Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Σχόλιο: Οικονομική κρίση και υποδομές

Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει μάρτυρες της πιο μεγάλης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης τα τελευταία 40-50 χρόνια. Μεγάλες οικονομίες του κόσμου και παραδοσιακές δυνάμεις αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Αυτό φυσικά και με καθυστέρηση έφτασε και στην Ελλάδα η οποία λόγω της σαθρής οικονομίας και της κακής οικονομικής πολιτικής που ακολουθήθηκε τα τελευταία 10 χρόνια άρχισε να κλυδωνίζεται επικίνδυνα. Σήμερα βρισκόμαστε στο αποκορύφωμα της κρίσης με καταιγισμό αρνητικής δημοσιότητας και απειλών από εξωτερικές δυνάμεις οι οποίες μας απειλούν. χε χε. Την ίδια στιγμή που οι ίδιες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. Αλλά η Ελλάδα είναι εύκολο θύμα και με ύφος υποτακτικό όποτε δεχόμαστε με ευχαρίστηση κάθε λογής "βουρδουλιά" από Ευρωπαϊκά κράτη και απολογούμαστε σε εκείνους που μας έστειλαν την κρίση.
Την ίδια στιγμή η Ελληνική Οικονομία βυθίζεται και δεν μπορεί να βρει τρόπους να ξεφύγει. Αντιθέτως καθημερινά προστίθενται και νέα προβλήματα που εγκλωβίζουν την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Την ίδια στιγμή που τα πακέτα του ΕΣΠΑ ανοίγουν το ένα μετά το άλλο ενώ τα έργα υποδομής έχουν εμφανίσει μια μεγάλη καθίζηση ενώ έργα υπό δημοπράτηση μετατίθενται μελλοντικά με τη δικαιολογία της "επανεξέτασης" "επαναχάραξης" "επανασχεδιασμού". Έχω την αίσθηση πως στην πραγματικότητα προσπαθούμε να κερδίσουμε χρόνο για την αντιμετώπιση της κρίσης μέχρι να ξεπεραστεί το πρώτο δύσκολο χρονικό πλαίσιο. Αυτό φυσικά διογκώνει το πρόβλημα τόσο στην παραγωγή δημόσιων έργων, στην αξιοποίηση χρημάτων από τις Βρυξέλλες αλλά το σημαντικότερο σημαντική ενίσχυση της απασχόλησης προσωπικού και δεκάδων επαγγελμάτων που θα δουλέψουν χάρις σε αυτά τα έργα. Όλη αυτή η αναμονή μόνο κακό κάνει αφού μετατίθενται συνεχώς χρονικά, έργα που έχει ανάγκη η χώρα ενώ το 2010 θεωρώ ότι είναι έτος οριακό για έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του ΕΣΠΑ 2007-2013 το οποίο μαζί με τον κανόνα του Ν+2 (δηλαδή διετής παράταση μέχρι το 2015)ίσα που φτάνει για την δημοπράτηση-ανάθεση-κατασκευή- παράδοση των έργων.
Αν μέσα στο επόμενο εξάμηνο δεν δούμε να δημοπρατούνται έργα τότε θα είμαστε σε πολύ δυσχερή θέση ακόμα και για αναβολή έργων που μέχρι πρότινος ήταν εξαιρετικής προτεραιότητας. Ήδη πάγωσαν τα έργα σιδηρόδρομου που ο στόχος του 2015 τουλάχιστον για την Πάτρα έχει χαθεί οριστικά. Το έργα Μετρό επίσης είναι σίγουρο ότι θα επιβαρυνθούν χρονικά. Τα μόνα που έχουν κάποιο ρυθμό είναι τα έργα παραχώρησης και αυτό γιατί παρεμβάλλεται ο ιδιωτικός τομέας.
Οι υποδομές στη χώρα μας αποτελούν και στυλοβάτη της οικονομίας και η συνεχής μετάθεση δεν ωφελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη κανένα. Σε απόλυτα νούμερα έχουμε γυρίσει σε ρυθμούς 1996-1997 που τα έργα ήταν για λίγους και αφορούσαν ακόμα λιγότερους.
Το επόμενο κρίσιμο χρονικό διάστημα θα διαπιστώσουμε αν το καράβι που λέγεται Ελλάδα είναι ένας σύγχρονος Τιτανικός που ή θα αποφύγει το παγόβουνο της κρίσης ή θα συγκρουστεί με τις όποιες συνέπειες συνεπάγονται.
Και μη χειρότερα..

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τα μονα εργα που θα γινονται πλεον ειναι ΜΟΝΟ οδικα, ξεχαστε τον σιδηροδρομο. Η οικολογικη κυβερνηση που εταζε πρασινα αλογα πρασινα ποδηλατα και πρασινα τραινα, καταλαβαινει πως ειναι μεγαλο το πολιτικο κοστος να αναγκασει τους απολιτιστους κατοικους των μεγαλων πολεων της Ελλαδος να εγκαταλειψουν το αυτοκινητο, οπως εκαναν ολες οι υπολοιπες χωρες στην Ευρωπη.
Απλα θα φτιαχνει συνεχως νεους δρομους με τη ελπιδα πως η βομβα της μολυνσης και της καταστροφης της χωρας θα σκασει στα χερια καποιας αλλης κυβερνησης...

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα βρισκόμαστε στο αποκορύφωμα της κρίσης με καταιγισμό αρνητικής δημοσιότητας και απειλών απο εξωτερικές δυνάμεις οι οποίες μας απειλούν. χε χε. Την ίδια στιγμή που οι ίδιες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. Αλλά η Ελλάδα είναι εύκολο θύμα και με ύφος υποτακτικό οποτέ δεχόμαστε με ευχαρίστηση κάθε λογής "βουρδουλιά" απο Ευρωπαικά κράτη και απολογούμαστε σε εκείνους που μας έστειλαν την κρίση. ΣΩΣΤΟΣ!!!

Unknown είπε...

Νομίζω ότι λίγο αργά εντοπίστηκε από αυτό το blog ότι υπάρχει μία στάση σε νέα έργα στη Ελλάδα. Πολύ αργά και συγκεκριμένα μόνο μετά την αλλαγή ηγεσίας στην χώρα.

Η κατάσταση αυτή είναι υπαρκτή τουλάχιστον 3 χρόνια τώρα. Πείτε μου ένα μεγάλο έργο για την χώρα που υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής του τα τελευταία χρόνια....
To κοντέρ σταμάτησε κάπου στις αρχές του 2007 - τέλος του 2006!!!

Μέχρι τότε φαινόταν ότι κάτι κινείται στο τομέα των υποδομών στη Ελλάδα από την νεόκοπη τότε κυβέρνηση με την επιτάχυνση "ώριμων" έργων . Επιτάχυναν τους κολλημένους από το 2002 διαγωνισμούς για τις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων, ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί για τα υπολειπόμενα τμήματα της Εγνατίας και του Μαλιακού, υπογράφτηκαν οι συμβάσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις της Αθήνας, υπογράφτηκαν οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα από Τιθορέα - Δομοκό και Κιάτο - Αίγιο.


Και από εκείνο το σημείο και μετά το χάος. Πέρασαν 3 χρόνια απίστευτης κοροϊδίας με τον Σουφλιά να διοργανώνει φιέστες παρουσίασης για καινούργια έργα, με την πρόοδο του έργου να σταματάει σε εκείνο το σημείο χωρίς περαιτέρω μελέτες, διαγωνισμούς και δημοπρατήσεις.

Οπότε για ποιους επανασχεδιασμούς μιλάμε??? αφού δεν υπήρχε σχεδιασμός προηγουμένως. Από τα έργα που "επανασχεδιάζονται" σε ποιο είχε προχωρήσει σοβαρά η διαδικασία???? Και ποιο έργο από αυτά δεν είχε άλλα προβλήματα (περιβαλλοντικά, σκοπιμότητας κτλ.) που θα το μπλόκαραν σίγουρα στο μέλλον??

Ας είμαστε λίγο πιο προσεχτικοί πριν δημιουργήσουμε κλίμα τρομοκρατίας

neovoulos είπε...

Έλλειψη χρημάτων προκαλεί στάση εμπορίου!
Δείτε μια προσέγγιση από οικονομική εφημερίδα για τις καθυστερήσεις του μετρό στο ακόλουθο σημείο : http://www.capital.gr/Articles.asp?id=871773.

lectoras είπε...

Αυτή η στάση όμως μόνο κακό κάνει. Στην πραγματικότητα, η κατασκευή δημοσίων έργων είναι ένα μέτρο για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Από μακροοικονομικής πλευράς σε μια ευνομούμενη κοινωνία (αρκετοί θα διαφωνήσουν στο μέτρο που απέχει η Ελλάδα) όταν η ανάπτυξη είναι στην ακμή της το κράτος έχει ενδιαφέρον να ισοσκελίσει τον προυπολογισμό, να μειώσει το δημόσιο χρέος, μειώνοντας τα δημόσια έξοδα.

Σε περίπτωση κρίσης, όταν η ιδιωτική κατανάλωση πέφτει κατακόρυφα, το κράτος πρέπει να αναλάβει δράση και να ρίξει χρήματα στην αγορά. Ενας από τους καλύτερους τρόπους είναι με την κατασκευή δημοσίων έργων και δη έργων υποδομών καθώς έχουν πολλαπλασιαστικό όφελος για την οικονομία και ουσιαστικά ύστερα προσφέρουν στην βελτίωση της προσβασιμότητας, και τη μείωση του κόστους των μεταφορών και κόστους παραγωγής. Επίσης τα κεφάλαια που επενδύονται μένουν στην χώρα και συνεισφέρουν στην ιδιωτική κατανάλωση, αναθερμένοντας την οικονομία.
Αν για παράδειγμα τα ίδια κεφάλαια δίνοντας για απευθείας τόνωση της κατανάλωσης, όπως με το μέτρο της απόσυρσης, είναι σίγουρο ότι το μόνο που θα προσέφεραν είναι να βελτιώσουν τα έσοδα των αυτοκινητοβιομηχανιών του εξωτερικού.

Αυτή η θεωρία δυστυχώς είναι μακριά από το να εφαρμόζεται στην Ελλάδα, καθώς χρόνια αύξησης του δημόσιου χρέους έφεραν την οικονομία σ΄ενα οριακό σημείο και μείωσαν τις δυνατότητας δανεισμού της χώρας. Επίσης οι υπόγειες διαδρομές των χρημάτων με τις υπερβάσεις, υπερτιμολογίσεις και τη διαφθορά ακυρώνουν ουσιαστικά τον τονωτικό χαρακτήρα των έργων στην οικονομία.

Αυτά τα χαρακτηριστικά όμως δεν είναι ούτε θέμα της τωρινής κυβέρνησης, ούτε απλώς της προηγουμενης, αλλά το κουβαλάει το ελληνικό πολιτικό σύστημα σχεδόν από γεννησιμιού του.

Δυστυχώς λοιπόν το ελληνικό κράτος δεν έχει μάθει ακόμα να εκμεταλεύεται την αναπτυξιακή δυνατότητα που προσφέρει η κατασκευή έργων υποδομής

Ανώνυμος είπε...

Φτιάξτε δρόμους, πολλούς δρόμους, μεγάλους δρόμους μπας και

(α) δει μία ανάπτυξη αυτός ο τόπος (από τις κατασκευές τις Ολυμπιάδας ανεβήκαμε τα τελευταία 10 χρόνια, όχι από τις 15 μέρες των Ολυμπιακών)

(β) φύγουν από την Αθήνα όλα αυτά τα ταγάρια που δεν τους αρέσει όπως είναι και ονειρεύονται τραμ και ποδηλατόδρομους, να πάνε στα κατσικοχώρια και τις ανωραχούλες τους να φτιάξουν εκεί τραμ και ποδηλατόδρομους και να μας αφήσουν εμάς σε μία ήσυχη και ωραία Αθήνα.

Όλοι για την Αθήνα γκρινιάζετε αλλά όλοι εδώ μαζεύεστε. Γυρίστε στα χωριά σας λοιπόν να ησυχάσουμε.

axilleas είπε...

Τα συγχαρητήρια μου αγαπητέ, για την ωριμότητα της σκέψης σας και το σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης που έχετε καταστρώσει. Αλήθεια, στην Ελλάδα του σήμερα, ποιος νοείται γαλαζοαίματος Αθηναίος και ποιος βλάχος από το Άνω Κατσικοχώρι?? Ποια ταξινομικά κριτήρια είχατε κατά νου??
Και κυρίως, σε ποια ήσυχη και ωραία Αθήνα αναφέρεστε??? Αυτή του Τέξας?? Γιατί η πόλη στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα μόνο ωραία δεν είναι. Τα τελευταία 50 χρόνια αναπτύσσεται άναρχα σε οριζόντιο άξονα και εξαπλώνεται σαν επιδημία. Ρύπανση και μόλυνση σε κάθε γωνία… Αυτοκίνητα που εκπνέουν δηλητήρια σε τεράστιες ποσότητες, προκαλούν μποτιλιάρισμα, ηχορύπανση και οδηγούν τη ζωή του νεοέλληνα σε φρενήρεις ρυθμούς, με τελικό προορισμό το ψυχιατρείο…
Αλήθεια, γιατί μάχεστε τόσο φανατικά κατά του τραμ?? Έχετε ταξιδέψει ποτέ στο εξωτερικό?? Έχετε δει πως μετακινούνται εκεί οι κάτοικοι?? Φαντάζομαι πως η Ελβετία για εσάς, με τα τόσο εκτενή δίκτυα τροχιόδρομου και σιδηρόδρομου φαίνεται στα μάτια σας ως η Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα των τσοπάνηδων. Βοηθάει φαίνεται και το υψόμετρο με τις Άλπεις…
Εδώ στην Ελλάδα, το τραμ που κινείται σε αποκλειστικά δική του λωρίδα, έχει πολλές δυνατότητες. Αρκεί να γίνουν 2 πολύ απλές ενέργειες. Να πραγματοποιηθεί το «πράσινο κύμα» και να μάθουν οι οδηγοί να σέβονται τον Κ.Ο.Κ. Γιατί πρέπει να είναι τόσο δύσκολο να κατανοήσει ο Έλληνας πως δεν πρέπει να κλείνει τις διασταυρώσεις με το όχημά του, επειδή απλά άναψε το πράσινο, και ξεκίνησε, χωρίς να ενδιαφερθεί αν μετά από 3 μόλις μέτρα θα ακινητοποιηθεί και μπορεί να μείνει εκεί και αφού κοκκινισει ο σηματοδότης που βλακωδώς πέρασε, μέχρι εν τέλει να ξαναπρασινίσει...???? Παρεμποδίζοντας με αυτή του την πράξη την κυκλοφορία, όχι μόνο του τραμ, αλλά και των υπολοίπων αυτοκινήτων εν γένει…!!!
Τι να τους κάνουμε τους περισσότερους δρόμους αν δε ξέρουμε να οδηγούμε?? Να ακινητοποιούμαστε όλο και περισσότερο, έχοντας το χέρι στην κόρνα, το πόδι στο γκάζι και το κεφάλι έξω από το παράθυρο δείχνοντας πόσο πλούσιο λεξιλόγιο έχουμε στους υπόλοιπους οδηγούς?? Το «ξέρω να οδηγώ» δε σημαίνει ότι έχω μάθει να πατάω πρώτα το συμπλέκτη, μετά να βάζω ταχύτητα και μετά να πατάω γκάζι αφήνοντας το συμπλέκτη και φύγαμε… Κάποια στιγμή πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε αυτό.
Ξεφύγει κατά πολύ από το θέμα, αλλά άνθρωπος είμαι και λύγισα, διαβάζοντας αυτά τα σχόλια…

Ανώνυμος είπε...

Στο Ανω Κατσικοχωρι να πανε οι βλαχοι και οι γυφτοι που κατεβηκαν με τα DATSUN στην πολιτισμενη Αθηνα και την κατεστρεψαν με την μανια τους με το ΙΧ και ΚΥΡΙΩΣ το ανυπαρκτο επιπεδο παιδειας τους...
Οσοι ονειρευονται και αλλους δρομους και οχι ποδηλατοδρομους και τραμ και μετρο και σιδηροδρομο να φυγουν, τα τριτοκοσμικα στοιχεια, τα λαθη της φυσης, τους βαρβαρους απολιτιστους βλαχους που κατεβηκατε απο το χωρια σας και κανατε την Αθηνα σαν τα μουτρα σας, σιχαμενα υποκειμενα!

Ανώνυμος είπε...

O Tzimhs o Repas akyrwse grammh 4 tou metro, akyrwse to aerodromio sthn Krhth, akyrwse tis epektaseis ths attikhs odou, akyrwse to mhtropolitiko parko sto ellhniko, ante twra na epanaprosdiorisei se synenohsh me tous lhstarxous nomarxes kai dhmarxous, kala krasa gkiaour, oso mporeis na xareis ton frape mesa sto xreomeno tzip me klarina dynata kai ena kiritsiler sto stoma, mhn ksexnas kai to kinhto kathws striveis,

giounanistan kai agios o theos !

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να απευθύνω μία ερώτηση στον κ. Καραγιάννη ή σε όποιον άλλον ξέρει. Ενδεχομένως να είναι και ανόητη, αλλά έτσι όπως ήρθαν τα πράματα για τη χώρα δικαιούμαι να φοβάμαι.

Με έλλειμμα στο 12,7% και δημόσιο χρέος να εκτοξεύεται, είναι προφανές ότι πάμε για πτώχευση! Και ρωτάω, αν η χώρα επισήμως χρεωκοπήσει, τότε σταματάνε τα κονδύλια από τις Βρυξέλλες???? (και άρα όλα τα μεγάλα έργα?) Μήπως γνωρίζει κανείς τι ισχύει?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Λάζαρος Κ. είπε...

Ανώνυμε, εσύ που τολμάς και μιλάς για επίπεδο παιδείας, καλύτερα πρώτα να κοιτάξεις το δικό σου, ανύπαρκτο, "επίπεδο" και τον τρόπο με τον οποίο μιλάς.
Δε λέω ίσως από τους ελάχιστους που μπορούν να αυτοαποκαλούνται Αθηναίοι. Οι υπόλοιποι είμαστε Έλληνες, που διατηρούμε το δικαίωμα να μετακινούμαστε οπουδήποτε μέσα στην Ελλάδα. Δυστυχώς δυνατότητες και προοπτικές έχει μόνο στην Αθήνα. Οπότε καλύτερα να αφήσεις τα σχόλιά σου και να κοιτάξεις το συμπλεγματικό εαυτό σου.
Υποθέτω ότι είσαι εσύ ο οποίος μιλάς εναντίον του Μετρό με απύθμενο φανατισμό...Απλά είναι τραγικές και οι απόψεις σου και δυστυχώς (και επειδή όλοι κρινόμαστε από τις απόψεις μας, σε γραπτό και προφορικό λόγο), είσαι τραγικός και εσύ.

Μετρόφιλος είπε...

Λοιπόν, σήμερα παρατήρησα κάτι περίεργο. Στο σάιτ της Αττικό Μετρό στις αρχές Δεκεμβρίου είχαν ανεβάσει φωτογραφίες και ειδήσεις για την πρόοδο των επεκτάσεων για το μήνα Νοέμβριο. Τώρα ως τελευταίος μήνας φαίνεται ο Οκτώβριος! Εξαφάνισαν εκείνες τις φωτογραφίες που έδειχναν μεγάλη πρόοδο στους σταθμούς, για να δικαιολογήσουν τις σκόπιμες καθυστερήσεις! Φαίνεται ότι ο Ρέππας δεν θέλει να παραδεχτεί ότι οι επεκτάσεις ουσιαστικά τελείωσαν επί Σουφλιά!

Ανώνυμος είπε...

Μετροφιλε, εγω που μπηκα τωρα υπαρχουν...
Τα εργα στους σταθμους εχουν προχωρησει εντυπωσιακα...Ακομη και ο προαστιακος απο το καλολαιρι αρχισε να ψιλοσαλευει...
Δεν γνωριζω γιατι δοθηκε νεα παραταση μεχρι ΜΑρτιο 2010 για τους σταθμους του μετρο, αφου ειδικα στον Χολαργο αρχιζει δοκιμη ηλεκτρολογικων μηχανηματων, κατι που γινεται 1 μηνα πριν τη λειτουργια ενος σταθμου...
Πιθανως ο Υπ.Υποδομων να λειπει για διακοπες στο εξοχικο του και να μην μπορει να κανει τα εγκαινια του Χολαργου και να δοθηκε παραταση μεχρι τον Μαρτιο γιατι Ιανουαριο-Μαρτιο θα ασχολουμαστε ΜΟΝΟ με τα οδικα εργα που μας αποφερουν πολλα ψηφουλινια απο τους απολιτιστους βαρβαρους κατοικους του Ελλαδισταν και πολλα μπικικινια απο τις εργολαβιες σε φιλους και γνωστους με ανταλλαγμα επιστροφης μερος αυτων...

Μετρόφιλος είπε...

Πού τα είδες; Αφού η ενημέρωση φτάνει μέχρι Οκτώβριο!

Ανώνυμος είπε...

H enhmerwsh einai mexri kai noembrio

Μετρόφιλος είπε...

Μάλλον τα μάτια σας κάνουν παράσιτα. Αρχίζει έτσι ναι ή όχι:

"ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟY

Οκτώβριος 2009"

Πού πήγε ο Νοέμβριος 2009; Ευτυχώς που πρόλαβα και αποθήκευσα στον υπολογιστή μου τις φωτογραφίες!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αν και εντελώς εκτός θέματος ανάρτησης, θα επιβεβαιώσω τα γραφόμενα του Μετρόφιλου. Εβαλαν την πρόοδο κανονικά στο τέλος Νοεμβρίου και τώρα την ξήλωσαν! Γιατί άραγε;
Οσο για το φίλο Βελισσάριο που προφανώς υπαινίσσεται ότι πρόσκειμαι πολιτικά κάπου θα τον παραπέμψω στο Σκέφτομαι κ Γράφω του ιστολογίου :) αλλά και στοις πάμπολες αναρτήσεις προ Οκτωβρίου 2009..

Ανώνυμος είπε...

Μετά την επισήμανση του Μετρόφιλου για το site του μετρο της Αθήνας και την πρόοδο του έργου, το κοίταξα και εγώ και είδα πως έχει δίκιο. Όντως πριν λίγες μέρες υπήρχαν πληροφορίες για την εξέλιξη του έργου κατά το μήνα Νοέμβριο που πλέον δεν υπάρχουν. Έτσι αποφάσισα να στείλω ένα μήνυμα στο info@ametro.gr ζητώντας κάποια λογική εξήγηση. Έτσι μέσα σε λίγα λεπτά έλαβα την εξής απάντηση.
"Εχετε δίκιο για την παρατηρήση σας, το πρόβλημα οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στη χθεσινή αλλαγή του διακομισθή (server) του εταιρικού ιστοχώρου και πολύ σύντομα θα επιδιορθωθεί."
Περιμένουμε λοιπόν την επιδιόρθωση...
Αχιλλέας

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα