Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

The Ellinikon: πληθαίνουν τα κτιριακά έργα - Ποιες κατασκευαστικές αναλαμβάνουν τα νέα συμβόλαια

 κείμενο από το ypodomes.com

Ακόμα περισσότερες τεχνικές εταιρείες αρχίζουν να αναλαμβάνουν συμβάσεις για τις οικιστικές αναπτύξεις της Lamda Development οι οποίες επίσης πληθαίνουν στο project του Ελληνικού. Μετά τα συμβόλαια που έχουν αναλάβει μεγάλοι Όμιλοι της χώρας όπως η INTRAKAT μαζί με την γαλλική BOUYGUES για το Riviera Tower και μαζί με την ΜΕΤΚΑ τις αθλητικές εγκαταστάσεις, την ΑΒΑΞ που μαζί με την Rizzani έχει ξεκινήσει το Vouliagmenis Mall, την ΑΚΤΩΡ που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες στο Retail Park, πλέον έχουμε και άλλες εταιρείες που ασχολούνται με έργα.

Πιο συγκεκριμένα έχουμε την ΕΘΝΟΚΑΤ η οποία έχει αναλάβει την πρώτη φάση σε δύο από τα τέσσερα οικόπεδα για τα Cove Residences ενώ η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει τα άλλα δύο αλλά και την ΕΡΕΤΒΟ η οποία ανέλαβε τις πρόδρομες εργασίες για το Park Rise στην περιοχή του Little Athens. Στο τελευταίο έργο οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν τις επόμενες ημέρες.

Η μέθοδος που έχει επιλέξει η Lamda Development σε αυτές τις οικιστικές αναπτύξεις είναι η κατασκευή σε δύο φάσεις καθώς έτσι θεωρεί πως τα έργα θα γίνονται γρήγορα ορατά και για εμπορικούς λόγους. Η πρώτη φάση συνήθως περιλαμβάνει τις εκσκαφές, τις θεμελιώσεις, τις μονώσεις υπογείων και τις σκυροδετήσεις. Στη συνέχεια αναλαμβάνει ο ανάδοχος την Β` φάση όπου ολοκληρώνει την ανάπτυξη.

Οι διαγωνισμοί για την Β` φάση των έργων για τα Cove Residences είναι θέμα χρόνου να ολοκληρωθούν αν και μέχρι σήμερα, φαίνεται πως αυτός που αναλαμβάνει την πρώτη φάση, συνήθως προχωρά και στην τελική φάση των έργων. Ωστόσο αυτό μένει κάθε φορά να αποδειχθεί.

Οι αναπτύξεις στο Little Athens

Στην ανατολική περιοχή του Little Athens όπως είπαμε έχουν ξεκινήσει τα έργα πρώτης φάσης από την ΕΡΕΤΒΟ για το οικιστικό συγκρότημα Park Rise . Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχουν ξεκινήσει να καλούνται εταιρείες για τους επόμενους διαγωνισμούς στο Little Athens όπου έχουν ανακοινωθεί πέντε οικιστικά συγκροτήματα.

Δίπλα από το Park Rise θα ανεγερθεί και το Pavilion Terraces. Η συνέχεια περιλαμβάνει την εκκίνηση των έργων και για άλλα 3 συγκροτήματα στην δυτική πλευρά του Little Athens που είναι τα: Promenade Heights, Atrium Gardens και Trinity Gardens. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το Little Athens περιλαμβάνει πολλά ακόμα οικιστικά συγκροτήματα τα οποία έπεται να ενεργοποιηθούν.

Στο σύνολο τους οι αναπτύξεις στο Little Athens προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το Δ` τρίμηνο του 2026 και περιλαμβάνουν 1.115 διαμερίσματα. Εδώ είναι πολύ πιθανόν να δούμε και άλλες εταιρείες μεσαίας τάξης να αναλαμβάνουν projects καθώς είναι κάτι που το είχε αναφέρει σε παλαιότερες δηλώσεις του και ο επικεφαλής της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου.

Έργα που έρχονται - έργα που προχωρούν

Στο επόμενο διάστημα θα έχουμε τον ανάδοχο για το Riviera Galleria αλλά και τον Πύργο Μικτής Χρήσης. Ανάδοχο έχει αποκτήσει και το έργο για την πρώτη φάση του Μητροπολιτικού Πάρκου και είναι η ΑΚΤΩΡ με τα έργα να ξεκινούν το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα αρχίζουν και ωριμάζουν τα έργα υποδομών που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ καθώς προχωρούν με γοργούς ρυθμούς τόσο η υπογειοποίηση που είναι και το σημαντικότερο έργο, τα αντιπλημμυρικά με τα οποία η LD θέλει να αναδείξει εκ νέου τα ρέματα της περιοχής, η νέα παραλία του Αγίου Κοσμά, αλλά και η εσωτερική δημιουργία δικτύων κοινής ωφέλειας όπως ύδρευσης, αποχέτευσης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρισμού αλλά και δρόμων, πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων, κοινόχρηστων χώρων κ.α.

Τέλος προχωρά η ανέγερση στο Riviera Tower με τους πρώτους ορόφους να είναι πλέον ορατοί. Ο πύργος των 200 μέτρων που κατασκευάζεται από το δίδυμο INTRAKAT-BOUYGUES αποτελεί ένα από τα σημαντικά τοπόσημα στα έργα πρώτης φάσης και μέσα στο 2024 η ανύψωση του στο παραλιακό μέτωπο θα είναι όλο και περισσότερο εμφανής. Στην τελική του μορφή όταν θα έχει ολοκληρωθεί το 2026 θα έχει 50 ορόφους και περίπου 170 διαμερίσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα