Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023

Οι 6 νέες μεγάλες επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ της Trade Estates - Πότε ξεκινούν τα έργα για το retail park στο Ελληνικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Από το 2024 τα σπουδαία για την Trade Estates και συγκεκριμένα για την ανάπτυξη του Retail Park από τον Όμιλο Φουρλή στο Ελληνικό. Όπως έγινε γνωστό σε χθεσινή δημοσιογραφική ενημέρωση, αυτό που αναμένεται είναι η έκδοση της οικοδομικής άδειας από την Lamda Development για να μπορεί να ξεκινήσει η υλοποίηση του project.

Αυτό εκτιμάται πως θα γίνει μέχρι το τέλος του 2023. Υπό αυτή την προϋπόθεση το 2024 θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τα έργα τα οποία όμως σε αυτή την περίπτωση έχουν μια ιδιαιτερότητα. Το retail park θα αναπτυχθεί σε ένα διευρυμένο χώρο μαζί με το Vouliagmenis Mall επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Αυτό σημαίνει πως τα έργα θεμελίωσης και πιθανότατα κάποια έργα για υπόγεια στάθμευση θα εκτελεστούν από την Lamda και μόλις ολοκληρωθούν, τότε θα παραδοθούν στην Trade Estates, εταιρεία που τρέχει το project.

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Παπούλης, Διευθύνων Σύμβουλος της Trade Estates εκτίμησε πως η εκκίνηση της κατασκευής της ανωδομής, κοινώς μιας συστάδας από κτίρια που ονομάζονται "big boxes" θα γίνει προς το τέλος του 2025. Η κατασκευή αναμένεται να διαρκέσει περίπου 1,5 έτος και ως ορόσημο για την λειτουργία του εμπορικού πάρκου έχει προσδιοριστεί περίπου στα μέσα του 2027. Τότε περίπου θα έχει ολοκληρωθεί και το Vouliagmenis Mall.

Για το retail park στο Ελληνικό έχει ήδη κλειδώσει η εγκατάσταση ενός ΙΚΕΑ, ενός καταστήματος Intersport και ακόμα 7-8 brands. To εμπορικό πάρκο θα έχει έκταση που θα αγγίζει τα 30.000 τ.μ. και θα αποτελέσει μελλοντικά την ναυαρχίδα της Trade Estates μαζί με το πρόσφατα αποκτηθέν Smart Park στα Σπάτα.

Το κόστος της επένδυσης και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της εταιρείας θα αγγίξει τα 70 εκατ. ευρώ, όντας η μεγαλύτερη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο της Trade Estates.

H εισαγωγή στο Χρηματιστήριο

Στην τελική ευθεία όμως για την έναρξη της δημόσιας προσφοράς και τη διαδικασία εισαγωγής των μετοχών της στη Ρυθμιζόμενη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών βρίσκεται η Trade Estates ΑΕΕΑΠ.

Οπως αναφέρει ανακοίνωση, σε συνέχεια της έγκρισης του σχετικού Ενημερωτικού Δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στις 24 Οκτωβρίου 2023, η δημόσια προσφορά έως 28.169.015 νέων μετοχών που θα εκδοθούν λόγω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας θα πραγματοποιηθεί από την Τετάρτη, 1 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 10.00 π.μ. ως την Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 16.00. Στόχος είναι η άντληση 60 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι το χαρτοφυλάκιο της Trade Estates αποτελείται σήμερα από εννέα ακίνητα (επτά εμπορικά κέντρα και δύο logistics centers). Η συνολική μισθωτική επιφάνεια της Trade Estates ανέρχεται σε 225.770 τ.μ., ενώ τα έσοδα από τα μισθώματα φτάνουν τα 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Το αναπτυξιακό πλάνο έχει εξασφαλίσει διπλασιασμό της επιφάνειας και της μισθωτικής αξίας της εταιρείας.

Το σχέδιο της ΑΕΕΑΠ προβλέπει ότι το 2026 θα διαθέτει 470.000 μεικτή εκμισθωμένη επιφάνεια ή 18 ακίνητα αξίας 476 εκατ. ευρώ, από τα οποία θα λαμβάνονται 36 εκατ. μισθωτικά έσοδα. Ο στόχος του 2026 θα επιτευχθεί με επενδύσεις 150 εκατομμυρίων, ενώ επόμενο βήμα είναι το χαρτοφυλάκιο αξίας 700 εκατομμυρίων, που θα διαθέτει η ΑΕΕΑΠ το 2028. Στόχος της ΑΕΕΑΠ είναι ο δανεισμός να φτάνει έως το 50% της αξίας του GAV (σήμερα το ποσοστό αυτό υπολογίζεται σε 33%).

Οι 6 νέες μεγάλες επενδύσεις

Η Trade Estates έχει στα πλάνα της έξι σημαντικές κτιριακές επενδύσεις με ορίζοντα το 2027 συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω η σημαντικότερη είναι αυτή των 68 εκατ. ευρώ για το retail park στο Ελληνικό. Υπό κατασκευή βρίσκονται δύο νέα εμπορικά πάρκα. Το πρώτο είναι στην Πάτρα περίπου 17.100 τ.μ. και κόστους 26,9 εκατ. ευρώ, ενώ το δεύτερο είναι στο Ηράκλειο επιφάνειας 13.200 τ.μ. ύψους 20,6 εκατ. ευρώ.

Αμφότερα τα έργα έχουν καταφέρει να ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης. Έχουν ως χρόνο ολοκλήρωσης τα τέλη του 2024 και κύριος μισθωτής θα είναι η ΙΚΕΑ που θα πλαισιώνεται από ακόμα 7-8 μισθωτές.

Ακόμα ένα εμπορικό πάρκο, στα Ιωάννινα, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ. και κόστους 4,8 εκατ.ευρώ θα δεχθεί lifting με χρονικό ορόσημο ολοκλήρωσης το τρίτο τρίμηνο του 2026. Για το μέλλον, η Trade Estates εξετάζει να επενδύσει σε μεσαίου μεγέθους εμπορικά πάρκα 8-10.000 τμ σε 20 πόλεις της χώρας.

Στον χώρο των logistics parks η Trade Estates έχει επίσης σημαντική παρουσία επενδύσεων καθώς έχει υπογραφεί και τρέχει δύο αναπτύξεις. Η πρώτη αφορά την κατασκευή ενός logistics park στην Ελευσίνα 56.000 τ.μ. το οποίο θα χρησιμοποιήσει ως χώρο o Kωτσόβολος. Το κόστος ανέρχεται σε 45,1 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση του τοποθετείται το τρίτο τρίμηνο του 2025.

Τέλος τρέχει και έργα βελτιστοποίησης σε logistics park επίσης στην Ελευσίνα. Το κτίριο έιναι 21.000 τ.μ. και τα έργα κόστους 15,1 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το τρίτο τρίμηνο του 2026. Όπως αναφέρθηκε από τον κ.Παπούλη το ενδιαφέρον της εταιρείας σε αυτό το πεδίο στρέφεται στην περιοχή της Αττικής και δευτερευόντος στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Συνολικά η εταιρεία με αυτό το πλάνο θα αυξήσει την αξία του χαρτοφυλακίου της σε περίπου 650-700 εκατ. ευρώ από περίπου 450 εκατ. ευρώ σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα