Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

Οριστικά στην AKTOR το έργο για το Φράγμα Μπραμιανού στην Κρήτη

 κείμενο από το ypodomes.com

Οριστικά στον Όμιλο AKTOR περνά το έργο για το Φράγμα Μπραμιανού. Με συμπληρωματική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το έργο κατακυρώνεται στην μεγάλη τεχνική εταιρεία (που στο πρακτικό έχει ακόμα την παλιά επωνυμία INTRAKAT) με ποσοστό έκπτωσης 3,32%.

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που θα προσθέσει ακόμα ένα σημαντικό έργο στο ανεκτέλεστο του Ομίλου AKTOR και που ισχυροποιεί την παρουσία του στην Κρήτη.

Το έργο έχει ως αντικείμενο την κατασκευή συμπληρωματικών έργων στον ταμιευτήρα Μπραμιανού, την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων Γρα Λυγιάς και του Φράγματος Μύρτου, στην περιοχή του Λασιθίου Κρήτης. Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 53,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,14 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Τα έργα θα κατασκευαστούν στην ευρύτερη περιοχή του Δ. Ιεράπετρας του Ν. Λασιθίου στη Νότια Κρήτη, μεταξύ των οικισμών Μύθων, Μύρτου, Γρα Λυγιάς και Μακρύλιας.

Το αντικείμενο του έργου

Στα πλαίσια της παρούσας εργολαβίας εκτελούνται οι συμπληρωματικές εργασίες που απαιτούνται για την ασφάλεια την λειτουργία και τη συντήρηση του φράγματος Μπραμιανού,κατασκευάζεται νέα περιμετρική παραλίμνια οδός καθώς και έργα ενίσχυσης του ταμιευτήρα του από την υδροληψία Καλαμαυκιανού.Επίσης κατασκευάζονται έργα διευθέτησης των ρεμάτων Μπραμιανού, Διαβατών και συμβαλλόντων ρεμάτων, καθώς και δίκτυα ομβρίων σε περιοχές του οικισμού Γρά Λυγιάς.

Επιπλέον κατασκευάζονται το φράγμα Μύρτου και η παραλίμνια οδός,αντλιοστάσιο ανύψωσης (Α1),έργα Η/Μ εγκαταστάσεων αντλιοστασίου (Α1) ανύψωσης στη δεξαμενή (Δ3) του αγωγού μεταφοράς νερού από τις πηγές Μύρτου στον ταμιευτήρα Μπραμιανού & καταθλιπτικός αγωγός ανύψωσης από το αντλιοστάσιο (Α1) στη δεξαμενή (Δ3).

Τέλος εγκαθίσταται σύστημα αυτόματου ελέγχου των έργων του φράγματος Μπραμιανού, του φράγματος Μύρτου και της δεξαμενής -αντλιοστασίου.

Ακόμα τρία έργα στην Κρήτη

Στην Κρήτη όμως έχουμε ακόμα τρεις σημαντικούς διαγωνισμούς: ο πρώτος είναι

-για το Φράγμα Ταυρωνίτη σε ποσό με ΦΠΑ 267,09 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 215,4 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια του ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών και η υπόλοιπη διάρκεια αφορά στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ για το Φράγμα Ταυρωνίτη είναι 267,09 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 215,4 εκατ. ευρώ).

Είναι απαραίτητη η ωρίμανση του έργου με την εκπόνηση των μελετών, προκειμένου να εκδοθεί η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου, η οποία είναι προϋπόθεση για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των συμμετεχόντων.

-για το Φράγμα Πλατύ όπου είμαστε πριν από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του φράγματος, η κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού στην πεδιάδα της Μεσσαράς και η κατασκευή αρδευτικού δικτύου σε περιοχές της Π.Ε. Ρεθύμνου.

Σχετικά με την ωρίμανση του έργου, έχουν υπογραφεί οι Συμβάσεις Χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) και την Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης (CEB), ποσού €160 εκατ. με το οποίο θωρακίζεται η υλοποίηση του έργου.

Με το έργο, θα αρδεύονται 43.500 στρέμματα στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το έργο μπορεί να προκηρυχθεί εντός του 1ου εξαμήνου 2025 ως δημόσιο έργο με την διαδικασία του διαγωνισμού να πιστεύεται πως θα διαρκέσει έως 12 μήνες. Περίοδος κατασκευής: 5 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.

Τέλος είναι το έργο για την λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων και το Φράγμα Αγίου Ιωάννη στο Λασίθι. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2023 προχώρησε και προσωρινός ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και αν όλα κυλήσουν ομαλά οι υπογραφές εκτιμάται ότι μπορεί να πραγματοποιηθούν το 2025 βάζοντας μπρος στις εργασίες κατασκευής.

ΤΟ έργο ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 69,31 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 55,9 εκατ. ευρώ). Χρηματοδοτείται με πόρους που προέρχονται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα