Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Η INTRAKAT γίνεται Όμιλος AKTOR με 5 θυγατρικές σε κατασκευές, ενέργεια, real estate, συμμετοχές - Νέες επενδύσεις 2 δισ. ευρώ

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένας νέος Όμιλος με το ιστορικό όνομα AKTOR γεννήθηκε από την μέχρι εχθές INTRAKAT. Στην χθεσινή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην οδό Πειραιώς, ο επικεφαλής του ομίλου AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε αναλυτικά για το όραμα μέχρι το 2030.

«Το όνομα AKTOR έχει βαθιές ρίζες στη χώρα και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της, έχοντας συνδεθεί με την πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου. Σήμερα το όνομα AKTOR αποκτά μια νέα πνοή και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής κι ενός καινούριου κεφαλαίου στην ιστορία μας που συμβολίζει την τόλμη μας να αλλάξουμε για να χτίσουμε κάτι μεγαλύτερο και δυνατότερο: Έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους υποδομών στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη» είπε ο επικεφαλής του Ομίλου.

Από τα σημεία που ξεχώρισαν είναι αρχικά η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) κατά 200 εκατ. ευρώ, που θα δώσει και την απαραίτητη ρευστότητα στον όμιλο για τις κινήσεις που θέλει να κάνει. Η τιμή διάθεσης των νέων μετοχών θα είναι €4,60.

Επίσης οι επενδύσεις των 2 δισ. ευρώ που συμπυκνώνονται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ σε ακίνητα και 1,4 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ αλλά και σε εξαγορές εταιρειών δημιουργούν ένα νέο σχήμα την AKTOR που θα είναι εταιρεία holding και 5 θυγατρικές οι οποίες είναι οι ΑΚΤΟR κατασκευές, ΑΚΤΟR συμμετοχές, ΑΚΤΟR ανανεώσιμες, ΑΚΤΟR διαχείριση εγκαταστάσεων, ΑΚΤΟR ακίνητα.

"Δύο χρόνια μετά την εξαγορά της INTRAKAT και ένα χρόνο μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, δημιουργήσαμε ένα σχήμα πέντε φορές μεγαλύτερο. Ήταν δύσκολος ο τελευταίος χρόνος αλλά τα καταφέραμε, ειδικά με την ένταξη της ΑΚΤΩΡ. Έχουμε την τόλμη να αλλάξουμε προς όφελος των μετόχων μας" τόνισε ο κ.Εξάρχου.

Είναι άλλωστε μια πραγματικότητα το γεγονός πως η INTRAKAT του 2022 με 350 εκατ. ευρώ ανεκτέλεστο και αρνητικό EBITDA έχει μετατραπεί στον δεύτερο μεγαλύτερο πόλο στις κατασκευές με ανεκτέλεστο 4,5 δισ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ EBITDA.

Οι 5 θυγατρικές

Στόχος της ΑΚΤΟR είναι να σταματήσει την μονοσήμαντη εξάρτηση από τον τομέα των κατασκευών και την εξάπλωση της σε νέες δραστηριότητες οι οποίες θα της προσφέρουν σταθερές ταμειακές ροές και αυξανόμενα EBITDA.

H πιο σημαντική επενδυτική κίνηση γίνεται από την ΑΚΤΟR ανανεώσιμες καθώς θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ ισχύος 1.300 MW, έως το τέλος του 2027. Μακροπρόθεσμα θα προχωρήσουν σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της αντλησιοταμίευσης με έξι έργα και των μπαταριών. H εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία εξαγοράς εν λειτουργία ΑΠΕ ισχύος 200 MW φέτος για να αγγίξει τα 500MW. Οι επενδύσεις-εξαγορές θα συνεχιστούν και σταδιακά το 2027 θα φτάσει τα 1.300 MW. Υπό διερεύνηση είναι εξαγορά επιπλέον 390 MW.

Δεύτερη πιο μεγάλη επενδυτική δραστηριότητα βρίσκουμε στην AKTOR ακίνητα με την εξαγορά χαρτοφυλακίου 56 ακινήτων, ύψους €582 εκατ. από την Prodea σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Ιταλία. Αυτή είναι και η μεγάλη είσοδο της AKTOR στο χώρο του Real Estate όπου εντοπίζονται και οι μεγαλύτερες ευκαιρίες, καλύτερες χρηματικές ροές και χωρίς το προβληματικό πεδίο των δημόσιων έργων.

Τρίτη αλλά πιο μακροπρόθεσμη επενδυτική δραστηριότητα είναι η είσοδος σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ όπου η AKTOR συμμετοχές βλέπει σημαντικές ευκαιρίες και ήδη έχει προχωρήσει σε συμβάσεις για το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ΒΟΑΚ τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και άλλες που έρχονται: φοιτητικές εστίες σε Κρήτη, Θεσσαλία, νέο κτίριο ΓΓ Υποδομών κ.α. Αυτή την εποχή η ΑΚΤΟR είναι σε συζητήσεις για την είσοδο της επίσης σε δύο υφιστάμενες παραχωρήσεις, χωρίς όμως να έχει γίνει ακόμα γνωστές ποιες είναι αυτές.

Τέλος για την εταιρεία AKTOR διαχείρισης εγκαταστάσεων εξαγοράστηκε η εταιρεία Oceanic Security με κύκλο 20 εκατ. ευρώ και είναι κοντά στο κλείσιμο ακόμα μιας εταιρείας σίτισης με επίσης 20 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών.

Σχετικά με το ποσοστό που όπως τόνισε ο κ.Εξάρχου θέλει να διαμορφώσει η κάθε δραστηριότητα στον όμιλο το 2030 είναι: οι κατασκευές με 42% (από 95% σήμερα), οι ανανεώσιμες με 30%, τα ακίνητα με 13%, οι συμμετοχές με 9% και η διαχείριση εγκαταστάσεων με 6%.

Αυτό που κάνουμε σήμερα, δεν είναι ότι αλλάζουμε απλά όνομα. Αλλάζουμε τα πάντα και αποκτούμε ευρωπαϊκό προσανατολισμό με έμφαση σε ένα μείγμα διαφορετικών δραστηριοτήτων» σημείωσε ο κ. Εξάρχου. Ο μετασχηματισμός αυτός επαναπροσδιορίζει τη θέση του Ομίλου, ο οποίος θα ελέγχει ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα εταιρειών.

Στόχος της AKTOR είναι να επιτύχει το 2025 κύκλο εργασιών ύψους €1,6 δισ. και EBITDA ύψους €184 εκατ. και το 2030 κύκλο εργασιών €3,2 δισ. και EBITDA €430 εκατ. Επιδίωξη είναι η δημιουργία ενός ισορροπημένου χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων στο τέλος της δεκαετίας. Συγκεκριμένα, στόχος είναι το 2030 το διαφοροποιημένο μείγμα EBITDA του Ομίλου να προέρχεται κατά 42% από τις κατασκευές, κατά 30% από τις ΑΠΕ, κατά 13% από τα ακίνητα, κατά 9% από τις συμμετοχές και κατά 6% από τη διαχείριση εγκαταστάσεων. Μετά την ολοκλήρωση των εξαγορών, ο αριθμός του προσωπικού του Ομίλου το 2025 θα ξεπερνά τους 8.800 εργαζόμενους σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ο ρόλος των κατασκευών

Δύναμη πυρός αλλά με ελεγχόμενο τρόπο θα παραμείνει ο τομέας των κατασκευών με την AKTOR κατασκευές. Όπως είπε ο κ.Εξάρχου υπάρχει διακύμανση στον χώρο και στην χώρα μας το ζήσαμε έντονα την προηγούμενη δεκαετία. Με την εξάπλωση των δραστηριοτήτων και την αναζήτηση σταθερών πηγών ταμειακών ροών, θα εξασφαλίζεται και η υγεία του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου.

Παράλληλα ο τομέας των κατασκευών ουσιαστικά θα παίζει τον ρόλο του εργολάβου στα έργα ΑΠΕ και real estate, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων και με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί μια δύναμη η οποία θα συνδράμει ουσιαστικά σχεδόν σε όλες τις δραστηριότητες της AKTOR.

Δεν είναι τυχαίο πως ο κ.Εξάρχου ανέφερε πως "Για εμάς η AKTOR κατασκευές είναι το θεμέλιο του ομίλου. Γύρω από αυτήν θα γυρνούν τα πάντα. Είναι μια τεχνική δύναμη".

Για φέτος έχει υπολογιστεί τζίρος 1,1 δισ. ευρώ ενώ για το 2025 1,6 δισ. ευρώ. Στόχος είναι μέχρι το 2030 να εκτελούνται ετησίως έργα ύψους 2,9  δισ. ευρώ. Για να μπορέσει να υποστηριχθεί αυτή η γεωμετρική ανάπτυξη των κατασκευών, όπως είπε ο ισχυρός άνδρας της AKTOR προσλαμβανεται διεθνούς κύρους σύμβουλος ο οποίος θα έχει ρόλο στην μετάβαση της εταιρείας σε μια σύγχρονη δομή, ψηφιοποιημένη για να μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμα και διεθνείς παίκτες.

Πρόγραμμα υποτροφιών

H AKTOR δημιουργεί πρόγραμμα Υποτροφιών για σπουδές στο εξωτερικό σε σειρά ειδικοτήτων που θα καλύπτουν το σύνολο των δραστηριοτήτων του Ομίλου, με σκοπό τη δημιουργία φυτωρίου στελεχών και εξειδικευμένου προσωπικού.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, με έμφαση τις ψηφιακές τεχνολογίες και τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων και πρακτικών για την αποτελεσματικότερη εργασία τους στους τομείς απασχόλησης τους στον Όμιλο. Η αναλυτική παρουσίαση του Προγράμματος Υποτροφιών θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2025.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα