Το Μετρό Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται κάτι παραπάνω από 2 χρόνια. Παρότι υπάρχουν προβλήματα στην κατασκευή της βασικής γραμμής ήδη στο πρόγραμμα επεκτάσεων υπάρχουν 2 περιοχές που θα ενταχθούν στο δίκτυο Μετρό της πόλης. Η πρώτη και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση είναι αυτή προς Καλαμαριά ενώ άλλη μια προς Σταυρούπολη επίσης πρόκειται να γίνει. Η Θεσσαλονίκη περνά δύσκολες ώρες από τις καταλήψεις των εργοταξίων αλλά σίγουρα είναι το πιο ζωτικής σημασίας έργο για όλη την πόλη καθώς και με την συμπλήρωση των2 αυτών επεκτάσεων σημαντικό τμήμα της πόλης θα εξυπηρετείται. Έχει προβλεφθεί στο βασικό έργο και οι διακλαδώσεις προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη προκειμένου όταν αυτές κατασκευαστούν να μην υπάρχουν διακοπές στα δρομολόγια.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Πρόκειται για την πρώτη επέκταση που θα γίνει πραγματικότητα μετά το άνοιγμα της Βασικής Γραμμής το 2013. Ουσιαστικά πρόκειται για νέα γραμμή και όχι παρακλάδι της Βασικής Γραμμής. Θα έχει κοινούς Σταθμούς από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Σταθμό Πατρικίου και μετά Το μετρό της Καλαμαριάς, μέσω της οδού Κρήτης, θα κατευθύνεται προς τη Γρηγορίου Κυδωνιών και μετά θα εισέρχεται στην οδό Πόντου. O πρώτος σταθμός θα βρίσκεται στο Ντεπό, πέριξ της νομαρχίας. O δεύτερος στη συμβολή της Πόντου με τη Μεταμορφώσεως, ο τρίτος στην Πόντου στο ύψος του «Αριστοτέλη», ο τέταρτος στην Πόντου στο ύψος της οδού Βρυούλων (Νέα Κρήνη) και ο πέμπτος στη Μίκρα, πέριξ του αθλητικού κέντρου, όπου άλλωστε θα βρίσκεται και το αμαξοστάσιο θα ακολουθεί πορεία προς Καλαμαριά. Το μήκος της επέκτασης είναι 5χλμ και περιλαμβάνει 5 Σταθμοί. Αργότερα με μία επέκταση μόλις 3 χλμ θα μπορεί να εξυπηρετηθεί και το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Η χρηματοδότηση ύψους 400 εκ, ευρώ έχει εξασφαλιστεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και περιμένουμε το επόμενο διάστημα εξελίξεις για την δημοπράτηση της επέκτασης στον δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της πόλης.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
Πρόκειται για τη δεύτερη επέκταση η οποία ακόμα δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και διερευνούνται τρόποι για την χρηματοδότηση του έργου αυτού. Και αυτή η επέκταση ουσιαστικά δημιουργεί μια νέα γραμμή και θα έχει κοινούς Σταθμούς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και το Σταθμό Δημοκρατίας. Εκεί θα ακολουθεί πορεία βορειοδυτική προς τη Σταυρούπολη.
Οι ονομασίες των Σταθμών θα είναι οι εξής: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΟΜΟΝΟΙΑ, ΝΙΚΟΠΟΛΗ.
Θα εξυπηρετεί τις πολυπληθείς συνοικίες των δυτικών προαστίων και θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης στις περιοχές απ όπου θα περάσει.
Επόμενες επεκτάσεις ακόμα δεν είναι γνωστές αλλά την επόμενη διετία ίσως υπάρξει ένα μελλοντικό πλάνο κάλυψης της πόλης με Σταθμούς Μετρό.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Η πιο σημαντική επέκταση που πρέπει να γίνει πριν από τις 2 προγραματισμένες είναι η σύνδεση του σταθμού του ΟΣΕ (τέρμα) με τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ. Τα μέσα μεταφορά πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους.
Στα μελοντικά σχέδια επεκτάσεων εκτός από τις δύο επεκτάσεις πρός Καλαμαριά και Σταυρούπολη είναι και η κατασκευή μιας γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό έως το Κορδελιό,οπότε επιτυγχάνεται και η σύνδεση με τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ,αλλά και η επέκταση από το τέρμα της Καλαμαριάς έως το Αεροδρόμιο μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων και αυτή που θα είναι μάλλον με επιφανειακή χάραξη.
Δημοσίευση σχολίου