Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2023

Thess INTEC: επόμενο βήμα το ΠΔ & οικοδομικές άδειες - Πώς προχωρά το νέο Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς στη Θεσσαλονίκη

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα βήμα πριν την υλοποίηση είναι το έργο για το Τεχνολογικό Πάρκο Thess INTEC στη Θεσσαλονίκη. Αυτό καθώς αυτό που απομένει είναι η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την οικοδομική άδεια και να πάρει σάρκα και οστά ένα από τα οραματικά έργα για την πόλη.

Μιλώντας εχθές στην Prodexpo ο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroconsultants, Πάρης Κοκορότσικος, εκτίμησε πως η υλοποίηση αυτού του "έξυπνου" Τεχνολογικού Πάρκου θα δώσει μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη και άλλων στην χώρα μας. Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει δύο πάρκα και δύο κτίρια που όμως δεν μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχες αναπτύξεις στο εξωτερικό.

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και στην ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του Ταμείου Ανάκαμψης με ποσό 35 εκατ. ευρώ καθώς το έργο είναι ενταγμένο. Η συνολική επένδυση εκτιμάται ότι θα φτάσει μέχρι και τα 70 εκατ. ευρώ κάνοντας το ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κτιριακά projects στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον για το Thess INTEC, αυτό είναι ουσιαστικά κλειδωμένο καθώς υπάρχει προσύμφωνο με Ισραηλινούς επενδυτές Το πλαίσιο συμφωνίας με το BaseCamp Innovation, που θα είναι ο εταίρος καινοτομίας, και το fund JTLV, προβλέπει ότι οι Ισραηλινοί θα αποκτήσουν δικαιώματα επιφάνειας για 55 χρόνια, για το 25% της συνολικής έκτασης. Θα μπορούν να κατασκευάσουν κτήρια ως και 70.000 τ.μ. και θα εγκαταστήσουν εκεί δικούς τους πελάτες.

Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς

Το Κέντρο Καινοτομίας & Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης θα είναι ένα επιστημονικό και τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς, που θα τονώσει και θα φιλοξενήσει συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημίων, ιδρυμάτων, εταιρειών, δημόσιου τομέα και τοπικών κοινωνιών.

Κύριος στόχος του είναι η προώθηση της κουλτούρας της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και των εταίρων που βασίζονται στη γνώση, με αποτέλεσμα προϊόντα και υπηρεσίες αιχμής για τις παγκόσμιες αγορές. Το Thess INTEC αναπτύσσεται σε μία παραθαλάσσια τοποθεσία συνολικής έκτασης 760.000 τ.μ. όπου σε αυτή τη πρώτη φάση θα ανεγερθούν κτίρια περίπου 11.000 τ.μ..

Το Thess INTEC έχει χωροθετηθεί στον Δήμο Θερμαϊκού και βρίσκεται -όχι τυχαία- αρκετά κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα βρίσκεται στη νότια ακτή του Θερμαϊκού κόλπου, περίπου 15 χιλιόμετρα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η εν λόγω έκταση έχει μεταβιβαστεί από το δημόσιο στην «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας Α.Ε.» ειδικά για τον σκοπό της υλοποίησης του Thess INTEC.

Tα έργα που θα γίνουν

Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της πρώτης φάση θα είναι 2 χρόνια και αφορά την ανάπτυξη κτιρίων mega projects που αφορούν :Νέα υλικά και διαδικασίες βιομηχανικής παραγωγής. Ευέλικτα οργανικά υλικά. Τεχνητή Νοημοσύνη και εφαρμογές προσομοίωσης. Καινοτόμες λύσεις καθαρής ενέργειας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων για ένταξη καινοτόμων λύσεων στις επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα. Τεχνολογίες και εφαρμογές κινητικότητας του μέλλοντος.

Μία επιπλέον, πρόσθετη κτιριακή υποδομή που θα αρχίσει να κατασκευάζεται παράλληλα και ταυτόχρονα με τα κτίρια Α’ Φάσης των 6 mega projects, είναι η επέκταση του ΕΚΕΤΑ, με νέους ιδιαίτερους χώρους εργαστηρίων και γραφείων, που θα φθάσουν να καλύπτουν ως και 16.000 τ.μ. Αυτή η δομή, μέσα στο Thess INTEC, θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο του λεγόμενου ‘ΕΚΕΤΑ 2.0’, ενός ευρύτερου σχεδίου επέκτασης των Ινστιτούτων του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας, με κονδύλια 34 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης .

Οι υπερσύγχρονες ανέσεις του Κέντρου περιλαμβάνουν βιομηχανικά εργαστήρια, μηχανήματα, εγκαταστάσεις υπολογιστών, ευέλικτους χώρους γραφείων, χώρους συνεργασίας και δικτύωσης, ένα συνεδριακό κέντρο και πολλές εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και αναψυχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα