Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024

Θριάσιο Ι: Στα 260 εκατ. ευρώ εκτοξεύτηκε το κόστος - Για το 2029 μεταφέρεται η λειτουργία του

 κείμενο από το ypodomes.com

Στα 260 εκατ. ευρώ εκτοξεύτηκε το κόστος για να κατασκευαστεί το Θριάσιο Ι. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την εποχή ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair είναι σε διαδικασία διαπραγμάτευσης για να επιλεγεί κατασκευαστής για τα έργα. Να θυμίσουμε πως θα πρόκειται για τον τρίτο κατά σειρά εργολάβο, καθώς σύμφωνα με την κατάθεση της προσφοράς του σχήματος ήταν η ΑΡΧΙΚΟΝ να αναλάβει το κατασκευαστικό μέρος και στη συνέχεια έγινε μια αρχική συμφωνία με την ΜΕΤΚΑ.

Μετά την ενεργειακή κρίση και την κατακόρυφη αύξηση των υλικών και την τροποποίηση της σύμβασης το 2022, άλλαξαν τα χαρακτηριστικά του έργου με αποτέλεσμα το σχήμα να είναι και πάλι σε ανεύρεση εργολάβου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές σήμερα είναι σε συζητήσεις με εταιρείες 7ης και 6ης τάξης αλλά το μεγάλο συμβόλαιο πιθανότατα θα καταλήξει σε έναν εκ των AKTOR, ΤΕΡΝΑ ή AVAX.

Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης της έναρξης των έργων είναι πως στελέχη της ΘΕΚ ανέφεραν πως "αν δεν ξεκινήσουν τα έργα το 2025, τότε δεν θα ξεκινήσουν ποτέ". Σύμφωνα με τους ίδιους η σχετική συμφωνία αναμένεται να επιτευχθεί μέσα στους πρώτους μήνες του 2025.

Από τα 260 εκατ. ευρώ, τα 200 εκατ. ευρώ αποτελούν δάνειο που θα λάβει η ΘΕΚ και τα υπόλοιπα θα είναι ίδια κεφάλαια. Ο χρόνος κατασκευής επίσης έχει ενδιαφέρον καθώς όπως αναφέρουν είναι σε επίπεδο 4ετίας και θα γίνει σε μια φάση και όχι σε δύο όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης. Η ΘΕΚ εξασφάλισε συμφωνία χρηματοδότησης από τον Αμερικανικό Κρατικό Επενδυτικό βραχίονα, DFC, για το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το έργο καθίσταται πλέον στρατηγικού χαρακτήρα για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.

Επιπρόσθετα δεν θα γίνει σταδιακή λειτουργία αλλά συνολική καθώς όπως σημειώνουν είναι τέτοια η φύση του έργου που δεν θα μπορεί εν μέσω κατασκευής να ξεκινήσει η είσοδος μισθωτών και σημείο κλειδί είναι η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αυτό σημαίνει πως εφόσον τελικά δούμε να ξεκινούν τα έργα το 2025, η λειτουργία του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου μεταφέρεται για το 2029. Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η σύμβαση αυτή έχει περάσει από πολλές αλλαγές και είναι ένα έργο με μακρόχρονη ιστορία.

Ποιο είναι το έργο

Το συγκεκριμένο έργο αφορά στη μελέτη και στην κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα και η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Ενώ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη δημιουργία 3.000 έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας. Περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτίρια συνολικής επιφάνειας 265.000 τετραγωνικών μέτρων, εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει, ειδικότερα, τα κτίρια και εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου. Θα αναλάβει επίσης τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και ακαθάρτων, δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών και να διαμορφώσει τον περιβάλλοντα χώρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

Οι άλλες δραστηριότητες της Goldair

Στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η εταιρεία Rail Cargo Logistics Goldair, παρουσίασε σταθερότητα στα οικονομικά της αποτελέσματα, κυρίως από τον κλάδο των logistics. Το σιδηροδρομικό έργο διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα λόγω της υποβάθμισης των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου και της έλλειψης σύγχρονης λειτουργίας.

Goldair Handling

Η Goldair Handling βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης για το 2024, επωφελούμενη από την ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού και την ενίσχυση της κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια. Οι πτήσεις που εξυπηρετήθηκαν από την εταιρεία στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2023, ενώ η Goldair Handling διατήρησε την ηγετική της θέση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Ελ. Βενιζέλος). Παράλληλα, στον τομέα της διαχείρισης εμπορευμάτων, η εταιρεία πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 25%.

Η Goldair Handling κατέγραψε αύξηση της δραστηριότητάς της και στο διεθνές δίκτυό της. Στη Βουλγαρία οι εξυπηρετούμενες πτήσεις αυξήθηκαν κατά 2%, ενώ στην Κύπρο η ανάπτυξη έφτασε το 13%. Στη Σερβία, η εταιρεία ολοκλήρωσε το πρώτο έτος λειτουργίας της με επιτυχία, επεκτείνοντας τη βάση πελατών της με συνεργασίες, όπως αυτές με τις Aegean Airlines, Anatolu Jet, Arkia Israeli, Corendon, LOT, Sky Express και Sundair.

Στην Ινδία, η Goldair Handling διεύρυνε την παρουσία της δραστηριοποιούμενη πλέον και στο αεροδρόμιο Nagpur, στην Ελβετία έγινε Επιτυχής Ολοκλήρωση Παρουσίας στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης:

Η εταιρεία συνέχισε τις επενδύσεις της σε επίγειο εξοπλισμό και εγκαταστάσεις, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου πλάνου αναβάθμισης. Προχώρησε σε προσθήκη 14 νέων λεωφορείων και ηλεκτρικών εφοδίων, ενώ εγκαινίασε δύο νέα Lounges: ένα στη Ρόδο και ένα στο Satellite Terminal του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Goldair Cargo

Η εταιρεία κατάφερε να ισορροπήσει, δημιουργώντας αξία στις προσφερόμενες υπηρεσίες της και να ενισχύσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, με προσλήψεις σε μόνιμες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας παράλληλα τις επενδύσεις στον τομέα των logistics.

Μέσα στη χρονιά, ολοκληρώθηκε η επέκταση του Logistics Park στον Ασπρόπυργο με την κατασκευή επιπλέον 5.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων, από τη θυγατρική της εταιρεία Hellas Logistics.

Επιπλέον ξεκίνησε η κατασκευή νέας εγκατάστασης logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου, σε έκταση 50.000 τ.μ., μια επένδυση που αναμένεται να ξεπεράσει τα
20 εκατομμύρια € και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, με πρόβλεψη και για θαλάμους ελεγχόμενης θερμοκρασίας.

Η Hellas Logistics, εντός του 2024, πέτυχε μια σημαντική συνεργασία με το πανευρωπαϊκό δίκτυο διανομής System Alliance Europe, δίνοντας τη δυνατότητα για μεταφορές εμπορευμάτων οδικώς και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ευρώπης.

Τέλος, το 2024, η Goldair Cargo ξεκίνησε τη νέα της επένδυση στη Ρουμανία, ιδρύοντας την Goldair Cargo Romania srl και υπογράφοντας συμβόλαιο για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών Logistics με την SARKKROM, αντιπρόσωπο των brands TOMMY HILFIGER και Calvin Klein στην αγορά της Ρουμανίας, σε έναν υπερσύγχρονο αποθηκευτικό χώρο 3.000 τ.μ. στο Βουκουρέστι.

Goldair A.E

Η Goldair μέσα στο 2024 πραγματοποίησε μια σημαντική κίνηση στον ξενοδοχειακό κλάδο, με την εξαγορά του πολυτελούς ξενοδοχείου Mykonos Flow στη Μύκονο.

Το Mykonos Flow εξαγοράστηκε από την θυγατρική εταιρεία του ομίλου, Sunrise Properties, που ιδρύθηκε για τον σκοπό αυτό. Το σύγχρονο boutique hotel 5 αστέρων βρίσκεται στην παραλία του Super Paradise. Λειτούργησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2024 και περιλαμβάνει 21 σουίτες με ιδιωτική πισίνα. Η συνολική επιφάνεια του καταλύματος είναι 2.200 τ.μ., ενώ υπάρχει δυνατότητα επέκτασης. Η συνολική επένδυση ανήλθε στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Στόχος της Goldair είναι να επεκταθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, εστιάζοντας σε περιοχές με αυξημένη ζήτηση και προοπτικές ανάπτυξης. Οι νέες πρωτοβουλίες θα επικεντρωθούν στη δημιουργία πολυτελών καταλυμάτων που ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς.

Η απόφαση για την είσοδο στον ξενοδοχειακό κλάδο αποτελεί στρατηγική επιλογή της Προέδρου του Ομιλου Goldair, Ρεγγίνας Γκολέμη.

Η επένδυση στη Μύκονο αποτελεί νέο ορόσημο για την εταιρεία, ενδυναμώνοντας τις προοπτικές ανάπτυξής της στον τομέα ακινήτων και στον ξενοδοχειακό κλάδο. Παράλληλα ενισχύει τη συμβολή της στην αναβάθμιση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα