Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Σήμερα κλείνει ο κύκλος προσφορών για τα 6 μεγάλα αρδευτικά έργα ΣΔΙΤ ύψους 840 εκατ. ευρώ - Ποιοι κατέβηκαν, ποιες περιοχές αφορά

 κείμενο από το ypodomes.com

Ολοκληρώνεται σήμερα ο "καυτός" Σεπτέμβρης του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης καθώς το απόγευμα θα δοθούν οι προσφορές για το έκτο έργο-ΣΔΙΤ που αφορα το αρδευτικό του Αλμωπαίου στην Πέλλα. Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα στο ypodomes.com, αναμένεται και σε αυτό το έργο να υπάρξει προσφορά και να προχωρήσει ο διαγωνισμός προς ολοκλήρωση.

Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η σειρά των προσφορών για τα πρώτα πέντε έργα, όπου είχαμε δεσμευτικές προσφορές από τουλάχιστον ένα σχήμα γεγονός που σημαίνει πως αν και σήμερα ολοκληρωθεί με επιτυχία ο κύκλος των δεσμευτικών προσφορών θα έχουμε 100% επιτυχία στους διαγωνισμούς του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης οι οποίοι θα περάσουν στην προσυμβατική τους φάση και τελικά στην υλοποίηση τους.

Τα έξι μεγάλα έργα έχουν ένα συνολικό εκτιμώμενο κόστος που φτάνει σωρευτικά τα 840 εκατ. ευρώ και που με την λειτουργία τους θα βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση των μεγάλων αγροτικών περιοχών σε Ξάνθη, Μεσσηνία, Πέλλα, Κρήτη και Θεσσαλία.

Με την προσυμβατική περίοδο να ξεκινά, υπάρχει πλέον βάσιμη ελπίδα τα έργα να μπορέσουν να συμβασιοποιηθούν μέσα στους επόμενους μήνες. Η χρονική έναρξη των έργων είναι κρίσιμης σημασίας καθώς μέρος των χρημάτων που θα δαπανηθούν προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τα έξι μεγάλα αρδευτικά έργου έρχονται σε μια συγκυρία στην οποία η χώρα τελεί υπό την απειλή της ξηρασίας και η ανάγκη για έργα όπως τα παραπάνω δείχνει να είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Οι παρεμβάσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αφορούν τα αρδευτικά Ταυρωπού, Αλμωπαίου, Υπέρειας-Ορφανών, πεδιάδας Νέστου και τα Φράγματα Μιναγιώτικου και Χοχλακίων-Αγίου Ιωάννη. Ας δούμε αναλυτικά που έχουν φτάσει οι έξι διαγωνισμοί:

Αρδευτικό Αλμωπαίου

Για σήμερα 30 Σεπτεμβρίου έχει μετατεθεί η καταληκτική ημερομηνία για να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για το έργο που αφορά στο Αρδευτικό Σύστημα Αλμωπαίου στην Πέλλα. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 122,14 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό που ξεκίνησε στις 24.7.2023 έχουν συμμετάσχει τα σχήματα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-INTRAKAT, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΑΒΑΞ-THALIS-ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ.

Το έργο αφορά την μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:
- την εκπόνηση μελετών κατασκευής και κατασκευαστικών μελετών
- την κατασκευή αρδευτικού δικτύου (αγωγός μεταφοράς από φράγμα Αλμωπαίου, πρωτεύον, δευτερεύον και τριτεύον δίκτυο) και συνοδών έργων (δεξαμενές, αντλιοστάσια, Η/Μ, συστήματα αυτοματισμών, τηλεελέγχων και τηλεχειρισμών)
- την συντήρηση και λειτουργία του αρδευτικού δικτύου και των συνοδών έργων για 23 έτη.

Αρδευτικό Ταυρωπού

Το πρώτο έργο που προχώρησε η διαδικασία των δεσμευτικών προσφορών. Σε αυτή τη διαδικασία στις 20 Σεπτεμβρίου έδωσε το παρών το σχήμα ΑΒΑΞ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Το αρδευτικό έργο Ταυρωπού έχει κόστος του με ΦΠΑ που ανέρχεται σε 159,65 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 128,75 εκατ. ευρώ). Τα σχήματα που συμμετείχαν μέχρι και τη Β` φάση του διαγωνισμού που ξεκίνησε στις 18.11.2022 ήταν ΜΕΤΚΑ-ΙNTRAKAT-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ.

Το Αρδευτικό δίκτυο Ταυρωπού, που εξυπηρετεί συνολικά έκταση 115.000 στρεμμάτων, αποτελείται από τα έργα μεταφοράς και διανομής του νερού (κεντρικός προσαγωγός, πρωτεύον και δευτερεύον δίκτυο) και τα δίκτυα εφαρμογής (τριτεύον δίκτυο).

Αρδευτικό Υπέρειας-Ορφανών

Στις 23 Σεπτεμβρίου υποβλήθηκαν οι προσφορές στον διαγωνισμό για τα Αρδευτικά δίκτυα Υπέρειας Λάρισας - Ορφανών Καρδίτσας. Εδώ προσφορές έδωσαν τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται 132,98 (χωρίς ΦΠΑ 107,2 εκατ. ευρώ). Τα σχήματα ποιυ έφτασαν μέχρι και την Β` φάση του διαγωνισμού ήταν: THALIS-ΑΒΑΞ-ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-INTRAKAT, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, METKA-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 16.6.2023.

Το έργο αποτελεί ΣΔΙΤ και περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία σωληνωτού αρδευτικού δικτύου για την άρδευση των παρακείμενων στον ποταμό Ενιπέα πεδινών εκτάσεων των αγροκτημάτων Πολυνερίου, Σταυρού, Κατωχωρίου, Ελληνικού, Βρυσιών & Υπέρειας του Νομού Λάρισας, καθώς και Ορφανών, Φύλλου και Λεύκης του Νομού Καρδίτσας. Τα δίκτυα θα αρδεύουν ακαθάριστη έκταση περί τα 74.650 στρέμματα και καθαρή έκταση 67.780 στρεμμάτων.

Ύδρευση Πεδιάδας Νέστου

Στις 24 Σεπτεμβρίου ήταν η τελική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για το έργο-ΣΔΙΤ "Μεταφορά και διανομή Νερού από τον ποταμό Νέστο στην Πεδιάδα της Ξάνθης".  Σε αυτήν προσφορά υπέβαλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 210 εκατ. ευρώ (χωρί ΦΠΑ 170 εκατ. ευρώ). Τα σχήματα που έχουν ακολουθήσει τον διαγωνισμό που ξεκίνησε στις 24.7.2023 μέχρι την Β` φάση ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, THALIS-ΑΒΑΞ-ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, METKA-MEΣΟΕΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-INTRAKAT.

Αφορά αφενός στην κατασκευή των κύριων έργων για τη μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης για την εξυπηρέτηση των αρδευτικών αναγκών της. Αφετέρου, το έργο αφορά στην κατασκευή των έργων μεταφοράς και διανομής της περιοχής Α2 η οποία είναι μία εκ των πέντε περιοχών στις οποίες έχει διαχωριστεί η πεδιάδα της Ξάνθης και περιλαμβάνει αρδευόμενες εκτάσεις περίπου 56 χιλιάδων στρεμμάτων (που αποτελούν το ~22% της συνολικής έκτασης της πεδιάδας) και παρουσιάζει τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης.

Φράγμα Μιναγιώτικο

Στις 26 Σεπτεμβρίου ακολούθηκε την διαδικασία των προσφορών και το έργο για το Φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία. Σε αυτή την τελική φάση το παρών έδωσαν δύο σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ και ΜΕΤΚΑ- INΤRΑΚΑΤ– ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 145,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 117 εκατ. ευρώ). Στον διαγωνισμό που ξεκίνησε στις 19.12.2022, μέχρι και την δεύτερη φάση είχαν ενδιαφερθεί τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΕΤΚΑ- INΤRΑΚΑΤ– ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ.

Το έργο αφορά στην κατασκευή:
-του Φράγματος Μιναγιώτικου,
-του Αρδευτικού δικτύου για την άρδευση έκτασης 35,000 στρεμμάτων,
Επίσης των Συνοδών έργων οδοποιίας, ήτοι:
- Αποκατάσταση τμημάτων υφιστάμενων αγροτικών οδών που πρόκειται
- να κατακλυστούν,
- 19,5χλμ. οδικών προσβάσεων στη θέση του φράγματος, του κεντρικού
- αντλιοστασίου και περιμετρικά του ταμιευτήρα,
- Μικρά τμήματα προσβάσεων κατά μήκος των αγωγών μεταφοράς νερού,
o Συνοδών έργων δανειοθαλάμων – αποθεσιοθαλάμων με τις αντίστοιχες προσβάσεις τους,
o Υδραγωγείων Λαχανάδας και Μηλίτσας,
• Εκπόνηση μελέτης υδραγωγείων Λαχανάδας και Μηλίτσας, και τυχόν υποστηρικτικές μελέτες κατά την Φάση Κατασκευής.
• Υλοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών (ΣΔΠ) απομακρ. ελέγχου,
• Συντήρηση και λειτουργία του φράγματος και του αρδευτικού δικτύου για την Περίοδο Λειτουργίας.

Αρδευτικό Χοχλάκια - Φράγμα Αγίου Ιωάννη

Στις 27 Σεπτεμβρίου προχώρησε και η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο "Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων Π.Ε. Λασιθίου και Συνοδά Έργα - Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Π.Ε. Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού". Η δεσμευτική προσφορά για το έργο, προϋπολογισμού 55.900.000,00€ (πλέον ΦΠΑ) σε όρους καθαρής παρούσας αξίας με παράλληλη χρηματοδότηση 18.582.900,00€ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ήτοι συνολικά 74.482.900,00€, υπεβλήθη από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αφορά την υλοποίηση όλων των απαιτούμενων μελετών, την κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση αρδευτικών υποδομών στις περιοχές Αγ. Ιωάννη (Δήμος Ιεράπετρας) και Χοχλάκια (Δήμος Σητείας στην Π.Ε. Λασιθίου και περιλαμβάνουν την κατασκευή φράγματος στον Άγιο Ιωάννη και του αρδευτικού δικτύου του καθώς και λιμνοδεξαμενής στα Χοχλάκια με τα συνοδά έργα και την αξιοποίηση με την υπογειοποίηση και βελτιστοποίηση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα