Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024

Ξεκινά έργο 535 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση της Λίμνης Κρεμαστών η ΕΥΔΑΠ - 300 εκατ. ευρώ για νέα έργα στην Ψυττάλεια

 κείμενο από το ypodomes.com

Τους άξονες με τους οποίους θα προχωρήσει το 10ετές επενδυτικό πρόγραμμα παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, Χάρης Σαχίνης σε χθεσινή δημοσιογραφική ενημέρωση.

Οι δύο βασικοί άξονες της ΕΥΔΑΠ για τα επόμενα χρόνια είναι να ξεπεραστεί το πρόβλημα της λειψυδρίας που έχει κάνει την εμφάνιση του αλλά και τα έργα που τρέχει στην Ανατολική Αττική και το υφιστάμενο δίκτυο.

Καταρχάς για το θέμα της λειψυδρίας η εταιρεία κινητοποιήθηκε σημαντικά το 2024 καθώς τα αποθέματα νερού μειώνονται χρονιά με τη χρονιά. Ενδεικτικό είναι πως στο τέλος του 2022 υπήρχαν διαθέσιμα 1.059.786.000 κ.μ, ένα χρόνο αργότερα μειώθηκαν σε 902.616.000 κ.μ και φέτος παρουσίασαν ακόμα μεγαλύτερη μείωση σε 610.860 κ.μ.

Σήμερα τα αποθέματα αρκούν για περίπου 4 χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής της ΕΥΔΑΠ "αν δεν κάνουμε καμία ενέργεια και συνεχιστεί η κατάσταση μένουμε από νερό σε 4 χρόνια".

Αναφορικά με την τιμή του νερού ο κ.Σαχίνης σημείωσε ότι γίνονται διαβουλεύσεις με τον ρυθμιστή (ΡΑΑΕΥ), έχουν υποβληθεί προτάσεις και αναμένεται πλέον να ληφθεί από την αρχή η απόφαση για την τιμή του νερού.

Το μεγαλύτερο έργο που εξετάζει η ΕΥΔΑΠ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας είναι η σύνδεση του δικτύου με την λίμνη Κρεμαστών. Το έργο κοστολογείται σε 535 εκατ. ευρώ που διανέμεται στα έργα α` φάσης (365 εκατ. ευρώ) και β` φάσης (170 εκατ. ευρώ).

Το έργο αυτή τη στιγμή χρειάζεται μελετητική ωριμότητα και στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός, με τον κ.Σαχίνη να εκτιμά ότι θα μπορούσε να υπάρξει ανάδοχος ακόμα και μέσα στο 2025. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν τρία χρόνια, άρα χωρίς να υπολογίζονται καθυστερήσεις θα μπορούσε η λίμνη Κρεμαστών να συνδεθεί το 2029.

Σήμερα η ΕΥΔΑΠ συνδράμει την Πολιτεία στην λύση του σύνθετου αυτού προβλήματος. Όπως είπε ο κ.Σαχίνης απαιτούνται επενδύσεις περίπου 400 εκατ. ευρώ για επισκευές και νέες λύσεις όπως είναι οι μονάδες αφαλάτωσης.

Μια από αυτές που παρουσιάζει ενδιαφέρον, είναι αυτή στην περιοχή Κύρα στην Ιτέα όπου το νερό είναι υφάλμυρο και το κόστος θα έφτανε μόνο στο 30% μιας παραδοσιακής μονάδας αφαλάτωσης που κοστολογείται από 0,85-1,15 ευρώ ανά κυβικό μέτρο.

Έσχατη λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας παρουσιάστηκε από την ΕΥΔΑΠ η μεταφορά νερού από τις εκβολές του Αχελώου με τάνκερ τα οποία θα μεταφέρονται στις περιοχές Άσπρα Σπίτια και Θίσβη και από εκεί θα μπορούν να διανέμονται στο δίκτυο.

Τα έργα της ΕΥΔΑΠ

Στα έργα της ΕΥΔΑΠ προχωρά το επενδυτικό πλάνο για την κάλυψη της Ανατολικής Αττικής ύψους 958,7 εκατ. ευρώ. Σήμερα εκτελούνται έργα 300χλμ αγωγών που θα καλύψουν 234.500 κατοίκους και μέχρι το 2033 θα τρέξουν έργα 1.400 χλμ αγωγών που θα καλύψουν 410.500 κατοίκους.

Παράλληλα τρέχουν έργα 681,6 εκατ. ευρώ για δίκτυα ύδρευσης, 364,5 εκατ. ευρώ για άλλα έργα αποχέτευσης και επιπρόσθετα 103,8 εκατ. ευρώ για έργα κτιριακά, ψηφιακής διακυβέρνησης και μετασχηματισμού.

Συνολικά το 10ετές επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΥΔΑΠ ανέρχεται σε 2,1 δισ. ευρώ με την απορρόφηση το πρώτο εννεάμηνο του 2024 να ανέρχεται σε 38,1 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με την χρηματοδότηση ο κ.Σαχίνης ανέφερε πως θα επιδιωχθεί ένα blending χρημάτων με επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δανείων από την ΕΤΕπ. Πάντως προς το παρόν οι απορροφήσεις μένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα καθώς η εταιρεία θα πρέπει όπως είπε ο ίδιος, να φτάσει να απορροφά 225 εκατ. ευρώ ανά έτος και φέτος έφτασε περίπου τα 75 εκατ. ευρώ.

Στα μεγάλα έργα ξεκινά διαγωνισμός για τα υδρόμετρα. Η ΕΥΔΑΠ μιλά με 10-12 εταιρείες και το 2025 αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την σταδιακή αντικατάσταση των μετρητών με έξυπνους μετρητές που θα είναι ψηφιακοί. Το κόστος της επένδυσης τοποθετείται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ και στόχος είναι να αντικαθίστανται 250.000 μετρητές ανά έτος.

Παράλληλα ο ισχυρός άνδρας της ΕΥΔΑΠ προανήγγειλε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για το ΚΕΛ Ραφήνας τις επόμενες εβδομάδες και την έναρξη του διαγωνισμού για το ΚΕΛ Μαραθώνα. Το κάθε ένα από αυτά τα δύο έργα έχουν εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ. Η ΕΥΔΑΠ διατηρεί επίσης συνεργασία με εταιρεία συμβούλων για την ελαχιστοποίηση του κόστους ενέργειας.

Τέλος, έρχεται και επένδυση της τάξης των 300 εκατ. ευρώ για τα έργα Γ` φάσης της Ψυττάλειας. Όπως ανέφερε ο κ.Σαχίνης, με τα έργα η εταιρεία θα συμμορφωθεί με τις νέες οδηγίες για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων με 4βαθμια επεξεργασία. "Με το έργο θα δούμε ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας" είπε για το θέμα.

Παράλληλα με το έργο επιχειρείται η βέλτιστη αξιοποίηση του ανακτημένου νερού, και των προϊόντων της επεξεργασίας (βιολογικής ιλύος, βιοαερίου, βιομεθανίου, υδρογόνου, φωσφόρου, κλπ.) κυρίως για την παραγωγή ενέργειας. Επίσης εξασφαλίζεται η συνεχόμενη λειτουργία των εγκαταστάσεων (business continuity) σε περίπτωση αδυναμίας, μέσω της ανάπτυξης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της ΕΥΔΑΠ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα