Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024

To 2025 o διαγωνισμός για την Ανάπλαση της ΔΕΘ και το νέο Confex Park - Με ποιον σταθμό θα συνδέεται

 κείμενο από το ypodomes.com

Μέσα στο 2025 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός και το δεύτερο εξάμηνο του 2026 θα υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου για την περίφημη Ανάπλαση της ΔΕΘ. Όπως ανέφερε στο 2° Growthfund Summit, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας το σχέδιο προβλέπει 110 στρέμματα πάρκο στο νότιο τμήμα μαζί την Αγία Φωτεινή, θα αποκτήσει ένα εμβληματικό εκθεσιακό κέντρο περίπου 60.000 τμ.

"Είμαι αισιόδοξος ότι η θεμελίωση της ανάπλασης θα είναι το δεύτερο εμβληματικό έργο για την πόλη που αφορά το αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό αποτύπωμα της πόλης" είπε χαρακτηριστικά. To έργο ωριμάζει το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο θα πραγματοποιήσει και τον διαγωνισμό για λογαριασμό της εταιρείας που διαχειρίζεται σήμερα την ΔΕΘ και με την ολοκλήρωση του θα μετονομαστεί σε Confex Park.

Όπως έχει γίνει γνωστό, το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ και αφορά στην υλοποίηση ενός έργου παραχώρησης. Το έργο συνδυάζει την αναμόρφωση του χώρου και την ανάπτυξη νέων φουτουριστικών κτιρίων που θα κυριαρχούν στην οπτική της περιοχής.

Η Ανάπλαση της ΔΕΘ είναι ένα μεγάλο στοίχημα καθώς με την υλοποίηση της θα εκυσγχρονιστεί και θα αλλάξει το πρόσωπο του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Αυτό που έχει αποφασιστεί είναι πως το έργο θα προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για 35 χρόνια ούτως ώστε ο ανάδοχος-επενδυτής να έχει και την ευθύνη συντήρησης προκειμένου η εικόνα και η λειτουργία του χώρου να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Η ΔΕΘ-HELEXPO θα συνεχίσει να έχει την διαχείριση και εκμετάλλευση του χώρου ενώ εκτιμάται ότι με την νέα της εικόνα θα αναγεννηθεί και ο θεσμός της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ενώ θα μπορεί να προσελκύσει και άλλες μεγάλες εκδηλώσεις. Το όνομα που μέχρι τώρα δείχνει ότι θα έχει ο αναμορφωμένος χώρος είναι "ConFex Park".

Το όλο εγχείρημα περιλαμβάνει γκρέμισμα αρκετών κτιρίων αλλά και την διατήρηση κάποιων εμβληματικών κτισμάτων όπως ο πύργος του ΟΤΕ, το «Παλέ ντε Σπορ», το κτήριο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το παλιό μικρό περίπτερο της Esso Pappas ως χαρακτηριστικό δείγμα αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του ’60 και το τόξο στην είσοδο του χώρου.

Μεγάλο ατού του ConFex Park θα είναι η πρόσβαση στο χώρο με το Μετρό. Πιο συγκεκριμένα θα εξυπηρετείται από τον σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ ενώ σε κοντινή απόσταση είναι και ο σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΕΚΘΕΣΗ.

Ο επισκέπτης που έρχεται στον χώρο με τρένο θα μπορεί να φτάσει σε 6` λεπτά στον χώρο της ConFex Park ενώ για τους Θεσσαλονικείς η πρόσβαση θα είναι πλέον εύκολη υπόθεση με την χρήση του Μετρό ή του συνδυασμού λεωφορείου-Μετρό.

Τι περιλαμβάνει το ConfEx Park

Σύμφωνα με την προμελέτη για το project, στον χώρο του ακινήτου, που συνολικά καταλαμβάνει 175 στρέμματα, η δόμηση θα καλύπτει 91.000 τμ περίπου 12% λιγότερα από σήμερα. Tο Συνεδριακό Κέντρο και τα τρία περίπτερα θα έχουν εμβαδόν 69.000 τ.μ. Τα 51.000 αφορούν στα τρία περίπτερα και τα 18.000 στο Συνεδριακό Κέντρο.

Στη βόρεια πλευρά του ακινήτου θα δημιουργηθεί το Business Center, που θα αποτελείται από τέσσερα κτίρια (ξενοδοχείο, δύο εμπορικά κτίρια, ένα πολλαπλών χρήσεων).

Συγκεκριμένα, προβλέπονται τόσο η κατασκευή ενός σύγχρονου ξενοδοχείου 12.000 τ.μ με 150 δωμάτια όσο και νέοι εμπορικοί χώροι 6.500 τ.μ, γραφεία 5.000 τ.μ και μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 2.000 τ.μ. Η έκταση του πρασίνου πολλαπλασιάζεται και θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πάρκο με ενδημικά φυτά από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα ικανοποιήθηκαν αιτήματα του Δήμου Θεσσαλονίκης όπωςς η  μείωση κατά 4.000 τ.μ. του εμβαδού του συνεδριακού κέντρου που θα δημιουργηθεί στο νότιο τμήμα της έκτασης, ώστε να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία του οικοπέδου της ΔΕΘ με το Γ’ Σώμα Στρατού, την τροποποίηση της χωροθέτησης του επιχειρηματικού κέντρου και του ξενοδοχείου (βρίσκονται στην πλευρά προς την Αγγελάκη) και την αύξηση των δενδροφυτεύσεων, οι οποίες θα ξεπεράσουν τις 3000.

Το ConfEx Park θα είναι διαπερατό και προσβάσιμο από πεζούς και ποδηλάτες, ενώ προβλέφθηκαν χώροι για άθληση και ψυχαγωγία των κατοίκων. Επίσης θα κατασκευαστεί και ένα αμφιθέατρο για υπαίθριες εκδηλώσεις.

Την αρχιτεκτονική μελέτη, ύστερα από διαγωνισμό είχε αναλάβει να εκπονήσει το σχήμα Sauerbruch Hutton & Gustafson Porter + Bowman Offices και Έλενα Σταυροπούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα