Με τον προγραμματισμό να προβλέπει παρεμβάσεις σε υφιστάμενες υποδομές συνεχίζεται η κατασκευή του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Από σήμερα το πρωί τίθεται σε εφαρμογή η διαδικασία κατεδάφισης της γέφυρας Πανοράματος.
Η αρχή θα γίνει με τις πρόδρομες εργασίες και όπως ενημέρωσε η εταιρεία κατασκευής θα υλοποιηθούν νέες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην άνω διάβαση του ανισόπεδου κόμβου της Πυλαίας (αερογέφυρα οδού Τζ. Κένεντυ). Η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα κατεύθυνσης προς Πανόραμα θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ενώ προς Πυλαία σε μία.
Μετά την κατάληψη του χώρου θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κατεδάφιση της υφιστάμενης παλιάς γέφυρας, κάτι που αναμένεται να γίνει τον Νοέμβριο. Όλες οι εργασίες έχουν προβλεφθεί να πραγματοποιηθούν Σαββατοκύριακα για την ελαχιστοποίηση της όχλησης της κυκλοφορίας αλλά και για την καλύτερη διαχείριση της συγκεκριμένης παρέμβασης.
Αρχικά θα καθαιρεθεί το ρεύμα καθόδου (προς το αεροδρόμιο) όπου θα χρειαστεί να γίνει αμφίδρομή της κυκλοφορίας και στη συνέχεια να μαζευτούν τα μπάζα και να καθαριστεί ο χώρος. Η ίδια διαδικασία θα γίνει και για το ρεύμα ανόδου.
Μετά την ολοκλήρωση της καθαίρεσης θα ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής νέας σύγχρονης γέφυρας η οποία εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι και συγκεκριμένα μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Εν τω μεταξύ προχωρά και η διαδικασία συναρμολόγησης και του δεύτερου καλουπιού που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της γέφυρας πάνω στην οποία θα κινούνται τα οχήματα.
Το πρώτο καλούπι συνεχίζει να δημιουργεί νέα τμήματα γέφυρας διαδικασία η οποία ξεκίνησε νωρίς φέτος. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των εργασιών όταν θα ξεκινήσει να κατασκευάζει τμήματα και η δεύτερη γέφυρα τότε οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά και η ολοκλήρωση του υπέργειου τμήματος του flyover θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2026.
To flyover
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.
Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.
Σήμερα η πρόοδος του έργου είναι πάνω από 32% και προχωρά βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για να λειτουργήσει το νέο τμήμα της Περιφερειακής τον Μάιο του 2027.
Με την παράδοση της στην κυκλοφορία θα αυξηθεί κατά η χωρητικότητα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από 6.000 οχήματα σε 10.000 οχήματα ανά ώρα ενώ το σχήμα ΑΒΑΞ-METKA θα αναλάβει για το υπόλοιπο διάστημα της σύμβασης (περίπου 27 έτη) την συντήρηση και λειτουργία όλης της Περιφερειακής με αποτέλεσμα ο άξονας να είναι σε μια σταθερή εύρυθμη λειτουργία. Δεν προβλέπεται η επιβολή διοδίων καθώς το ανάδοχο σχήμα θα λαμβάνει πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.
Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το flyover αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος 462,78 εκατ. ευρώ. Ανήκει στην νέα γενιά οδικών έργων-ΣΔΙΤ μαζί με το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη και τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που επίσης είναι υπό κατασκευή. Μαζί με τον ΒΟΑΚ, την παράκαμψη Χαλκίδας, το Μπράλος-Άμφισσα, το βόρειο τμήμα του Ε65, το Πάτρα-Πύργος και το Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελούν την συνολική γενιά μεγάλων οδικών έργων υπό κατασκευή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου