Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος": δεύτερος διαγωνισμός για τα μεγάλα έργα επέκτασης - Πως θα είναι η νέα εντυπωσιακή 3ώροφη είσοδος

 κείμενο από το ypodomes.com

Εντυπωσιακές εικόνες έχει γεμίσει το ελληνικό διαδίκτυο από την νέα φουτουριστική όψη που θα αποκτήσει το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας.

Τα έργα επέκτασης ύψους 1,3 δισ. ευρώ είναι πλέον σε τροχιά υλοποίησης καθώς βγήκε ο διαγωνισμός και για την πρώτη φάση των έργων. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα project στον χώρο των αερομεταφορών στην Ευρώπη.

Πρόκειται για τα πρώτα έργα πολιτικού μηχανικού που θα μεγαλώσουν συνολικά τον τερματικό σταθμό του αεροδρομίου, ενώ θα υπάρξει και δεύτερη φάση έργων για την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών.

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει υπηρεσίες συμβούλου μηχανικού, σχεδιασμό και κάποια πρώτα έργα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ το κυρίως συμβόλαιο θα υπογραφεί τον Ιανουάριου του 2026. Με το κυρίως έργο θα μεταμορφωθεί και η όψη του τέρμιναλ του αεροδρομίου της Αθήνας.

Τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας θα αυξήσουν κατά 150.000 τ.μ. τους χώρους του τερματικού σταθμού για ην παροχή πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, πρόσθετων αιθουσών επιβίβασης, νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων χώρων λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και τις απαιτούμενες τροποποιήσεις λοιπών υποδομών.

Η σχεδιασμός της επέκτασης

Συνολικά με τα έργα, το αεροδρόμιο θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι 40 εκατ. επιβάτες με ορίζοντα το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου είναι μια απόρροια της συνεργασίας μερικών από των σημαντικότερων γραφείων παγκοσμίως.

Το σχήμα Anemos είναι μια σύμπραξη αρχιτεκτονικών γραφείων με ονόματα όπως Grimshaw, Haptic και K-Studio. Σύμβουλος Μηχανικός είναι η Arup, Σύμβουλος σχεδιασμού εμπορικών χώρων είναι η Leslie Jones. Την στρατηγική σχεδιασμού των εμπορικών χώρων ανέλαβε η Triagonal ενώ το design management η Plan A.

Συνολικά για τα έργα επέκτασης project manager ανέλαβε το σχήμα Hill International, AECOM και η ελληνική Salfo και Συνεργάτες.

Το έργο έχει βασικές αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού και έχει στόχο να πιστοποιηθεί κατά «LEED Gold Standard» (Leadership in Energy and Environmental Design), αφού θα βασίζεται στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και του διοξειδίου του άνθρακα, υιοθετώντας μια φιλοσοφία και στρατηγική παθητικού σχεδιασμού κτιρίων (αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έξυπνα «πράσινα» συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης).

Η σημαντικότερη προσθήκη θα γίνει στο βόρειο τμήμα του τέρμιναλ. Εξωτερικά ο επιβάτης θα βλέπει μια μεγάλη γυάλινη πρόσοψη που θα αφήνει ελεύθερο το αττικό φως ενώ θα υπάρχουν και βιοκλιματικά σκίαστρα.

Η είσοδος θα βγάζει σε μια ανοιχτή πλατεία τριών επιπέδων όπου ο επιβάτης θα έρχεται σε επαφή με μεσογειακά στοιχεία όπως ελιές και θάμνους, παρτέρια, ένα μικρό αμφιθέατρο που παραπέμπει στην αρχαία κληρονομιά της χώρας.

Με τα έργα επέκτασης το τέρμιναλ θα θυμίζει το γράμμα Υ καθώς το υφιστάμενο κτίριο θα απλωθεί στο βόρειο τμήμα του και θα αποκτήσει δύο νέα πτερύγια που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν φυσούνα πολλά περισσότερα αεροπλάνα.

Παράλληλα προβλέπεται επέκταση του τέρμιναλ και στο νότιο τμήμα του όπου και εκεί θα υπάρχουν νέες θέσεις στάθμευσης με φυσούνα για τα αεροσκάφη. Επίσης φαίνεται πως γίνει και ένα lifting στην συνολική εξωτερική όψη του αεροδρομίου που γίνεται πιο σύγχρονος, διατηρώντας όμως την ταυτότητα του.

Στο εσωτερικό του νέου προστιθέμενου κτιρίου η είσοδος θα είναι κυρτή δημιουργώντας μια μεγάλη εξωτερική πλατεία και μπαίνοντας ο επισκέπτης θα έρχεται αντιμέτωπος με μια μεγάλη πλατεία και ένα αμφιθέατρο τριών επιπέδων που θα κυριαρχεί το άσπρο ενώ προβλέπονται δέντρα και πολύ εσωτερικό πράσινο.

Ήδη η εταιρεία παραχώρησης του αεροδρομίου έχει προχωρήσει σε διαγωνισμό για την ανάπτυξη ενός πολυώροφου παρκινγκ, εκεί που σήμερα βρίσκεται το παρκινγκ μικρής διάρκειας, διπλά από το ξενοδοχείο Sofitel και ακριβώς απέναντι από το τέρμιναλ.

Στον ίδιο διαγωνισμό περιλαμβάνεται και μια νέα πίστα αεροσκαφών για την μεγαλύτερη εξυπηρέτηση τους.

Το σχέδιο επέκτασης του αεροδρομίου λόγω της ισχυρής αύξησης της επιβατικής κίνησης προχωρά σε επιτάχυνση της διαδικασίας για να φτάσει στην δυνατότητα εξυπηρέτησης 40 εκατ. επιβατών σε ετήσια φάση. Αυτό θα θα αποφέρει βελτιστοποίηση της δυναμικότητας στα 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ανάπτυξη των χώρων Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων από 13.500 τ.μ. τώρα σε 34.000 τ.μ. με βελτιωμένες επιβατικές ροές, αυξημένο επίπεδο υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη μείωση των οχλήσεων κατά τη διάρκεια των έργων κατασκευής, αποφυγή διακοπής εργασιών έως και την επέκταση του αεροδρομίου.

Ο διαγωνισμός αυτός είναι πολύ προχωρημένος και ανάδοχος είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-REDEX.

Project manager των έργων επέκτασης όπως είπαμε είναι το σχήμα HILL-AECOM-SALFO. Ο project manager θα επιβλέπει ουσιαστικά την εξέλιξη όλων των έργων επέκτασης τα οποία εκκινούν με την κατασκευή ενός πολυώροφου παρκινγκ και μιας νέας πίστας αεροσκαφών.

To σχήμα HILL INTERNATIONAL-AECOM-SALFO όμως θα συνεχίσει και στη συνέχεια ως project manager στο κυρίως έργο της επέκτασης του τέρμιναλ, o διαγωνισμός του οποίου κυοφορείται αυτή την περίοδο. Συνολικά πάνω από 800 εκατ. ευρώ πρόκειται να επενδυθούν για αυτή την πρώτη περίοδο της επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου που αναμένεται να κρατήσει μια τριετία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα