κείμενο από το ypodomes.com
Σε θέση μάχης έχουν μπει οι μεγάλες κατασκευαστικές καθώς ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για το χρυσοφόρο συμβόλαιο του 1,1 δισ. ευρώ για τα μεγάλα έργα επέκτασης του αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας. Τα σχήματα που διεκδικούν το μεγάλο συμβόλαιο είναι ΤΕΡΝΑ-REDEX, AKTOR (μαζι με εταιρεία αλλοδαπής) και METKA-ΑΒΑΞ.
Ήδη από το καλοκαίρι έχουν ξεκινήσει οι προκαταρκτικές διαδικασίες του μεγάλου διαγωνισμού Early Contractor Involvement και πλέον από εδώ και έπειτα περνάμε στην ώριμη φάση του με τις καταθέσεις των προσφορών να τοποθετούνται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026. Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει βάσει πολλών κριτηρίων και όχι απαραίτητα μόνο μέσω της προσφερόμενης τιμής.
Στόχος του ΔΑΑ είναι να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα εντός του 2026 καθώς η επιβατική κίνηση φέτος θα φτάσει περίπου τους 33,8 εκατ. επιβάτες σπάζοντας ακόμα ένα ρεκόρ στην 24χρονη λειτουργία του.
Η επιβατική κίνηση αναμένεται μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας -αν δεν υπάρξει κάποια γεωπολιτική ή άλλος αστάθμητος παράγοντας- να φτάσει τους 40 εκατ. επιβάτες.
Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα των έργων καθώς με τα προγραμματισμένα έργα το αεροδρόμιο θα μπορεί με άνεση να καλύψει τις παραπάνω ανάγκες. Στο πίσω μέρος των σχεδίων εξάλλου υπάρχει και το μελλοντικό βήμα που είναι η κατασκευή του νέου τέρμιναλ, εκεί που σήμερα βρίσκεται το παρκινγκ μακράς διαρκείας.
Το αργότερο μέχρι το 2032 εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί η νέα εικόνα του διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας που περιλαμβάνει σημαντικές επεκτάσεις τόσο του κύριου τέρμιναλ όσο και του δορυφορικού με νέες θέσεις στάθμευσης (φυσούνες) και συνολική επέκταση των υπαίθριων χώρων.
Περιληπτικά η επέκταση περιλαμβάνει επεκτάσεις του τέρμιναλ κατά 150.000 τμ (+68% σε σχέση με σήμερα). Βασικά στοιχεία της επέκτασης περιλαμβάνουν την αύξηση των χώρων του αεροσταθμού, τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη νέων χώρων για εστίαση και λιανική, χωρίς την προσθήκη νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης
Να θυμίσουμε ότι ο project manager που θα αναλάβει όλα τα έργα των επεκτάσεων, δηλαδή όλων των έργων επέκτασης του τερματικού σταθμού και των συνοδών είναι το σχήμα HILL INTERNATIONAL-AECOM-SALFO.
Προς το παρόν τρέχουν τα έργα για την κατασκευή νέου πολυώροφου παρκινγκ και νέας πίστας αεροσκαφών κόστους 188 εκατ. ευρώ με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-REDEX να αναλαμβάνει τα ηνία και τα έργα να είναι ορατά στους επισκέπτες του αεροδρομίου. Ήδη η εικόνα στην περιοχή του παρκινγκ έχουν προχωρήσει οι εκσκαφές προκειμένου μέχρι τις αρχές του 2026 να ξεκινήσει η θεμελίωση του κτιρίου.
Το νέο πάρκιγνκ θα είναι επταόροφο και θα έχει τη δυνατότητα στάθμευσης για 3.500 οχήματα όλων των κατηγοριών, από απλά ι.χ. μέχρι τουριστικά λεωφορεία. Επίσης μέσω αυτών των πρώτων έργων επέκτασης του αεροδρομίου περιλαμβάνεται η ανάπτυξη 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών
Τα πρώτα αυτά έργα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2027 δίνοντας νέες δυνατότητες στο αεροδρόμιο. Οι χώροι στάθμευσης λόγω της αναγκαστικής -λόγω των έργων- κατάργησης του ενός από τα δύο πάρκινγκ, "γέμισε" με οχήματα τα πάρκινγκ μακράς διαρκείας, καθώς μεταφέρθηκε στον ίδιο χώρο και το πάρκινγκ μικρής διάρκειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου