Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Έκλεισε για ένα μήνα το Μετρό Θεσσαλονίκης - Στα λεωφορεία ο πρώτος λόγος, επαναλειτουργία και νέα διακοπή για να λειτουργήσει η επέκταση Καλαμαριάς

 κείμενο από το ypodomes.com

Με την λήξη της χθεσινής λειτουργίας, ξεκίνησε και επίσημα η διακοπή των δρομολογίων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η διακοπή αυτή πραγματοποιείται για να προχωρήσει το "κούμπωμα" των συστημάτων και να γίνει δυνατή η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Από σήμερα βέβαια θα γίνει και πάλι δύσκολη η ζωή των Θεσσαλονικέων που θα θυμηθούν την "προ Μετρό" εποχή και την μονοκρατορία των λεωφορείων. Από σήμερα Δευτέρα 10 Νοεμβρίου μέχρι και το βράδυ της 10ης Δεκεμβρίου 2025 η βασική γραμμή Μετρό παύει την λειτουργία της και θα επαναλειτουργήσει εκ νέου στις 11 Δεκεμβρίου 2025.

Κατά τη διάρκεια που το μετρό θα είναι κλειστό από την Ελληνικό Μετρό θα πραγματοποιούνται εκτεταμένες δοκιμές στα συστήματα σηματοδότησης των 2 πλέον γραμμών καθώς θα πρέπει τα δύο συστήματα να λειτουργούν ενιαία.

Παράλληλα θα εκτελούνται και δοκιμαστικά δρομολόγια και στις δύο γραμμές. Όταν θα λειτουργήσει η επέκταση της Καλαμαριάς οι 2 γραμμές θα έχουν κοινούς τους 11 πρώτους σταθμούς, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και τον σταθμό 25ης Μαρτίου.

Από εκείνον τον σταθμό θα διακλαδώνονται είτε προς την Νέα Ελβετία (γραμμή 1) είτε προς Μίκρα (νέα γραμμή 2 που περιλαμβάνει τους 5 σταθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Οι δοκιμές των τρένων είναι ουσιώδεις καθώς το αυτόματο σύστημα θα διοχετεύει ανά τρία δρομολόγια, δύο προς την γραμμή 2 προς Μίκρα και ένα στην υφιστάμενη γραμμή 1 προς Νέα Ελβετία.

Τα λεωφορεία αναλαμβάνουν ξανά

Τον πρώτο λόγο σε αυτό το διάστημα θα έχει όπως είναι λογικό ο ΟΑΣΘ που θα κληθεί να μετριάσει τις επιπτώσεις από την διακοπή του Μετρό. Πρώτη κίνηση είναι μια νέα λεωφορειακή γραμμή η Μ1 η οποία θα είναι "ημι-εξπρές" και θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία" με την επίγεια κίνηση να διαφέρει από αυτή του Μετρό μόνο στην οδό Δελφών που αντικαθίσταται από την Κ.Καραμανλή με 11 στάσεις.

Θα εξυπηρετείται από 17, αρθρωτά λεωφορεία και η συχνότητά της στις ώρες αιχμής θα είναι 7,5 λεπτά. Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις στάσεις 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Κατά την επιστροφή θα σταματά στις στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου.

Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 5 τα ξημερώματα μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα δρομολόγια θα σταματούν στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.
Οι γραμμές που ενισχύονται

Εξάλλου, από την προσεχή Δευτέρα, ο ΟΑΣΘ ενισχύει τρεις λεωφορειακές γραμμές:

-Γραμμή 3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,

-Γραμμή 31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ και

-Γραμμή 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια.

Οι γραμμές αυτές περνούν από τη ζώνη επιρροής του Μετρό και μπορούν να εξυπηρετήσουν επιβάτες του. Η γραμμή 3 θα ενισχυθεί με δύο λεωφορεία (από τα 15 που έχει σήμερα θα πάει στα 17) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 15 στα 8 λεπτά. Η γραμμή 31 θα ενισχυθεί με τρία λεωφορεία (από τα δέκα θα πάρει στα 13) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 16 στα δέκα λεπτά. Η γραμμή 39 θα ενισχυθεί με τέσσερα λεωφορεία και θα διαθέτει συνολικά 12 (από οκτώ που έχει σήμερα). Η συχνότητά της θα πέσει από τα 20 στα έντεκα λεπτά.

Επαναλειτουργία και νέα διακοπή

Το πρωί της 11ης Δεκεμβρίου το Μετρό Θεσσαλονίκης θα επαναλειτουργήσει με το μειωμένο ωράριο που ισχύει τώρα, δηλαδή δρομολόγια στο διάστημα 6:30-23:30 ενώ θα επανέλθει σε φουλ ρυθμούς από την 20η Δεκεμβρίου και για όλη την εορταστική περίοδο (δηλαδή 5:30-00:30 και μέχρι τις 02:00 Παρασκευές και Σάββατα).

Παράλληλα συνεχίζουν να έρχονται συρμοί καθώς από την σύμβαση προμήθειας 15 (επιπλέον των 18 που λειτουργούν) συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν φτάσει στην πόλη οι έξι και τις επόμενες ημέρες έρχεται και ο έβδομος. Η όλη προμήθεια θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου προκειμένου οι συνολικά 33 συρμοί να είναι “μάχιμοι” όταν δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά.

Βέβαια το κρίσιμο διάστημα θα είναι πριν δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά όπου θα χρειαστεί και πάλι να κλείσει η βασική γραμμή για να γίνουν οι τελικές εργασίες, δοκιμές στα συστήματα, δρομολόγια των τρένων, για την ασφάλεια και την λειτουργικότητα όλου του δικτύου πλέον.

Σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό η επέκταση προς Καλαμαριά θα δοθεί σε λειτουργία στο τέλος Μαρτίου. Τότε θα επαναλειτουργήσει πλέον συνολικά το Μετρό έχοντας πλέον δύο γραμμές και 33 τρένα.

Με την πλήρη ένταξη των συρμών θα γίνει δυνατή και η δρομολόγηση τους ανά 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής.

Να θυμίσουμε πως η νέα γραμμή θα είναι μεγαλύτερη σε μήκος από την βασική καθώς θα περιλαμβάνει τους 11 πρώτους σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου και τους πέντε νέους σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Τα έργα εκτελεί η AKTOR.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα