Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

Ανασκόπηση 2009: Έργα σε εξέλιξη

Η φετινή χρονιά φεύγει αφήνοντας πολλά έργα σε εξέλιξη. Τα περισσότερα από αυτά είναι έργα που έχουν ξεκινήσει τα προηγούμενα έτη. Λίγα είναι εκείνα τα έργα που ξεκίνησαν εντός της χρονιάς. Θα ξαναπώ τα περσινά μου λόγια: Σίγουρα είναι μεγάλη χαρά για όλους εμάς όταν τα έργα που ακούμε να εξαγγέλλονται επιτέλους παίρνουν σάρκα και οστά και υλοποιούνται. Από την άλλη πλευρά μας στενοχωρεί όταν υπάρχουν καθυστερήσεις και δεν τα χαιρόμαστε στην ώρα τους. Τα έργα που έχουν σε παρένθεση το έτος 2009 σημαίνει ότι ξεκίνησαν φέτος.
Η πληθώρα των έργων υπό κατασκευή δείχνει ότι γίνονται σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου των μεταφορών αλλά και της ποιότητας ζωής όλων μας.
Το έργο που κατά τη γνώμη μου για τρίτη χρονιά ξεχωρίζει είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο πρόβλημα της μετακίνησης στην πόλη. Επίσης οι Αυτοκινητόδρομοι είναι ένα άλλο μεγάλο στοίχημα. Τα προβλήματα παρουσιάζονται στα τμήματα των δρόμων με παραχώρηση και στη χάραξη στην Ολύμπια Οδό, την Ιόνια Οδό και στην Κεντρική Οδό. Χωρίς προβλήματα προχωρούν τα έργα στη Νέα Οδό και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που κατασκευάζεται η Σήραγγα των Τεμπών με σκοπό την ολοκλήρωση της το 2012.
Αναλυτικότερα όμως:
(Μετά την ανάλυση του έργου αναφέρεται η υπολειπόμενη διάρκεια και η αναμενόμενη παράδοση του στο κοινό)

1. Μετρό Γ2 Αγ. Δημήτριος- Ελληνικό (4 Σταθμοί) 12 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
Σταθμοί: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ- ΑΛΙΜΟΣ- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ
2. Μετρό Γ3 Αιγάλεω – Χαϊδάρι (1 Σταθμός) ΧΑΪΔΑΡΙ 5 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΙΟΣ 2010
3. Μετρό Γ2 Αγ. Αντώνιος- Ανθούπολη (2 Σταθμοί) 6 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
Σταθμοί: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
4. Μετρό Γ3 Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
5. Μετρό Γ3 Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ 2 ΜΗΝΕΣ/ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010
6. Μετρό Θεσσαλονίκης (13 Σταθμοί) 48 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Σταθμοί: Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ- ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ- ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ- ΠΑΠΑΦΗ- ΕΥΚΛΕΙΔΗ- ΦΛΕΜΙΝΓΚ – ΑΝΑΛΗΨΗ – ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ-ΒΟΥΛΓΑΡΗ- ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ
7. Τραμ Ν. Φάληρο –Πειραιάς 26 ΜΗΝΕΣ/ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012
8. ΟΣΕ Κιάτο –Ροδοδάφνη 60 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014
9. Επέκταση αεροδιαδρόμου Αεροδρομίου Μακεδονία 19 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 201110.
10 Προαστιακός Αναβάθμιση διαδρόμου 3 Γέφυρες –ΣΚΑ 48 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
11. ΟΣΕ Ροδοδάφνη- Πάτρα 84 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016
12. Ολύμπια Οδός(70 ΜΗΝΕΣ) 51 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2014
13Α. Τμήμα Κιάτο-Αίγιο 17 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΙΟΣ 2011
13Β. Τμήμα Αίγιο -Πάτρα-Πύργος 25 ΜΗΝΕΣ / ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012
13Γ. Τμήμα Πύργος- Τσάκωνα 60 ΜΗΝΕΣ / ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014
14. Κεντρική Οδός (66 ΜΗΝΕΣ) 46 ΜΗΝΕΣ/ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
14A. Τμήμα Λαμία ΕΟ-Λαμία- Καρπενήσι 10 ΜΗΝΕΣ /ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010
14Β. Τμήμα Τρίκαλα- Καλαμπάκα - Εγνατία 32 ΜΗΝΕΣ /ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
14Γ. Τμήμα Λαμία- Καρδίτσα- Τρίκαλα 46 ΜΗΝΕΣ /ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
15. Ιόνια Οδός (72 ΜΗΝΕΣ)- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2006 51 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2014
15A. Τμήμα Παράκαμψη Αγρινίου ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ
15Β. Τμήμα παράκαμψη Άρτας ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
15Γ. Τμήμα Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου 22 ΜΗΝΕΣ /ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011
15Δ. Τμήμα Αγρίνιο –Εγνατία 51 ΜΗΝΕΣ /ΜΑΡΤΙΟΣ 2014
16. Ανατολική Οδός 33 ΜΗΝΕΣ/ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012
(Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο–Σπάρτη
16Α. Τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη – Αθήναιο 06 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
16Β. Τμήμα Τσάκωνα – Καλαμάτα 19 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΛΙΟΣ 2011
16Γ. Τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη 33 ΜΗΝΕΣ/ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012
17. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Τμήμα ΠΑΘΕ) 36 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
18. Γήπεδο Παναθηναϊκού 18 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011
19. Οδικά έργα Πάτρας (Διακονιάρης, Παραγλαύκιες αρτηρίες) 03 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΡΤΙΟΣ 2010
20. Μαλλιακός Παράκαμψη Λαμίας (4,1χλμ) (Νέα Κοίτη Σπερχειού – Α/Κ Ροδίτσας) 05 ΜΗΝΕΣ/ ΜΑΙΟΣ 2010;
21. Μαλλιακός Στυλίδα – Ράχες (19,2 χλμ) 06 ΜΗΝΕΣ/ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
22. ΟΣΕ Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα –Λιανοκλάδι 72 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015
23. ΟΣΕ Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Λιανοκλάδι- Δομοκός 72 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015
24. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ τμήμα Κιάτο –Ξυλόκαστρο 24 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011
25. Υπογειοποίηση Γραμμών και Σταθμός ΟΣΕ Αθήνας 34 ΜΗΝΕΣ/ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
26. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προμαχώνας 12 ΜΗΝΕΣ/ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
27. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα 12 ΜΗΝΕΣ/ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010
28. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλοπηγή 48 ΜΗΝΕΣ/ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
29. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Αρδάνιο- Ορμένιο-Σύνορα 60 ΜΗΝΕΣ/ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιά το υπό μελέτη έχεις κάποια στοιχεία ?

Ανώνυμος είπε...

Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Δομοκός δεν ήταν να παραδοθεί το 2013??? Τόσα χρόνια την φτιάχνουν και απ' ότι θυμάμαι, τα έργα πηγαίνουν ικανοποιητικά (γέφυρες, σήραγγες, επιχωματώσεις) όλα τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη. Γιατί όλη αυτή η καθυστέρηση? Η σήραγγα του Καλλίδρομου έχει ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστο. Είναι κρίμα να έχουμε όλες αυτές τις καθυστερήσεις σε ένα έργο που θα φέρει πολυδιάστατα οφέλη: ταχύτατη σύνδεση Αθήνα - Θεσσαλονίκη (σε 3,5 ώρες), αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών με μείωση κόστους και αποσυμφόρηση των εθνικών οδών (πιο άνετες διαδρομές για ΙΧ). Πιστεύω πως αυτό το έργο θα έπρεπε να είναι σε 1η προτεραιότητα μετά τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πολλές από τις ημερομηνίες που αναφέρει το post είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, σίγουρα για τις επεκτάσεις του μετρο. Εκτός αν είμαστε τόσο σίγουροι ότι θα τα κάνουν πάλι μπάχαλο και μπαίνει και ένα τρίμηνο ασφαλείας :-)

Ανώνυμος είπε...

Το αμαξοστασιο στον Ελαιωνα δεν ειναι να παραδωθει και αυτο μαζι με τον σταθμο στο Χαιδαρι; Δεν μας εχουν υποσχεθει και ενα νεο σουπερ ντουπερ υπερσυγχρονο σταθμο υπεραστικων λεωφορειων στην ιδια περιοχη με το αμαξοστασιο; Αυτο τι εγινε; Ποσα χρονια ακομα πρεπει να υποστουμε το τσαντιρι στον Κηφισο; Υπαρχει κανα νεοτερο; Και μιας που αναφερω για αμαξοστασιο, αυτο του ΗΛΠΑΠ στο Ρουφ τελειωσε;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα