κειμενο από το ypodomes.com
Ποιο θα είναι το επόμενο El Dorado για τα έργα υποδομής της χώρας; Την προηγούμενη δεκαετία οι αυτοκινητόδρομοι αποτέλεσαν έναν φάρο ελπίδας στον κατακερματισμένο κατασκευαστικό κλάδο. Η Δυτική Ελλάδα με την Ολυμπία, την Ιόνια και την Αμβρακία Οδό, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα στο λιμάνι της Πάτρας αποτέλεσε το επίκεντρο του κατασκευαστικού ενδιαφέροντος της χώρας.
Από κοντά η Κεντρική Μακεδονία με το Μετρό Θεσσαλονίκης, την επέκταση προς Καλαμαριά τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τον δρόμο Θεσσαλονίκη-Ποτίδαια-Κασσάνδρα, τα έργα στο αεροδρόμια Μακεδονία, την περιφερειακή Κατερίνης κ.α.
Στην τρέχουσα δεκαετία είναι σαφές ότι η Κρήτη είναι η κερδισμένη των υποδομών. Τα έργα για τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις με Πελοπόννησο και Αττική, μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις, τις μονάδες απορριμμάτων, την αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων, τα μεγάλα αρδευτικά έργα κ.α. Πρόκειται για μια κοσμογονία έργων που το νησί δεν έχει ξαναζήσει και αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Από κοντά και η Αττική με τη νέα γραμμή 4 του Μετρό, τα έργα στο Ελληνικό, τις επενδύσεις στο real estate, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που ανεβάζουν σημαντικά την θέση της στον κατασκευαστικό κλάδο.
Στην Αττική ανήκει η επόμενη δεκαετία
Για την επόμενη δεκαετία τα σκήπτρα είναι σαφές ότι ανήκουν στην Αττική. Σειρά από μεγάλα έργα έρχονται χωρίς όμως να έχουν ακόμα ένα πιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προετοιμάζονται για να αλλάξουν και πάλι το πολεοδομικό συγκρότημα στο οποίο ζουν και εργάζονται πάνω από 4 εκατομμύρια κόσμου.
Πρώτο στοίχημα είναι οι επεκτάσεις Αττικής Οδού, επενδύσεις που θα κοστίσουν πάνω από 1 δισ. ευρώ για την Σήραγγα Ηλιούπολης και να φτάσει ο δρόμος σε Λαύριο και Ραφήνα. Αν υπάρξει κινητοποίηση κεφαλαίων είναι πιθανό επίσης να δούμε τις επεκτάσεις και του σιδηροδρόμου στα δύο λιμάνια.
Σημαντικό στοίχημα θα αποτελέσουν οι επεκτάσεις του Μετρό σε Ίλιον (γραμμή 2) και Μαρούσι (γραμμή 4). Για αυτά τα δύο έργα θα απαιτηθούν περίπου 2 δισ. ευρώ.
Μεγάλης αξίας θα είναι και ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτά που θα δημιουργήσει την περίφημη παράκαμψη Αττικής με μια επένδυση που καλό θα ήταν να συνδυαστεί και με μια σιδηροδρομική γραμμή (όπως θα γινόταν σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα).
Επίσης θα συνεχίσουν τα έργα για την επένδυση του Ελληνικού για την Β` και Γ` φάση που θα ολοκληρώσει την εικόνα της περιοχής από την Lamda Development.
Σημαντικά έργα αναμένονται επίσης και για την περαιτέρω ανάπτυξη των logistics.
Πολύ μεγάλα έργα περιμένουμε και στο αεροδρόμιο της Αθήνας με την κατασκευή ενός δεύτερου terminal το οποίο θα επιτρέψει την επιβατική κίνηση να ξεπεράσει τους 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και να αλλάξει τελείως την εικόνα του.
Παρεμβάσεις με νέες υποδομές όμως αναμένονται και στο λιμάνι του Πειραιά καθώς θα φτάσουμε στο σημείο ανάγκης ανάπτυξης ενός νέου προβλήτα, του 4ου για την ικανοποίηση των αναγκών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Μεγάλες πιθανότητες θα έχουμε και για να δούμε -επιτέλους- την δημιουργία νέου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα μετά από δεκαετίες άγονων συζητήσεων για να δημιουργηθεί μια σύγχρονη υποδομή στην Αττική.
Επίσης μεγάλη δυναμική αναμένεται να έχουν και οι επενδύσεις για τις νέες μονάδες απορριμμάτων που στην τρέχουσα δεκαετία δεν φαίνεται ότι τελικά θα μπορέσουν να αναπτυχθούν για να καλύψουν τις ανάγκες της Αττικής.
Η δεύτερη κερδισμένη
Η δεύτερη κερδισμένη Περιφέρεια φαίνεται πως θα είναι η Κεντρική Μακεδονία. Εδώ περιμένουμε την επέκταση του Μετρό προς Εύοσμο να ωριμάσει και να ξεκινήσει. Παράλληλα θα δούμε έργα επέκτασης του αεροδρομίου Μακεδονία ενώ είναι πιθανόν να δούμε επιπλέον έργα και στο λιμάνι.
Ευρύτερα στην Περιφέρεια θα δούμε την ολοκλήρωση έργων όπως οι άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη που σήμερα είναι υπό δημοπράτηση αλλά και την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι.
Επίσης περιμένουμε την υλοποίηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων όπως την νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη, τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης, την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας κ.α.
Στις κερδισμένες περιφέρειες της επόμενης δεκαετίας θα είναι και η Δυτική Ελλάδα καθώς αναμένουμε την υλοποίηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων όπως το Ρίο-Πάτρα και το Πάτρα-Πύργος.
Στα οδικά αναμένεται η τμηματική υλοποίηση του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου