Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Παράταση μέχρι το τέλος του 2026 για την δεύτερη εργολαβία αναβάθμισης του αεροδρομίου Χίου

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε παράταση συνολικά 28 μηνών οδηγήθηκε η δεύτερη εργολαβία για την αναβαθμισης του αεροδρομίου Χίου.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έδωσε παράταση για τις 29.12.2026 προκειμένου να ολοκληρωθεί η εργολαβία για την επέκταση - βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Χίου «Όμηρος».

Στο έργο ανάδοχος είναι η ΘΕΜΕΛΗ με ποσοστό ποσοστό έκπτωσης 24,79%. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο δημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2021 και υπεγράφη στις 21.12.2021 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 32 μήνες, δηλαδή μέχρι τον Αύγουστο του φετινού έτους.

Παράλληλα στο τέλος του έτους παρατάθηκε η πρώτη εργολαβία με ανάδοχο την ΕΚΤΕΡ που έχει αναλάβει το έργο για την επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του τερματικού σταθμού του Αεροδρομίου "Όμηρος".

Ποιο είναι το έργο για το πεδίο ελιγμού

Το κόστος του έργου για την επέκταση - βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Χίου «Όμηρος» ανέρχεται με ΦΠΑ σε 24,74 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 19,95 εκατ. ευρώ). Το αντικείμενο του έργου είναι η επέκταση του διαδρόμου προς βορρά, η διαμόρφωση ζωνών ασφαλείας και ζώνης RESA στο νότιο και βόρειο άκρο του διαδρόμου, η κατασκευή υδραυλικών και τεχνικών έργων και η κατασκευή υποσταθμού και σταθμού φωτοσήμανσης.

Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.» του Ε.Σ.Π.Α. 2014 - 2020, στην Πράξη «Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών Κρατικού Αερολιμένα Χίου» και από τον ενάριθμο 2021ΣΕ07700004 του Π.Δ.Ε., που αφορά στην κάλυψη της ιδιωτικής συμμετοχής της Υ.Π.Α..

Η ταυτότητα του έργου

Αντικείμενα των έργων είναι:

-Η επέκταση του διαδρόμου προς βορρά σε απαλλοτριωμένη περιοχή, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει συνολικό μήκος 1.799 Μ και πλάτος 30.00 Μ, με εκατέρωθεν ασφάλτινα ερείσματα πλάτους 7,50 Μ. Μετά το επεκτεινόμενο βόρειο άκρο του διαδρόμου θα διαμορφωθεί ζώνη ασφαλείας (strip), σε μήκος 60 Μ και στη συνέχεια αυτής περιοχή ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (resa) σε μήκος 90 Μ. Εκατέρωθεν του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου και μετά, τα ερείσματα διαμορφώνονται πλευρικές ζώνες ασφάλειας σε πλάτος 75,00 από τον άξονα του διαδρόμου, ως αυτές του υφιστάμενου τμήματος του διαδρόμου,

— αναβάθμιση της αντοχής του υφιστάμενου τμήματος διαδρόμου,

— διαμόρφωση περιοχής ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (resa) μετά από το πέρας του νότιου ακραίου strip του διαδρόμου σε μήκος 90,00 Μ,

— επέκταση της υφιστάμενης εσωτερικής υπηρεσιακής οδού του αεροδρομίου στα νέα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής,

— εκτέλεση των απαραίτητων υδραυλικών έργων εντός του αεροδρομίου, για την αποστράγγιση της περιοχής. Η εκτέλεση των αντίστοιχων έργων εκτός αεροδρομίου μέχρι την εκβολή τους στη θάλασσα θα εκτελεστεί από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου,

— εκτέλεση των απαραίτητων τεχνικών έργων (τοίχοι αντιστήριξης κ.ά.),

— η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο πεδίο ελιγμών στα οδικά δίκτυα, που θίγονται από τα έργα του διαδρόμου,

— επέκταση και αντικατάσταση περίφραξης τύπου ΝΑΤΟ, όπου απαιτείται,

— εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων πεδίου ελιγμών και τοποθέτηση αντίστοιχων στην επέκταση,

— κατασκευή νέου οικίσκου σταθμού φωτοσήμανσης και υποσταθμού αεροδρομίου,

— μετατόπιση του ραδιοβοηθήματος VOR,

— μεταφορά υφιστάμενης εγκατάστασης και κατασκευή νέου σκεπάστρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα