. Αφορά την κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Κιλκίς, Έδεσσα, Σέρρες και ανακατασκευή του υφιστάμενου κτιρίου στη Θεσσαλονίκη. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό με τον ΦΠΑ 148 εκατ. ευρώ.

Στον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ περιλαμβάνεται και ένα τρίτο cluster και ένα διαγωνισμό-ΣΔΙΤ για Δικαστικά Μέγαρα στην Κρήτη. Με αυτό ολοκληρώνεται το πρόγραμμα αναβάθμισης των Δικαστικών Μεγάρων της χώρας για την περίοδο μέχρι το 2025. Το κόστος κατασκευής έχει προσδιοριστεί σε 48,32 εκατ. ευρώ και το έργο έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Ο σχεδιασμός

Ο σχεδιασμός του έργου για τα Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Ελλάδα βασίζεται πρωτίστως στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες. Ο σχεδιασμός των νέων κτιρίων έχει γίνει με γνώμονα την κάλυψη λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο εγκαταστάσεων και υποδομών, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες και μελλοντικές ανάγκες.

Στα πλεονεκτήματα του έργου περιλαμβάνονται:
-η κάλυψη των αναγκών σε χώρους
-ο εκσυγχρονισμός για τη βέλτιστη λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών
-η αποκατάσταση των λειτουργιών που σήμερα βρίσκονται σε παλιά κτίρια με σημαντικά τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα
-η αναβάθμιση της εικόνας των δικαστικών μεγάρων
-η συγκέντρωση των υπηρεσιών που σήμερα είναι κατακερματισμένη σε ακατάλληλα ακίνητα.

Τι περιλαμβάνεται

Η διάρκεια του έργου αναμένεται να είναι 360 μήνες εκ των οποίων οι 36 πρώτοι μήνες θα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο και τα υπόλοιπα 27 έτη τη λειτουργία-συντήρηση-διαχείριση.

Ειδικότερα, στο αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης περιλαμβάνεται η ανέγερση νέων Δικαστικών Μεγάρων Λαμίας και Βόλου, η ανέγερση νέας πτέρυγας Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας και η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων, που περιλαμβάνει τα νέα κτίρια με τον απαραίτητο εξοπλισμό τους, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου των κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και τη συντήρηση και διαχείριση αυτών.

Στον διαγωνισμό αναμένεται η κάθοδος των μεγάλων τεχνικών ομίλων καθώς και εταιρειών με μεγάλη τεχνογνωσία στον χώρο των κτιριακών έργων.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη σύνταξη όλου του συνόλου των απαραίτητω μελετών, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη μετεγκατάστση των υπηρεσιών του κάθε Δικαστικού Μεγάρου, την τεχνική διαχείριση και συντήρηση καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης, την ασφάλιση των κτηριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και συστημάτων των υποδομών και την εκμετάλλευση περιορισμένων εμπορικών χώρων, εφόσον οι τελευταίοι προσδιορισθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα