Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος": σε θέση μάχης οι BIG-4 για το "χρυσό" συμβόλαιο του 1,1 δισ. ευρώ - Το 2026 ξεκινούν τα μεγάλα έργα επέκτασης

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε θέση μάχης έχουν μπει οι μεγάλες κατασκευαστικές καθώς ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για το χρυσοφόρο συμβόλαιο του 1,1 δισ. ευρώ για τα μεγάλα έργα επέκτασης του αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας. Τα σχήματα που διεκδικούν το μεγάλο συμβόλαιο είναι ΤΕΡΝΑ-REDEX, AKTOR (μαζι με εταιρεία αλλοδαπής) και METKA-ΑΒΑΞ.

Ήδη από το καλοκαίρι έχουν ξεκινήσει οι προκαταρκτικές διαδικασίες του μεγάλου διαγωνισμού Early Contractor Involvement και πλέον από εδώ και έπειτα περνάμε στην ώριμη φάση του με τις καταθέσεις των προσφορών να τοποθετούνται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026. Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει βάσει πολλών κριτηρίων και όχι απαραίτητα μόνο μέσω της προσφερόμενης τιμής.

Στόχος του ΔΑΑ είναι να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα εντός του 2026 καθώς η επιβατική κίνηση φέτος θα φτάσει περίπου τους 33,8 εκατ. επιβάτες σπάζοντας ακόμα ένα ρεκόρ στην 24χρονη λειτουργία του.

Η επιβατική κίνηση αναμένεται μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας -αν δεν υπάρξει κάποια γεωπολιτική ή άλλος αστάθμητος παράγοντας- να φτάσει τους 40 εκατ. επιβάτες.

Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα των έργων καθώς με τα προγραμματισμένα έργα το αεροδρόμιο θα μπορεί με άνεση να καλύψει τις παραπάνω ανάγκες. Στο πίσω μέρος των σχεδίων εξάλλου υπάρχει και το μελλοντικό βήμα που είναι η κατασκευή του νέου τέρμιναλ, εκεί που σήμερα βρίσκεται το παρκινγκ μακράς διαρκείας.

Το αργότερο μέχρι το 2032 εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί η νέα εικόνα του διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας που περιλαμβάνει σημαντικές επεκτάσεις τόσο του κύριου τέρμιναλ όσο και του δορυφορικού με νέες θέσεις στάθμευσης (φυσούνες) και συνολική επέκταση των υπαίθριων χώρων.

Περιληπτικά η επέκταση περιλαμβάνει επεκτάσεις του τέρμιναλ κατά 150.000 τμ (+68% σε σχέση με σήμερα). Βασικά στοιχεία της επέκτασης περιλαμβάνουν την αύξηση των χώρων του αεροσταθμού, τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη νέων χώρων για εστίαση και λιανική, χωρίς την προσθήκη νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης

Να θυμίσουμε ότι ο project manager που θα αναλάβει όλα τα έργα των επεκτάσεων, δηλαδή όλων των έργων επέκτασης του τερματικού σταθμού και των συνοδών είναι το σχήμα HILL INTERNATIONAL-AECOM-SALFO.

Προς το παρόν τρέχουν τα έργα για την κατασκευή νέου πολυώροφου παρκινγκ και νέας πίστας αεροσκαφών κόστους 188 εκατ. ευρώ με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-REDEX να αναλαμβάνει τα ηνία και τα έργα να είναι ορατά στους επισκέπτες του αεροδρομίου. Ήδη η εικόνα στην περιοχή του παρκινγκ έχουν προχωρήσει οι εκσκαφές προκειμένου μέχρι τις αρχές του 2026 να ξεκινήσει η θεμελίωση του κτιρίου.

Το νέο πάρκιγνκ θα είναι επταόροφο και θα έχει τη δυνατότητα στάθμευσης για 3.500 οχήματα όλων των κατηγοριών, από απλά ι.χ. μέχρι τουριστικά λεωφορεία. Επίσης μέσω αυτών των πρώτων έργων επέκτασης του αεροδρομίου περιλαμβάνεται η ανάπτυξη 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών

Τα πρώτα αυτά έργα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2027 δίνοντας νέες δυνατότητες στο αεροδρόμιο. Οι χώροι στάθμευσης λόγω της αναγκαστικής -λόγω των έργων- κατάργησης του ενός από τα δύο πάρκινγκ, "γέμισε" με οχήματα τα πάρκινγκ μακράς διαρκείας, καθώς μεταφέρθηκε στον ίδιο χώρο και το πάρκινγκ μικρής διάρκειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα