κείμενο από το ypodomes.com
Με νέο ρεκόρ όλων των εποχών έκλεισε η επιβατική κίνηση για το αεροδρόμιο της Αθήνας "Ελευθέριος Βενιζέλος". Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία ο έβδομος μήνας του 2025 έκλεισε με 3,75 εκατ. επιβάτες ξεπερνώντας την προηγούμενη υψηλότερη επίδοση που είχε δημιουργηθεί τον Αύγουστο του 2024 με 3,64 εκατ. επιβάτες.
Συνολικά σε επίπεδο επταμήνου το αεροδρόμιο της Αθήνας έκλεισε με 18,83 εκατ. επιβάτες, έναντι 17,62 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2024 παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 6,9%. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι οι φρενήρεις ρυθμοί αύξησης της κίνησης έχουν καταλαγιάσει και πλέον η άνοδος της κίνησης είναι μεν ιδιαίτερα ικανοποιητική, αλλά κινείται σε πιο φυσιολογικά πλαίσια.
Εφόσον αυτή η τάση συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, τότε η επιβατική κίνηση για το 2025 θα κυμανθεί μεταξύ 33,6 εκατ. και 34 εκατ. επιβάτες. Η επίδοση αυτή είναι εντυπωσιακή καθώς το αεροδρόμιο της Αθήνας θα έχει εξυπηρετήσει σχεδόν 3,5 φορές τον πληθυσμό της χώρας.
Σε σχέση δε με τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, το "Ελ. Βενιζέλος" έχει την σωρευτικά ίδια περίπου κίνηση από τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ στα 24 αεροδρόμια που διαχειρίζεται μετακινήθηκαν το πρώτο επτάμηνο 6,63 εκατ. επιβάτες ενώ στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece η κίνηση διαμορφώθηκε σε 19,52 εκατ. επιβάτες.
Αν προσθέσουμε τα δύο σύνολα θα δούμε ότι στα 38 υπόλοιπα αεροδρόμια η επιβατική κίνηση στο πρώτο επτάμηνο έφτασε τους 26,15 εκατ. επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο της Αθήνας 18,83 εκατ. επιβάτες. Συνολικά όλα τα ελληνικά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν κατά το πρώτο επτάμηνο 44,98 εκατ. επιβάτες, δηλαδή 4,5 φορές τον πληθυσμό της χώρας ή συγκρινόμενα τον πληθυσμό της Πολωνίας.
Εσωτερικό-Εξωτερικό και πτήσεις
Επιστρέφοντας και πάλι στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας θα δούμε πως για τον μήνα Ιούλιο εξυπηρετήθηκαν 5,34 εκατ. επιβάτες εσωτερικού έναντι 5,34 εκατ., παρουσιάζοντας μια αύξηση 2%.
Κατά τον Ιούλιο οι επιβάτες εσωτερικού ήταν 1,10 εκατ. έναντι 1,09 εκατ. παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 1,2%. Αντίστοιχα οι επιβάτες εξωτερικού ήταν 2,65 εκατ. έναντι 2,51 εκατ. παρουσιάζοντας ισχυρή αύξηση 5,4%.
Σε επίπεδο επταμήνου στην κίνηση εξωτερικού εξυπηρετήθηκαν 13,48 εκατ. επιβάτες, έναντι 12,37 εκατ. δηλαδή πάνω από 1,1 εκατομμύριο επιπλέον επιβάτες. Συνολικά ο Ιούλιος είχε αύξηση 8,9%. Ουσιαστικά το "όχημα" της αύξησης της επιβατικής κίνησης του Αθηναϊκού αεροδρομίου παραμένει η κίνηση από το εξωτερικό.
Σε σχέση με τις πτήσεις, κατά το πρώτο επτάμηνο είχαμε 159.665 πτήσεις έναντι 150.350 το 2024 δημιουργώντας μια αύξηση 6,2%. Πιο συγκεκριμένα οι πτήσεις εσωτερικού ήταν 62.640 έναντι 61.866 με αύξηση 1,3% και οι πτήσεις εξωτερικού 97.025 έναντι 88.484 το 2024 και έχοντας αύξηση 9,7%.
Παρατηρώντας θα δούμε ότι η διαφορά πτήσεων μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού δεν είναι τόσο μεγάλη σε σχέση με την επιβατική κίνηση. Αυτό όμως έχει να κάνει πρώτον με τα πολλά μικρά αεροδρόμια που έχει η χώρα και τα δρομολόγια που πρέπει να γίνονται καθ` όλη τη διάρκεια του έτους εκ των οποίων πολλά επιδοτούνται.
Επίσης οι πτήσεις εξωτερικού διεξάγονται με πολύ μεγαλύτερα αεροσκάφη άρα και πολλούς περισσότερους επιβάτες αλλά και με πολύ καλύτερες πληρότητες, δημιουργώντας αυτή την μεγάλη διαφορά στην επιβατική κίνηση του ΔΑΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου