Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025

Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος: Νέο απόλυτο ρεκόρ με 3,75 εκατ. επιβατές τον Ιούλιο - Τροχιά για 34 εκατ. επιβάτες το 2025

κείμενο από το ypodomes.com

Με νέο ρεκόρ όλων των εποχών έκλεισε η επιβατική κίνηση για το αεροδρόμιο της Αθήνας "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία ο έβδομος μήνας του 2025 έκλεισε με 3,75 εκατ. επιβάτες ξεπερνώντας την προηγούμενη υψηλότερη επίδοση που είχε δημιουργηθεί τον Αύγουστο του 2024 με 3,64 εκατ. επιβάτες.

Συνολικά σε επίπεδο επταμήνου το αεροδρόμιο της Αθήνας έκλεισε με 18,83 εκατ. επιβάτες, έναντι 17,62 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2024 παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 6,9%. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι οι φρενήρεις ρυθμοί αύξησης της κίνησης έχουν καταλαγιάσει και πλέον η άνοδος της κίνησης είναι μεν ιδιαίτερα ικανοποιητική, αλλά κινείται σε πιο φυσιολογικά πλαίσια.

Εφόσον αυτή η τάση συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, τότε η επιβατική κίνηση για το 2025 θα κυμανθεί μεταξύ 33,6 εκατ. και 34 εκατ. επιβάτες. Η επίδοση αυτή είναι εντυπωσιακή καθώς το αεροδρόμιο της Αθήνας θα έχει εξυπηρετήσει σχεδόν 3,5 φορές τον πληθυσμό της χώρας.

Σε σχέση δε με τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, το "Ελ. Βενιζέλος" έχει την σωρευτικά ίδια περίπου κίνηση από τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ στα 24 αεροδρόμια που διαχειρίζεται μετακινήθηκαν το πρώτο επτάμηνο 6,63 εκατ. επιβάτες ενώ στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece η κίνηση διαμορφώθηκε σε 19,52 εκατ. επιβάτες.

Αν προσθέσουμε τα δύο σύνολα θα δούμε ότι στα 38 υπόλοιπα αεροδρόμια η επιβατική κίνηση στο πρώτο επτάμηνο έφτασε τους 26,15 εκατ. επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο της Αθήνας 18,83 εκατ. επιβάτες. Συνολικά όλα τα ελληνικά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν κατά το πρώτο επτάμηνο 44,98 εκατ. επιβάτες, δηλαδή 4,5 φορές τον πληθυσμό της χώρας ή συγκρινόμενα τον πληθυσμό της Πολωνίας.

Εσωτερικό-Εξωτερικό και πτήσεις

Επιστρέφοντας και πάλι στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας θα δούμε πως για τον μήνα Ιούλιο εξυπηρετήθηκαν 5,34 εκατ. επιβάτες εσωτερικού έναντι 5,34 εκατ., παρουσιάζοντας μια αύξηση 2%.

Κατά τον Ιούλιο οι επιβάτες εσωτερικού ήταν 1,10 εκατ. έναντι 1,09 εκατ. παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 1,2%. Αντίστοιχα οι επιβάτες εξωτερικού ήταν 2,65 εκατ. έναντι 2,51 εκατ. παρουσιάζοντας ισχυρή αύξηση 5,4%.

Σε επίπεδο επταμήνου στην κίνηση εξωτερικού εξυπηρετήθηκαν 13,48 εκατ. επιβάτες, έναντι 12,37 εκατ. δηλαδή πάνω από 1,1 εκατομμύριο επιπλέον επιβάτες. Συνολικά ο Ιούλιος είχε αύξηση 8,9%. Ουσιαστικά το "όχημα" της αύξησης της επιβατικής κίνησης του Αθηναϊκού αεροδρομίου παραμένει η κίνηση από το εξωτερικό.

Σε σχέση με τις πτήσεις, κατά το πρώτο επτάμηνο είχαμε 159.665 πτήσεις έναντι 150.350 το 2024 δημιουργώντας μια αύξηση 6,2%. Πιο συγκεκριμένα οι πτήσεις εσωτερικού ήταν 62.640 έναντι 61.866 με αύξηση 1,3% και οι πτήσεις εξωτερικού 97.025 έναντι 88.484 το 2024 και έχοντας αύξηση 9,7%.

Παρατηρώντας θα δούμε ότι η διαφορά πτήσεων μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού δεν είναι τόσο μεγάλη σε σχέση με την επιβατική κίνηση. Αυτό όμως έχει να κάνει πρώτον με τα πολλά μικρά αεροδρόμια που έχει η χώρα και τα δρομολόγια που πρέπει να γίνονται καθ` όλη τη διάρκεια του έτους εκ των οποίων πολλά επιδοτούνται.

Επίσης οι πτήσεις εξωτερικού διεξάγονται με πολύ μεγαλύτερα αεροσκάφη άρα και πολλούς περισσότερους επιβάτες αλλά και με πολύ καλύτερες πληρότητες, δημιουργώντας αυτή την μεγάλη διαφορά στην επιβατική κίνηση του ΔΑΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα