Μετά απο αρκετούς μήνες "παγωμένων εργασιών" η κατασκευή τς Υποθαλλάσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης πλέον συνεχίζει απρόσκοπτα. Μετά από απόφαση του ΣτΕ είχαν ανασταλλεί οι εργασίες λόγω της χάραξης της Υποθαλλάσιας που προέβλεπε την κατεδάφιση τριών κτιρίων που έχουν κριθεί από τον υπουργό Μακεδονίας - Θράκης (απόφαση 5660/1994) διατηρητέα. Τα διατηρητέα αυτά κτίρια βρίσκονται στην συμβολή των οδών Αξιού και Αβέρωφ 1, όπως και επί των οδών Ναυάρχου Βότση 1Α και Αβέρωφ 3.
Στο ενδιάμεσο διάστημα με νεώτερη απόφαση του ίδιου υπουργού (29.5.2007) έγινε νέα μερική χάραξη της σήραγγας, και δεν προβλεπόταν πλέον η κατεδάφιση των τριών διατηρητέων κτιρίων. Η νέα χάραξη της σήραγγας έχει γίνει πλέον πλησίον των διατηρητέων κτιρίων του ΟΣΕ, του κτιρίου του Τελωνείου και του κτιρίου των Προσκόπων, ενώ προβλέπεται και η κατεδάφιση μερικών αποθηκών του κτιρίου της Επιθεώρησης Πλοίων, των διδύμων αποθηκών που στεγάζουν τον Ο.Λ.Θ.
Κατόπιν αυτών το ΣτΕ έκρινε ότι οι εργασίες μπορούν να συνεχιστούν κανονικά. Έτσι ξεπερνώντας και αυτή την περιπέτεια η Υποθαλάσσια Αρτηρία αναμένεται σε περίπου 4 χρόνια να λύσει σημαντικό μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Όχι στην Υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης!
Υπάρχουν και άλλες λύσεις για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Θα μπορούσε με τα ίδια χρήματα να υλοποιηθούν μια σειρά από έργα τα οποία θα είχαν πολλαπλάσια αποτελέσματα:
- η λειτουργία ενός τραμ το οποίο θα λειτουργεί στην παράλια δίπλα στην θάλασσα. σε περίπτωση που δεν είναι αρκετή η υπάρχουσα παράλια (σε πλάτος) ας μπαζωθούν και 1-2 μέτρα ακόμη.
- έργα παρέμβασης στον ήδη υπάρχων περιφερειακό με σκοπό να απαλειφθούν οι ανηφόρες και οι κατηφόρες που πάντα καθυστερούν την κίνηση των βαρέων οχημάτων και των νέων ή / και «φοβισμένων» οδηγών.
- δημιουργία νέου υπόγειου περιφερειακού, ακριβώς κάτω από τον ήδη υπάρχων, διπλής κυκλοφορίας με εισόδους και εξόδους.
- δημιουργία νέων μικρών υπόγειων πάρκινγκ, σχεδόν ένα για κάθε οικοδομικό τετράγωνο.
Ας μην φοβόμαστε να επεκταθούμε υπόγεια εφόσον δεν έχουμε άλλες λύσεις για υπέργεια επέκταση των δραστηριοτήτων μας.
Φυσικά, υπόγεια, η Θεσσαλονίκη κρύβει σε πολλά σημεία πλούσια αρχαιολογικά ευρήματα. Αυτά τα προβλήματα θα ξεπεραστούν με τον ίδιο τρόπο που θα τα ξεπεράσει και το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τέλος, δυο παραδείγματα από την Ισπανία η οποία ως χώρα είναι πολύ κοντά στα ελληνικά δεδομένα:
- στην Παμπλόνα υπάρχουν μικρά σε μέγεθος υπόγεια πάρκινγκ ενώ η ανακύκλωση των σκουπιδιών γίνεται με πολύ μικρούς υπέργειους κάδους από τους οποίους τα σκουπίδια καταλήγουν σε υπόγειους μεγάλους κάδους.
- στην Βαρκελώνη υπάρχει δίκτυο υπόγειου αυτοκινητόδρομου διπλής κυκλοφορίας με εισόδους και εξόδους σε διάφορα σημεία, το οποίο βρίσκεται ακριβώς κάτω από υπέργειο αυτοκινητόδρομο διπλής κυκλοφορίας.
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, το έχουν κάνει άλλοι πριν από εμάς.
Δημήτριος Δοϊνάκης
μηχ/γος μηχ/κος βιομηχανίας
e-mail doinakis@yahoo.gr
Δημοσίευση σχολίου