Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2023

Flyover Θεσσαλονίκης: πυρετός προετοιμασίας για την έναρξη των έργων

 Κείμενο από το ypodomes.com

Σε ρυθμούς έναρξης κατασκευής μπαίνει και επίσημα το έργο του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Το μεγάλο οδικό έργο, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, είναι πλέον πολύ κοντά στην εκκίνηση λειτουργίας των εργοταξίων.

Το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που έχει αναλάβει την σύμβαση ΣΔΙΤ αυτή την εποχή προχωρά σε προσλήψεις προσωπικού προκειμένου να επανδρώσει τα εργοτάξια ενώ θα χρειαστούν και δεκάδες μηχανήματα έργου για την έναρξη των εκσκαφών η οποία τοποθετείται για τον Νοέμβριο.

Παράλληλα με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το flyover χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την υπογραφή του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει στις λεγόμερες "εξπρές" απαλλοτριώσεις για την απόκτηση απαραίτητων εδαφών για να προχωρήσει το έργο.

Οι απαλλοτριώσεις τα τελευταία χρόνια έχουν καλύτερη εικόνα από το παρελθόν και πλέον το κράτος μπορεί με πιο ταχείες διαδικασίες να προχωρά στην κήρυξη απαλλοτριώσεων και στην απόκτηση ακινήτων που σχετίζονται με έργα.

To έργο εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το αμέσως επόμενο διάστημα και τα δύσκολα θα αρχίσουν για τους Θεσσαλονικείς.

Πριν από μερικές ημέρες η διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλο μιλώντας την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου στον ραδιοφωνικό σταθμό Status fm είπε ότι «η προσπάθεια να μην είμαστε ώρες εγκλωβισμένοι στους δρόμους θα γίνει, αλλά ελπίδες δεν μπορώ να δώσω. Θα πρέπει να είμαι αντικειμενική».

Το έργο ωστόσο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα καθώς στην ανατολική του πλευρά θα αποκλειστούν 1+1 λωρίδες σε κάθε ρεύμα για να αρχίσουν οι εργασίες, ωστόσο πρόκειται για ένα έργο που υπόσχεται να δώσει μεγάλες ανάσες όταν ολοκληρωθεί.

Πιο συγκεκριμένα και βάσει των μελετών που έχουν γίνει, με τη λειτουργία του flyover, του υπέργειου παράλληλου αξονα της Περιφερειακές από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και μέχρι το κόμβο αεροδρομίου, η χωρητικότητα του άξονα θα αυξηθεί από 7.500 οχήματα σήμερα σε περίπου 10.000.

Τα έργα σύμφωνα με την σύμβαση ΣΔΙΤ θα χρειαστούν περίπου 4 χρόνια για να περαιωθούν και η έναρξη του χρόνου θα γίνει από την στιγμή που θα επισημοποιηθεί η έναρξη των εργασιών. Σημαντικό στοιχείο στο να μην καθυστερήσουν τα έργα είναι η ολοκλήρωση και εφαρμογή όλων των απαραίτητων μελετών από το ανάδοχο σχήμα, κοινή πρακτική σε όλα τα έργα υποδομής.

Με την λειτουργία του flyover το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση όλου του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια ενώ οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια. Αυτό γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Οι κυκλοφοριακές προτάσεις

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος μιλώντας πρόσφατα για το θέμα του flyover ζήτησε «να μην αντιμετωπίζεται ως ένα ακόμα πρόβλημα το οποίο θα έρθει να προστεθεί στη Θεσσαλονίκη, αλλά ως μία από τις λύσεις οι οποίες έρχονται για να δώσουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες μας» ενώ επεσήμανε πως "θα έρθει το Κράτος, η Διοίκηση, η Πολιτεία και θα ρυθμίσει με κανόνες το πως θα κινούνται τα αυτοκίνητα» προκειμένου να μετριαστούν τα προβλήματα στο κυκλοφοριακό.

Από την πλευρά της η Τροχαία Θεσσαλονίκης έχει υποβάλει αίτημα για την εφαρμογή των λεγόμεων yellow boxes. Για να εφαρμοστεί, θα πρέπει οι δήμοι που εμπλέκονται να προχωρήσουν σε ειδική διαγράμμιση με κίτρινο χρώμα ενός τετραγώνου, σε διασταυρώσεις δρόμων, τους οποίους θα υποδείξει η Τροχαία με σκοπό την εξομάλυνση των επιπτώσεων του έργου στην κυκλοφορία οχημάτων στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

Το πως θα λειτουργεί είναι απλό, όταν οι οδηγοί πλησιάζουν σε διασταύρωση στην οποία θα υπάρχει το yellow box και βλέπουν ότι ο δρόμος που θέλουν να κινηθούν είναι ήδη γεμάτος με οχήματα, δεν θα μπορούν να προχωρήσουν αλλά θα πρέπει να περιμένουν έως ότου απελευθερωθεί το οδόστρωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα