Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Ξεκινά το εμβληματικό έργο αξιοποίησης του Φιξ στη Θεσσαλονίκη - Τα τρία ιστορικά κτίρια, το ξενοδοχείο και οι κατοικίες

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα βήμα πριν την έναρξη των έργων είμαστε πλέον για την επένδυση των 196 εκατ. ευρώ της Dimand για την ανάδειξη και αξιοποίηση στο ακίνητο του Φιξ στη Θεσσαλονίκη. Σε δημοσιογραφική αποστολή που διοργανώθηκε από την εταιρεία έγινε εκτεταμένη ενημέρωση για το πως θα προχωρήσει το project το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει ακόμα περισσότερο την εικόνα της Δυτικής Θεσσαλονίκης η οποία εξελίσσεται σε επιχειρηματικό hub.

Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, ήδη έχει εκδοθεί η προέγκριση της οικοδομικής άδειας, πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες που θα αφορούν κυρίως σε εκσκαφές για την διαμόρφωση του χώρου. Συνολικά το project εκτείνεται σε έκταση 70.000 τ.μ.

Αυτά τα έργα εκτιμάται πως θα διαρκέσουν περίπου ένα έτος και στη συνέχεια θα περάσουμε στο κυρίως "μενού" που είναι η έναρξη των έργων πολιτικού μηχανικού για την διαμόρφωση των κτιρίων και των υπαίθριων χώρων. Επισημάνθηκε δε πως δεν πρόκειται να υπάρξουν επεκτάσεις στα κτίρια ούτε περαιτέρω αύξηση στο ύψος τους.

[caption id="attachment_156321" align="aligncenter" width="1200"] Φωτορεαλιστική απεικόνιση της αξιοποίησης του Φιξ Θεσσαλονίκης[/caption]

Ο κ.Ανδριόπουλος μάλιστα ανέφερε πως μέσα στο μεγάλο αυτό project προβλέπεται η δημιουργία μιας μεγάλης πλατείας έκτασης 15 στρεμμάτων που αντιστοιχεί με την έκταση της πλατείας Αριστοτέλους.

Το project στο σύνολο του θα πιστοποιηθεί με LEED GOLD.

Τα έργα αναμένεται να αναλάβει να τα εκτελέσει η ΜΕΤΚΑ η οποία διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη. Το χρονοδιάγραμμα του έργου εκτιμά την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω έργων μέχρι το 2028.

Παράλληλα ο κ.Ανδριόπουλος αποκάλυψε πως η Dimand είναι σε διαπραγματεύσεις για μια τρίτη επένδυση στην περιοχή που αφορά ακίνητο έκτασης 20.000-25.000 τμ.

[caption id="attachment_156322" align="aligncenter" width="1200"] Φωτορεαλιστική απεικόνιση της αξιοποίησης του Φιξ Θεσσαλονίκης[/caption]

Τα έργα στο ακίνητο του Φιξ

Το master plan για την αξιοποίηση του ακινήτου των 25 στρεμμάτων στου Φιξ, εκπονήθηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster and Partners. Τα υφιστάμενα κτίρια όπως έγινε γνωστό θα διατηρήσουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά και θα αποτελέσουν σημείο κατατεθέν για την περιοχή. To συνολικό σχέδιο παραπέμπει σε ένα μοντέρνο industrial mixed use κτριακό συγκρότημα όπου η ιστορία συναντά τον μοντερνισμό σε ένα μοναδικό συνδυασμό που επιχειρεί να δημιουργήσει ένα πόλο έλξης με επίκεντρο τον ελεύθερο χώρο που θα έχει έκταση όσο και η πλατεία Αριστοτέλους. Ένα μέρος διαλόγου μεταξύ του παλιού και του νέου όπως είπε σε μήνυμα του ο Lord Norman Foster.

Ουσιαστικά το βασικό αντικείμενο αφορά στην αποκατάσταση και ανάδειξη τριών διατηρητέων -και σε πολύ κακή κατάσταση σήμερα- κτιρίων που βρίσκονται εντός του ακινήτου ενώ θα ανεγερθούν παράλληλα δύο νέα κτίρια το ένα για κατοικίες και το άλλο ξενοδοχείο σε έκταση 30.000 τ.μ.

