Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού: Επανασχεδιασμός

Αναζητείται χρηματοδότηση για την διαμόρφωση του πάρκου του Ελληνικού. Ο Υφυπουργός Υποδομών δήλωσε πριν λίγες μέρες ότι δεν θα ανεγερθούν εμπορικά κέντρα εντός του χώρου του Μητροπολιτικού Πάρκο. Βέβαια καμία κουβέντα δεν έγινε για την κατασκευή ζώνης κατοικίας η οποία έχει σηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους όμορους Δήμους.
Αυτό επιβεβαιώνεται από τις τις σκόρπιες πληροφορίες που κάνουν λόγο για μεταφορά συντελεστή δόμησης από τα Δυτικά Προάστια προκειμένου οι χώροι που θα δομηθούν στον Μητροπολιτικό Πάρκο αντίστοιχα να απαλλοτριωθούν σε αυτές τις περιοχές για τη δημιουργία άλλων μικρότερων πάρκων.
Ένα ισοζύγιο δηλαδή το οποίο αν εφαρμοστεί θα είναι θετικό αλλά η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι είναι πολύ δύσκολο καθώς τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν στους κάτοικους των οικοδομικών τετραγώνων που υποθετικά θα απαλλοτριωθούν αν δεν είναι σημαντικά θα έχουμε σημαντικούς δικαστικούς αγώνες.
Η ιστορία της μετατροπής του παλιού αεροδρομίου σε Μητροπολιτικό Πάρκο είναι δέσμευση όλων των Κυβερνήσεων από το 2001. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι το αρμόδιο για την ανάπτυξη του και φυσικά θα χρειαστεί ακόμα αρκετός χρόνος για τις τελικές αποφάσεις.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Οι Δήμοι Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Αλίμου αντιδρούν σε κάθε προσπάθεια δόμησης και θέλουν αποκλειστικά χώρο πρασίνου. Σύμφωνα με τα σχέδια του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά- τα οποία έχουν παγώσει- η προς πολεοδόμηση έκταση κατανέμεται σε 7 ζώνες: το Επιχειρηματικό Κέντρο, κοντά στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η «Είσοδος Βουλιαγμένης», ως περιοχή γενικής κατοικίας. Το Εκθεσιακό Κέντρο, η περιοχή Γκολφ Γλυφάδας, η Τουριστική Ζώνη, η περιοχή Κάτω Ελληνικό ως ζώνη ήπιας οικιστικής ανάπτυξης και ο χώρος του πρώην δυτικού αερολιμένα για χρήσεις τουρισμού κλπ.
Εν κατακλείδι θα είναι πολύ δύσκολο να καταλήξουμε σε μία απόφαση στην οποία εμπλέκεται ένα Υπουργείο και 4 Δήμοι, οργανώσεις που θα επιδιώξουν μικροσκοπικά συμφέροντα, κάτοικοι που αντιδρούν και όλα όσα γνωστά συμβαίνουν πλέον σε όλα τα σχεδιαζόμενα έργα ανά την επικράτεια.
Δέντρα πάντως θα κάνουμε πολλά χρόνια να δούμε..

14 σχόλια:

Γεωργιος είπε...

Η τελευταία προταση τα είπε όλα...

τρενομανής είπε...

Ίσως το σχόλιο αυτό προκαλέσει αντιδράσεις, ίσως να είναι πολύ αργά, αλλά το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού δεν θα έπρεπε να κλείσει, αλλά να λειτουργεί παράλληλα με το αποικιοκρατικής σύμβασης "Ελευθέριος Βενιζέλος". Θα ήταν δυνατόν το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού να εκσυγχρονίζονταν και να εξυπηρετούσε τις εσωτερικές πτήσεις, ώστε αφενός τα τέλη χρήσεις αεροδρομίου να παρέμειναν χαμηλά, αφετέρου με την επέκταση Μετρό και την λειτουργία του Τραμ η μετάβαση προς και από αυτό να πραγματοποιείται γρήγορα αλλά και πολύ οικονομικά. θα υπήρχε επομένως τριπλό όφελος: 1. χαμηλότερο εισιτήριο εσωτερικών πτήσεων, συνέπεια των χαμηλότερων τελών χρήσης του αεροδρομίου, 2. χαμηλότερο, κατά πολύ, κόμιστρο μετάβασης - επιστροφής από και προς το αεροδρόμιο, 3. πολύ χαμηλότερο χρόνο συνολικού ταξιδιού, αφού τόσο η απόσταση του αεροδρομίου από το κέντρο είναι πολύ μικρότερη, αλλά και ο χρόνος πτήσης συγκριτικά λ.χ. για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη ήταν κατά τι μικρότερος. Έχω την εντύπωση ότι αυτά δεν συγκίνησαν και τόσο τους κρατίνοντες, οι οποίοι θεώρησαν ότι για το οποιοδήποτε αεροπορικό ταξίδι θα πρέπει κάποιος να υπόκειται στον "ευεργετικό" βιασμό από τους Γερμανούς και την εταιρία εκμετάλλευσης της Αττικής οδού. Έπειτα για να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο ώστε να ξεχάσει ότι βιάζεται από τους Γερμανούς και τα αφεντικά της Αττικής οδού έβαλαν τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να παρουσιάσει κάτι τεράστιες μακέτες με δένδρα, θεματικά πάρκα, βυθίσεις δρόμων και άλλα εντυπωσιακά εφέ. Εκεί κάπου ακούστηκε και μια φράση "ο συντελεστής δόμησης θα είναι σχετικά μικρός". Μα τί δουλειά έχει ένας συντελεστής δόμησης σε ένα πάρκο, αναρωτήθηκαν πολλοί. "Να, δείτε, ψάχνουμε και για τα κεφάλαια υλοποίησης του πάρκου", ψέλλισαν. Στο τέλος πιστεύω ότι θα μείνει μόνο ο συντελεστής δόμησης. Άλλωστε η Ελλάδα υπέγραψε την συνθήκη του Κιότο, του Ρίου και θα υπογράψει και την Κοπεγχάγη. Ανέκαθεν αποτελούσε το πρότυπο οικολογικού και αειφόρα περιβαλλοντικού κράτους...Καληνύχτα σας!

Ανώνυμος είπε...

το μητροπολιτικό πάρκο ειναι η μεγαλύτερη κορο'ι'δία των τελευταίων 10 χρόνων και νομίζω έτσι θα παραμείνει για πολύ ακόμα.στην πόλη της αντιπαροχής και της άκρατης δόμησης δε χωράει το πράσινο.το λεκανοπέδιο της αττικής ειναι μακράν το πιο μολυσμένο και χωρίς οξύγόνο μέρος της ευρώπης.καταστρέφουμε την ίδια μας την υγεία καίγοντας τα γύρω δάση και χτίζοντας αλόγιστα σε ότι έχει απομείνει.θέλει μια 50ετία να αλλάξει μυαλά ο έλληνας και αν το κάνει ποτέ.τέτοιες ιδέες που έχουμε και αυτούς που ψηφίζουμε καλά να πάθουμε...
peter

Ανώνυμος είπε...

Είναι εξωφρενικό να ζητά κάποιος να λειτουργήσει πάλι το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η Αθήνα ίσως χρειάζεται ένα νέο μικρό low cost αεροδρόμιο, αλλά σε καμία περίπτωση σε αυτό το σημείο. Επιπλέον, το ήδη υπάρχον αεροδρόμιο θα μπορούσε να επεκταθεί και να προσθέσει ένα νέο πιο μοντέρνο terminal, για διεθνείς και υπερατλαντικές πτήσεις. Οσο αφορά το Ελληνικό, νομίζω ότι θα πρέπει να μεταφερθούν εκεί εταιρείες και υπουργεία που εδρεύουν στο κέντρο σε άθλιες πολυκατοικίες του 60 και του 70. Αυτές οι πολυκατοικίες να κατεδαφιστούν και να δώσουν χώρους για πράσινο, αποκατάσταση παλιών νεοκλασσικών και υπόγεια parking. Εννοείται ότι το 90% του χώρου στο Ελληνικό πρέπει να γίνει πάρκο με υψηλή βλαστηση.

Ανώνυμος είπε...

Πως να κατεδαφιστουν παλια κτιρια στο κεντρο, οταν ΕΝΑΣ αν κανει προσφυγη στο Συμβουλιο της Επικρατειας, οι καρεκλοκενταυροι του 100% θα ακυρωσουν το γκρεμισμα????

Εδω ουτε τα εξαμβλωματα / προσφυγικα της Λεωφορου Αλεξανδρας δεν μπορεσε το ιδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ που το σχεδιαζε, να γκρεμισει. Τους το ακυρωσε το ΣτΕ βγαζοντας τα λεει διατηρητεα και υψηλης αρχιτεκτονικης αισθητικης / οι ψωριλες!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Unknown είπε...

Για να μιλάς για επανασχεδιασμό θα πρέπει πρώτα να υπήρχε σχεδιασμός.
Η παρουσίαση μιας μακέτας το 2005 δεν είναι σχεδιασμός.

Τέλος πάντων μακάρι το πάρκο στο Ελληνικό να μην αντιμετωπιστεί μεμονωμένα αλλά σε ένα γενικότερο πλαίσιο για όλη την Αθήνα. Καλώς ή κακώς ο χώρος στο Ελληνικό είναι τεράστιος και γειτνιάζει με κάποιες από τις πλέον προνομιούχες σε ποσοστό πρασίνου περιοχές της Αθήνας!

Η αξιοποίηση ενός κομματιού της έκτασης για να χρηματοδοτηθούν έργα πρασίνου σε άλλες υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας είναι στη σωστή κατεύθυνση αρκεί να υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας ώστε τα χρήματα να μην χαθούν στην πορεία για να κλείσουν τρύπες του προϋπολογισμού.

Πάντως αυτό που χρειάζεται η περιοχή είναι στην υπόλοιπη έκταση ένα συμπαγές πάρκο-όαση (στα πρότυπα του central park - hyde park κτλ) που να μην διασπάται σε μικρότερα κομμάτια από άλλες άκυρες δραστηριότητες.

Πάντως προσωπική μου επιθυμία θα ήταν η κατασκευή στον χώρο (έκτασης 5300 στρεμμάτων) αντί για 1000+ στρέμματα νέων κατοικιών και εμπορικών κέντρων όπως προβλεπόταν στον σχεδιασμό, η κατασκευή ενός συμπλέγματος 2-3 πολυώροφων κτιρίων (με αλλαγή του ισχύοντος νομικού πλαισίου) δια χειρός ενός αναγνωρισμένου αρχιτέκτονα που να συγκεντρωθούν όλα αυτά ώστε και μικρότερη έκταση να αξιοποιηθεί και η περιοχή να αποκτήσει ένα νέο τοπόσημο.
Προκαταβολικά δεν είμαι υπέρ των ψηλών κτιρίων στην Αθήνα γενικά αλλά η περίπτωση του Ελληνικού μου φαίνεται ενδιαφέρουσα καθώς ο γύρω χώρος είναι αδόμητος.

Ανώνυμος είπε...

Αυτά τα περί μητροπολιτικού πάρκου είναι αστειότητες , αστείων πολιτικών και υπερφίαλων δημάρχων .
Που ακούστηκε να κάνεις πάρκο δίπλα στη θάλασσα ? Να σε σώσει από τα καυσαέρια των πλοίων ?
Η μήπως θα μπορεί αυτό το τεράστιο πάρκο να είναι προσβάσιμο , όταν δεν μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια στο πεδίο του Αρεως .
Στο Ελληνικό όπως έχουν γράψει και άλλοι πρέπει με νομοθεσία όπως των ολυμπιακών έργων γιά να μην μπλοκάρεται από τους παντογνώστες του στε , να γίνει ένας διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός , όπου με μορφή ΣΔΙΤ , χωρίς κανένα κόστος γιά το κράτος η έκταση των 5300 στρεμμάτων θα περιλαμβάνει κατοικίες , διοικητικό κέντρο , εμπορικό κέντρο πολλούς μικρούς χώρους υψηλού πρασίνου , χώρους άθλησης και επέκταση του μετρό και του τραμ μέσα σε αυτό .
Ταυτόχρονα απαλλοτρίωση μέσα στις πυκνοδομημένες περιοχές της πόλης , ανά 20-30 οικοδομικά τετράγωνα , ενός οικοδομικού τετραγώνου , που θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ και επίγεια πλατεία με φύτευση και χώρους αθλητισμού και παραμονής .
Τέτοιες λύσεις θα επιτρέψουν την κυκλοφορία του αέρα μέσα στην πόλη και θα βελτιώσουν το μικροκλίμα της μητρόπολης . Ιδιαίτερα θα οφεληθούν από αυτό τα νότια προάστεια , που το καλοκαίρι με το βοριά αντί να δροσίζονται , ζεσταίνονται , μιά και ο αέρας θερμένεται περνώντας μέσα από την Αθήνα και έτσι τα νότια προάστια είναι 5-8 βαθμούς πιό ζεστά από τα βόρεια , με όλα τα προβλήματα ρύπανσης που δημιουργεί αυτό το φαινόμενο .
Επιτέλους πρέπει η επιστήμη και η πραγματικότητα να πάρει στα χέρια της την κατάσταση και να κόψει τους μεγαλοιδεατισμούς των δημάρχων που πουλάνε κυριλίκι στους ψηφοφόρους ποντάροντας μόνο στην επανεκλογή τους .

Τώρα τα περί φτηνού αεροδρομίου , ας το κάνουν στα υπάρχοντα της Ελευσίνας και των Μεγάρων .

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχει σημασία αν το πάρκο θα είναι στο Ελληνικό. Θα καθαρίζει τον αέρα και την ατμόσφαιρα όλου του Λεκανοπεδίου. Μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε μία λεκάνη που περιβάλλεται από το όρος Αιγάλεω, την Πάρνηθα, την Πεντέλη και τον Υμηττό. Αν υπήρχε αυτός ο πνεύμονας πρασίνου στο Ελληνικό θα ανέσαινε όλη η Αθήνα. Συν του ότι θα έπεφτε η μέση θερμοκρασία ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες.

Επιπρόσθετα, δενδροφύτευση όλου του παραλιακού μετώπου από ΣΕΦ μέχρι Δέλτα Φαλήρου, το οποίο πρέπει να δοθεί στο κοινό. Εν ανάγκη αν δεν έχουν λεφτά ας δώσουν την έκταση σε κάποιον (πχ Λάτση) όπως έκαναν με το Φλοίσβο αλλά να τον υποχρεώσουν με ρήτρες να δενδροφυτεύσει την έκταση.

Επίσης ο χώρος του ιππόδρομου έπρεπε να γίνει όλος πάρκο με ψηλά δέντρα και όχι μουσεία σύγχρονης τέχνης, ιδρύματα Νιάρχου και τρίχες κατσαρές.

Ομοίως όλη η ανεκμετάλλευτη έκταση εδώ και δεκαετίες πίσω από το ΧρωΠει μεταξύ Πειραιώς και Καραισκακη, να γίνει πάρκο πρασίνου.

Ο Ιλισσός που είναι ξεσκέπαστος και όταν έψαχνα σπίτι εκεί καλοκαίρι μήνα είναι μέσα στο κουνούπι και εστία βρωμιάς, να σκεπαστεί όλος (όχι να μπαζωθεί προσοχή, η κοίτη να μείνει ελεύθερη από κάτω) και να γίνει επιφάνεια πρασίνου, αθλοπαιδιών, γηπέδων και ένας ωραίος ποδηλατόδρομος από τον Ηλεκτρικό της Καλλιθέας μέχρι το παραλιακό μέτωπο και να ενώνεται με ένα άλλο ποδηλατόδρομο που θα ξεκινάει από το ΣΕΦ και θα τερματίζει πχ στο Φλοίσβο ή και ακόμα μακρύτερα.

Αυτά τα απλά αν έκανες η Αθήνα θα άλλαζε όψη δραστικά. Αλλά αυτά χρειάζονται κοινή λογική και όχι σκουριασμένα μυαλά, χρειάζονται κοινοί θνητοί και όχι οικολόγοι, περιβαλλοντολόγοι και συγκοινωνιολόγοι.

Όλα στη ζωή μας τα χρειαζόμαστε με μέτρο. Όπως θέλουμε αυτοκινητόδρομους γιατί χρειάζονται, όπως θέλουμε τραμ και μετρό, όπως θέλουμε πάρκα και πράσινο. Όλα μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά, με ισορροπία και μέτρο. Αλλά στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας που λέγεται Ελλαδιστάν, ημασταν πάντα των άκρων. Ή μονο δρόμοι ή μονο τραμ/μετρό και πάρκα.

Μπορούν και πρέπει να γίνουν όλα αλλά με μέτρο και λογική.

Ανώνυμος είπε...

Σκέφτομαι και Γράφω.. O 1ος μετροπόντικας βρίσκεται στο όρυγμα της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ και όχι στην Ανάληψη..

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 3.47 Αθήνα δεν είναι μόνο η παραλιακή. Δεν βλέπω πως η πρόταση σου βελτιώνει τη ζωή στα Πατήσια, το Γαλάτσι, το Περιστέρι, το Παγκράτι. Και εκεί Αθηναίοι μένουν.

Βρίσκω την άποψη με τα πολλά διάσπαρτα πάρκα σε όλο το λεκανοπέδιο πολύ πιο ωφέλιμη για την πόλη, αλλά ακόμα και εκεί διαφωνώ με την ύπαρξη παρκινγκ από κάτω που πρότεινε άλλος αναγνώστης. Επιτέλους σε αυτή την πόλη ας μην σκεφτόμαστε τους οδηγούς. Περισσότερα πάρκα ή διοχέτευση των εσόδων του Ελληνικού σε κατασκευαστικά έργα για υπόγεια πάρκινγκ; Προτιμώ το πρώτο...

Μετρόφιλος είπε...

Η έκταση του πρώην αεροδρομίου είναι μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει η Αθήνα ουρανοξύστες. Είναι ντροπή μια πόλη 4 εκατομμυρίων του οικονομικού επιπέδου της Αθήνας να μην επιτρέπει κτίρια ύψους πάνω από 27 μέτρων! Αφού δεν θέλουμε ουρανοξύστες κοντά στην Ακρόπολη (για να μη χαλάνε τη θέα!!!), ας τους εξορίσουμε στο Ελληνικό (όπως έγινε στο Παρίσι με τη Defense). Δεν χρειάζονται πολλοί. Μία σειρά παράλληλα προς την ακτή θα έδινε την εντύπωση του "skyline" σε όσους ταξιδεύουν με πλοίο από και προς τα νησιά!
Από πίσω βεβαίως όλος ο χώρος πρέπει να γίνει πάρκο. Για να εξυπηρετηθούν οι ουρανοξύστες το μετρό από το Ελληνικό θα συνέχιζε προς τη θάλασσα και μετά θα έστριβε προς το κέντρο της Γλυφάδας.

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε 4.30 κάνεις το λάθος που κάνουν όλοι.

Το πράσινο σε μία κλειστή γούβα όπως είναι η Αθήνα ευνοεί άμεσα και έμμεσα τους πάντες αφού βελτιώνει το κλίμα πρώτα και κύρια σε όλη αυτή τη λεκάνη που περιβάλλεται από βουνά και δεν αναπνέει από πουθενά.

Επιπλέον το πράσινο το βάζεις εκεί που έχεις χώρους. Στην παραλιακή έχεις, στο Ελληνικό έχεις. Στα Πατήσια, τα Ιλίσσια, την Ομόνοια δεν έχεις. Τι θες να κάνουμε τώρα να γκρεμίσουμε τα κτίρια στην Πανεπιστημίου??? Ή έχεις την εντύπωση πως αν φυτευτούν 10 δέντρα σε ένα οικόπεδο θα αλλάξει κάτι???

Για μένα η κίνηση των Εξαρχείων ήταν η μεγαλύτερη πατάτα. Πήραν το κλειστό πάρκινγκ με χουντικές μεθόδους, σπάσαν το τσιμέντο και φυτέψαν 10 δεντράκια ύψουν 1,5 μέτρου. Και??????? Και 20 έλατα να φυτεύαν θα άλλαζε τίποτα στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου???Θα βελτιωνόταν το κλίμα???Θα καθάριζε ο αέρας με 10 δέντρα????

ΟΧΙ. Χρειάζεσαι ένα παρκο/δάσος με πληθώρα δέντρων που θα λειτουργούν συλλογικά, ως φίλτρο να καθαριζουν την ατμοσφαιρα.

Ποσα πάρκα των 10 δεντρων νομίζεις ότι μπορεις να φτιάξεις στο Λεκανοπεδιο και τι θα προσφερουν σε καθαρισμο αερα και κλιμα σε σχεση με ενα πάρκο χιλιαδων στρεμματων στο Ελληνικο, σε όλο το παραλιακο μέτωπο ΣΕΦ-Δελτα Φαληρου και στο Βοτανικο????

Όσα μινι παρκα της πλακας των 10 δεντρων να κανεις δεν θα φτασουν ποτε την αξια και την ωφελεια των 3 μεγα-παρκων που αναφερω.

Ριξε λεφτα να φτιαξεις αυτα τα 3 παρκα να ανασανει ολο το Λεκανοπεδιο απο Μεταμορφωση μεχρι Βουλα και μετα αν σου μεινουν ψιλα πετα τα σε παρκακια του 1 στρέμματος με τα 10-15 δεντρα μεσα.

Ανώνυμος είπε...

Χμ, γιατί έχω την εντύπωση ότι είσαι κάτοικος νοτίων προαστίων;;

Υποψήφιες εκτάσεις υπάρχουν πολλές, πάρα πολλές. Τα ΚΕΔΒ/ΚΕΒΟΠ στο Χαϊδάρι, το Πάρκο Αντώνη Τρίτση (που έχει σοβαρότατα προβλήματα χρηματοδότησης), ο χώρος του ΟΔΔΥ και άλλοι. Δεν είναι ανάγκη να απαλλοτριώσουμε το σύμπαν. Αλλά σε μέρη που δεν υπάρχουν χώροι για σοβαρά πάρκα, γιατί να μην απαλλοτριώσουμε, με το σωστό τίμημα πάντα; Δεν μιλάμε για παρκάκια των 1000τμ, τέτοια έχουν ΗΔΗ όλες οι περιοχές, μιλάμε για ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα. Αλλά αφού εσένα σε χαλάει ακόμα και η κίνηση του ιδρύματος Νιάρχου να κάνει ανθρώπινη μια τεράστια έκταση, δεν νομίζω να σε αφορά τίποτα από τα παραπάνω.

Ας κάνουμε λοιπόν ότι δίνει υπεραξία στο διαμέρισμα σου.

Ανώνυμος είπε...

Οι επικρατούντες άνεμοι στην Αθήνα είναι βόρειοι και βορειοανατολικοί , οπότε το πάρκο του Ελληνικού θα καθάριζε τον αέρα πάνω από την θάλασσα .
Καλό είναι να σκεφτόμαστε τα προφανή πριν μιλήσουμε .
Επίσης γιά τον φίλο που διαφωνεί γιά υπόγεια πάρκινγκ κάτω από τα μικρά πάρκα της Αθήνας , θα του πώ ότι είναι απαραίτητα γιά να απαελευθερωθούν οι δρόμοι και να μειωθεί το κυκλοφοριακό .
Οι ιδεολογικές αγκυλώσεις και οι κορμοράνοι δεν βοηθούν στην αντίληψη της πραγματικότητας .
Και μιά άλλη πρόταση :
Κάθε δημόσιο έργο που δίνει υπεραξία σε συγκεκριμμένες ιδιοκτησίες να ακολουθείται από ανάλογο φόρο πάνω στις ιδιοκτησίες αυτές .
Οι πρώτες που πρέπει να επιβαρυνθούν είναι αυτές των Σεπολίων με πρόσοψη στο πανακριβα πληρωμένο υπογειοποιημένο τρένο .

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα