Εξελίξεις έχουμε στον ΗΣΑΠ και μάλιστα ιστορικές. Οι εξαγγελίες του Υπουργού Μεταφορών παίρνουν σάρκα και οστά καθώς εγκρίθηκαν οι 3 πρώτες μελέτες ύψους 20 εκ, ευρώ για την επέκταση του ΗΣΑΠ από το ΚΑΤ έως την Εθνική Οδό στο 20ο χιλιόμετρο.
Ιστορική τη χαρακτηρίζω γιατί είναι η πρώτη επέκταση του ΗΣΑΠ μετά το 1957!!! Συγκεκριμένα η τελευταία επέκταση του Ηλεκτρικού ήταν στις 10 Αυγούστου 1957 από το σταθμό Ηράκλειο στην Κηφισιά!! Έκτοτε οι μόνες προσθήκες ήταν Σταθμοί που προστεθήκαν ενδιάμεσα σε ήδη υπάρχοντες Σταθμοί:
01-09-1957: Σταθμός Μαρούσι
04-08-1961: Σταθμός Άγιος Ελευθέριος
03-09-1982: Σταθμός Ειρήνη
06-02-1989: Σταθμός Ταύρος
27-03-1989: Σταθμός ΚΑΤ
06-08-2004: Σταθμός Νερατζιότισσα
Έτσι μετά από 51 ολόκληρα χρόνια ο ΗΣΑΠ πρόκειται να επεκταθεί αρχικά το 2014-2015 μέχρι την Εθνική Οδό και μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας μέχρι τον Άγιο Στέφανο.
Το συνολικό μήκος είναι 6,85 χιλιόμετρα και αναμένεται να εξυπηρετεί παραπάνω από 80.000 επιβάτες καθημερινά. Το προβλεπόμενο κόστος ανέρχεται σε 480εκ. ευρώ και είναι έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Οι Σταθμοί που θα κατασκευαστούν περίπου από το 2010 οπότε και προβλέπεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού με διάρκεια κατασκευής τα 4 χρόνια είναι οι εξής:
-Υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά
-Νέος Υπόγειος Σταθμός Λ. Τατοίου
-Νέος Υπόγειος Σταθμός Νέα Ερυθραία
-Νέος Υπόγειος Σταθμός Καστρί
-Νέος Υπόγειος Σταθμός Εθνική Οδός
Οι μελέτες αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι τα τέλη του 2009 οπότε θα δημοπρατηθεί η επέκταση.
Σε δεύτερη φάση και μετά το 2018, θα υπάρξει και δεύτερη επέκταση μήκους 4,6 χιλιομέτρων με 2(!!!) σταθμούς προς τον Άγιο Στέφανο. Γαλαντομίες....
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Σχετικά με τις εργασίες ανβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου του ΗΣΑΠ, έχουμε κανένα νέο? Αναφέρομαι στην αναβάθμιση του δικτύου που θα επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες και την οποία έχει αναλάβει ο ΑΚΤΩΡ, αν θυμάμαι καλά.
Τα έργα που γίνονται αυτό το Σαβ/κο μεταξύ Ειρήνης και Κηφισιάς έχουν καμία σχέση με αυτό?
Αγαπητέ Νίκο
Χαίρομαι, που όπως διαβλέπω από τα κείμενά σου είσαι υπέρ της διάδοσης και αναβάθμισης των μέσων σταθερής τροχιάς.Ατυχώς δεν είναι ίδια η λογική, που έχει επικρατήσει στην χώρα μας, που μόνον επί Τρικούπη μπορούσε να χαρακτηρισθεί σαν σύγχρονη σιδηροδρομικά. Η σύγχρονη λογική των εξουσιών του τόπου (διαχρονικά)είναι καθαρά "Αμερικάνικη", δηλαδή: "η αυτοκρατορία του ΙΧ". Οσα μέτρα και άν παίρνονται είναι καθυστερημένα και ατελή. Σκέψου π.χ. πως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου δεν έχει πρόβλεψη για μελλονική σιδηροδρομική γεφύρωση.
Σκέψου ακόμη, οι το 1997 από ον τότε διοικητή ου ΟΣΕ παρουσιάσθηκε ολοκληρωμένο σχέδιο για ον Δυτικό σιδηροδρομικό άξονα (βλ δικό μου blog: ΦΑΙΑΚΙΑ)με ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων το 2004. Ουσιαστικά ο Δυτικός Σιδηροδρομικός άξονας Καλά κρασιά... δυσυχώς.
Ετσι φοβάμαι, πως ότι αναγγέλεται για επεκάσεις ΗΣΑΠ, μετρό, προαστιακού, τραμ (για τις μεγάλες επαρχιακές πόλεις) είναι και πάλι ευχολόγια.
Οταν η Γαλλία έχει θέσει σε εφαρμογή γραμμή super TGV με μέγιστη μετρημένη ταχύητα τα 585 χιλ/ώρα είναι φανερό, πως η Ελλάδα θα ήταν ιδανική για την εφαρμογή μέσων σταθερής τροχιάς, έχοντας την πρωτεύουσά της (Αθήνα) περίπου στην μέση του γεωγραφικού κορμού της. Αυτά...
Δημοσίευση σχολίου