[caption id="attachment_156323" align="aligncenter" width="1200"] Φωτορεαλιστική απεικόνιση της αξιοποίησης του Φιξ Θεσσαλονίκης[/caption]

Στο πρώτο ακίνητο (το λεγόμενο Συγκρότημα 1) θα μετασκευαστεί σε μπουτίκ ξενοδοχείο έως 38 δωματίων ενώ θα περιλαμβάνεται και χώρος και εκθέσεις τέχνης. Η αρχιτεκτονική μελέτη έχει γίνει από George Batzios Architects.

Στο δεύτερο ακίνητο (Συγκρότημα 2) που είναι το διατηρητέο 6.900 τ.μ. και αγόρασε το υπουργείο Πολιτισμού έναντι 8,2 εκατ. ευρώ, θα γίνει αποκατάσταση και ανάδειξη σε χώρο πολιτισμού. Προβλέπεται η εγκατάσταση της Συμφωνικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, το MOMUS με την Συλλογή Κωστάκη που είναι μοναδική στον κόσμο, βιβλιοθήκη και άλλοι χώροι.

Εδώ ο σχεδιασμός έχει γίνει από το αρχιτεκτονικό γραφείο ASPA-KST. Η Dimand έχει αναλάβει την δωρεάν εκπόνηση των μελετών για το ΥΠΠΟ.

Πολύ σημαντική θα είναι και η ανάδειξη του κτιρίου Ζενέτου που είναι το Συγκρότημα 3. Ο κ.Ανδριόπουλος το χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικό το ακίνητο και με ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Αρχιτεκτονικά φέρει την υπογραφή του γραφείου Foster and Partners.

Το κτίριο ανεγέρθηκε το 1959 και αποτέλεσε το εμφιαλωτήριο της Φιξ. Το ακίνητο 1.900 τ.μ. θα μετατραπεί σε χώρο γαστρονομίας και εκδηλώσεων.

H νέα προσθήκε στο ακίνητο του Φιξ, είναι δύο βιοκλιματικά κτίρια συνολικής επιφάνειας 30.000 τ.μ. Το ένα θα είναι κτίριο κατοικιών και το δεύτερο θα είναι ξενοδοχείο. Τα κτίρια θα είναι πολυώροφα και στόχος τους είναι στο σύνολο του το κτιριακό συγκρότημα να έχει ζωη 24 ώρες μέσω της κατοικίας και της βραχύβιας διαμονής στο ξενοδοχείο.

[caption id="attachment_156324" align="aligncenter" width="1200"] Φωτορεαλιστική απεικόνιση της αξιοποίησης του Φιξ Θεσσαλονίκης[/caption]

Το κτίροι κατοικίας θα είναι επιφάνειας 19.800 τ.μ. με 96 διαμερίσμαστα και συνολικά θα έχει 9 ορόφους με 146 θέσεις στάθμευσης. Αντίστοιχα το ξενοδοχείο θα είναι επιφάνειας 11.250 τ.μ. με 153 δωμάτια και θα έχει 7 ορόφους ενώ θα έχει δυνατότητα 82 θέσεων στάθμευσης.

Αναφορικά με το ξενοδοχείο όπως ανέφερε ο κ.Ανδριόπουλος, τον ερχό μενο Ιανουάριο θα ανακαοινωθεί ποια μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα θα το αναλάβει.

Στην παρουσίαση που έγινε από τους Foster and Partners το βασικό στοιχείο στην αρχιτεκτονική μελέτη είναι η παρουσία του κόκκινου τούβλου και οι καμάρες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί και η κατασκευή των δύο κτιρίων που ουσιαστικά θα αποτελέσουν μια μοντέρνα προσθήκη στην υφιστάμενη κτιριακή "συλλογή" στο ακίνητο του Φιξ.

[caption id="attachment_156325" align="aligncenter" width="1057"] Φωτορεαλιστική απεικόνιση της αξιοποίησης του Φιξ Θεσσαλονίκης[/caption]

Οι προπωλήσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα