Μια χαραμάδα για την ανατροπή του σημερινού σκηνικού με έργα που καρκινοβατούν για χρόνια επιχειρεί να βάλει το Υπουργείο Υποδομών αφού ξεκινά ο διάλογος για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης μελετών, καθώς και του συστήματος παραγωγής των δημοσίων έργων.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Υπουργείου "καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους έως τις 29 Ιανουαρίου 2010, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση των κυβερνητικών θέσεων που θα δοθούν στη δημοσιότητα για διαβούλευση.
Στην ανάθεση συμβάσεων μελετών και παροχής υπηρεσιών, με την τετραετή εφαρμογή του Ν3316/2005, εντοπίστηκαν, καταγράφηκαν και διατυπώθηκαν συγκεκριμένα προβλήματα, ελλείψεις και αδυναμίες. Έτσι, προωθείται η αναμόρφωση και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου, όπου είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε τρεις βασικούς άξονες, στους οποίους και ζητείται η άποψη των φορέων:
• Τη βελτίωση της ποιότητας των μελετών και των παρεχόμενων υπηρεσιών
• Τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στις αναθέσεις, και
• Τη μείωση του χρόνου και του κόστους της διαδικασίας ανάθεσης και εκπόνησης μελετών.
Όσον αφορά στο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων, η αντικειμενική αξιολόγηση και συνεκτίμηση όλων των στοιχείων και των μεγεθών, αποκαλύπτει ότι ο τομέας αυτός διέρχεται βαθιά και συνεχώς εντεινόμενη κρίση. Με το Ν3263/28-09-2004 για το μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης των δημοσίων έργων, δρομολογήθηκαν δυσμενείς εξελίξεις, όπως μεγάλες εκπτώσεις και πρόσθετες στρεβλώσεις και προβληματικές διαχειριστικές πρακτικές.
Η διαδικασία διαβούλευσης που ξεκινά το Υπουργείο, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης υιοθετεί τους ακόλουθους βασικούς άξονες:
• Διασφάλιση της ποιότητας των παραγόμενων έργων
• Σύντμηση του χρόνου και του κόστους του παραγόμενου έργου χωρίς υπερβάσεις και αποκλίσεις από το φυσικό αντικείμενο των παραγόμενων έργων
• Διαφάνεια και αξιοκρατία στις αναθέσεις, με την ανάρτηση στο διαδίκτυο πλήρους εικόνας για την πορεία του έργου
• Προστασία του περιβάλλοντος στο πλαίσιο της βιώσιμης Πράσινης Ανάπτυξης και
• Βέλτιστο συνδυασμό των δαπανών στη διάρκεια ζωής του έργου και της ποιότητας ώστε να επιτευχθούν οι απαιτήσεις του χρήστη".
Η γκρίνια που υπάρχει από όλους είναι δίκαια αφού οι διάτρητες μελέτες και διακηρύξεις βάζουν σε συνεχή κίνδυνο έργα τα οποία καθυστερούν επί χρόνια και δυσχεραίνουν τόσο την κατάσταση στις τεχνικές εταιρείες που βλέπουν τα τελευταία χρόνια να συρρικνώνονται τα μεγέθη τους όσο και στο τελικό αποτέλεσμα, την παράδοση τους στο ευρύ κοινό που βλέπει μια στασιμότητα επικίνδυνη. Τα αποτελέσματα αυτής της διαβούλευσης θα φανεί αρχές του Καλοκαιριού και επιτέλους αυτή την φορά ας είναι επιτυχημένη.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
8 σχόλια:
Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίζουμε
Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να γκρινιάζουμε
lol!
Έχετε δει τι γράφει ο συντάκτης του site στο πλάι αριστερά?
"Η γκρίνια πολλές φορές είναι παραγωγική, η μιζέρια ποτε."
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
O Tzimhs o Repas akyrwse grammh 4 tou metro, akyrwse to aerodromio sthn Krhth, akyrwse tis epektaseis ths attikhs odou, akyrwse to mhtropolitiko parko sto ellhniko, ante twra na epanaprosdiorisei se synenohsh me tous lhstarxous nomarxes kai dhmarxous, kala krasa gkiaour, oso mporeis na xareis ton frape mesa sto xreomeno tzip me klarina dynata kai ena kiritsiler sto stoma, mhn ksexnas kai to kinhto kathws striveis,
giounanistan kai agios o theos !
Κάποιος είναι καλός στο copy paste εδώ... :P
Ωραίος!!!! Ευχαριστώ πολύ για το εγκώμιο!!!!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Εγώ θα γκρινιάξω γιατί την γκρίνια την προκαλεί η απόλυτη ολιγωρία που βασιλεύει σ' αυτή την τριτοκοσμική χώρα. Θέμα: ηλεκτροκίνηση προαστιακού έως Κόρινθο. Το 2004 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή κανονικού εύρους και 6(!!!) χρόνια μετά, το ηλεκτρικό γρήγορο τρένο φτάνει μόνο έως Λιόσια! Απορώ με τι ρυθμούς δουλεύουν οι...εναερίτες. Δρομολόγια της κακιάς ώρας με τα πετρελαιοκίνητα ρεϊλμπάς που είναι καταβρωμισμένα με γκράφιτι. Σταθμός Μεταμόρφωσης έτοιμος εδώ και 1.5 (!!!) χρόνο περίπου και ακόμη δεν έχει αποδοθεί στο επιβατικό κοινό. Κε Ρέππα θα τον ..."νομιμοποιήσετε" επιτέλους; Πρόκειται για ντροπή και αίσχος μέγα.
Δημοσίευση σχολίου