Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Στην τελική ευθεία τα έργα για το Ιωνικό Κέντρο - Σε λειτουργία μέχρι το Πάσχα του 2025 (φωτό)

 κείμενο από το ypodomes.com

Στην τελική ευθεία περνάει το μεγάλο έργο για το Ιωνικό Κέντρο με την δημιουργία ενός Κέντρου Πολιτισμού και Νεολαίας καθώς το 2025 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει σταδιακά η λειτουργία του. Συνολικά για την δημιουργία του Ιωνικού Κέντρου τρέχουν τρεις εργολαβίες. Θα είναι ένα από πλεόν σύγρονα και "πράσινα" Κέντρα Πολιτισμού της χώρας και μάλιστα σε μια υπερδομημένη περιοχή της πρωτεύουσας, την Νέα Ιωνία. Το συνολικό κόστος των έργων εκτιμάται ότι αγγίζει σχεδόν τα 60 εκατ. ευρώ και εκτελείται σε μια έκταση περίπου 5 στρεμμάτων.

Η πρώτη αφορά τον Υπόγειο Σταθμό Αυτοκινήτων με 243 θέσεις και τη Διαμόρφωση Πλατείας Πρασίνου. Το έργο που έχει αναλάβει η INTRAKAT είναι πρακτικά ολοκληρωμένο και τελεί υπό παράδοση. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 2020. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 15,77εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 12,72εκατ.ευρώ).

Το δεύτερο έργο είναι η ανέγερση της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου η οποία είναι σε εξέλιξη. Είναι μια δωρεά της ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ του κοινωφελούς ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου. Η φυσιογνωμία της Εκκλησίας καθορίζεται από την επιθυμία να στεγαστεί η λάρνακα του νεομάρτυρος πρεσβύτου ιερωμένου Γεωργίου εκ Νεαπόλεως (Νεβ-Σεχήρ) της Καππαδοκίας. Η ολοκλήρωση προβλέπεται να έχει επιτευχθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

Το Συνεδριακό Κέντρο και η Εστία Φιλοξενίας

Η μεγαλύτερη από τις τρεις εργολαβίες αφορά την ανέγερση του Συνεδριακού – Πολιτιστικού Κέντρου Νεολαίας. Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 11 Γενάρη 2023 με ποσό 36,49 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και το έργο εκτελείται από το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΕΚΤΕΡ.

Μιλώντας στο ypodomes.com ο εργοταξιάρχης του ενός από τα τρία συνολικά έργα που είναι σε εξέλιξη, Βασίλης Λάππας από την εταιρεία ΕΚΤΕΡ σημείωσε πως τα έργα κυλούν εντός χρονοδιαγράμματος. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα έργα θα ολοκληρωθούν περίπου τον Απρίλιο του 2025.

Το “Ιωνικό Κέντρο”, πρόκειται να φιλοξενήσει πολύτιμες για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής, εγκαταστάσεις, όπως: Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Νεολαίας, με Εντευκτήριο κατάλληλου μεγέθους, καθώς και Εστία Φιλοξενίας και Συγκεντρώσεων. Το αμφιθέατρο είναι δυναμικότητας 400 ατόμων.

Οι προβλεπόμενες εγκαταστάσεις οργανώνονται σε διάταξη που αναπτύσσεται υπέργεια και υπόγεια. Το Συνεδριακό – Πολιτιστικό Κέντρο αναπτύσσεται σε υπόγειους και υπέργειους χώρους, με συνολικό εμβαδόν χώρων περίπου 3.300 τ.μ. Το υποέργο έχει άμεση συσχέτιση με τα λοιπά υποέργα, δεδομένου ότι η εστία φιλοξενίας και συγκεντρώσεων είναι συμπληρωματική – υποστηρικτική δομή του συνεδριακού κέντρου, καθώς και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, που θα είναι σε ελεύθερη χρήση για τους πολίτες.

Παράλληλα όπως αναφέρει ο κ.Λάππας, προχωρά και η αποπεράτωση της Εστίας Φιλοξενίας και συγκεντρώσεων (έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός), η οποία αποτελεί συμπληρωματική δραστηριότητα του Συνεδριακού Πολιτιστικού Κέντρου, με σκοπό να εξυπηρετήσει τη συμμετοχή και παρουσία των συνέδρων, ημεδαπών και αλλοδαπών στο χώρο κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων- συνεδρίων.

Σε εξέλιξη είναι και η φύτευση και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με βιοκλιματικά κριτήρια, φυσικά ή/και ανακυκλώσιμα υλικά κατά το δυνατόν. Θα επιδιωχθεί το συγκρότημα να λειτουργεί υπό συνθήκες υψηλού βαθμού ασφαλείας, τόσο χάριν των χρηστών του, όσο και των εγκαταστάσεών του.

Στη διαχείριση των απορριμμάτων θα χρησιμοποιηθούν τεχνολογικά συστήματα σύμφωνα με τις αρχές της ανακύκλωσης, επίσης, όπου είναι δυνατόν θα χρησιμοποιηθούν δομικά υλικά φυσικά ή ανακυκλωμένα για μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο σχεδιασμός του συγκροτήματος εν γένει σηματοδοτεί μια αρχιτεκτονική που συνδέεται με το έδαφος. Ο υπαίθριος χώρος του Ιωνικού Κέντρου στοχεύει στη δημιουργία πνεύμονα πρασίνου με χαρακτήρα οργανωμένου άλσους και σημαντικές κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

Το συγκεκριμένο συγκρότημα, λόγω της φύσεως της κατασκευής των κτηρίων (μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατά την λειτουργία του), μαζί με την ανάπλαση του περιβάλλοντα και παρακείμενου υπαίθριου χώρου, θα αποτελέσει ένα τοπόσημο για την περιοχή που είναι υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά και θα εξυπηρετεί κοινωφελείς δράσεις υπέρ των κατοίκων της περιοχής, αλλά και ευρύτερα, χωρίς οικονομικά οφέλη από την λειτουργία του.

Το έργο έχει επίσης το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι θα έχει εύκολη πρόσβαση με το Μετρό καθώς βρίσκεται αρκετά κοντά στον σταθμό ΠΕΡΙΣΣΟΣ της γραμμής 1. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το Ιωνικό Κέντρο Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα