Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2010

Μετρό Αθήνας: 2,5 μήνες εκτός το τμήμα Φάληρο-Καλλιθέα

Μεγάλη ταλαιπωρία περιμένει τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας με κατεύθυνση από και προς Πειραιά καθώς από ΤΡΙΤΗ 12 Ιανουαρίου 2010 έως ΠΕΜΠΤΗ 1 Απριλίου 2010 τίθεται εκτός λειτουργίας το τμήμα ΦΑΛΗΡΟ - ΜΟΣΧΑΤΟ-ΚΑΛΛΙΘΕΑ. Αυτό σημαίνει πως χιλιάδες κόσμου καθημερινά θα πρέπει να επιλέγουν είτε εναλλακτικές διαδρομές είτε το κουραστικό δρομολόγιο πού θα γίνεται με τη Λεωφορειακή Γραμμή ΕΘΕΛ Χ13 που είναι ειδικά δρομολογημένο για αυτή τη διαδρομή.
Τα έργα στη γραμμή του ΗΣΑΠ έχουν αρχίσει σχεδόν ένα χρόνο και έχουν πάρει παράταση για τουλάχιστον 3-4 μήνες με στόχο να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.
Η διακοπή της γραμμής φυσικά επηρεάζει τόσο την επιβατική κίνηση στο Μετρό, την οικονομική ζημία που θα υποστεί κυρίως ο ΗΣΑΠ αλλά και η Αττικό Μετρό από την αναμενόμενη απώλεια επιβατών, αλλά και μεγάλη επιβάρυνση της κυκλοφορίας στις περιοχές του Πειραιά, Φαλήρου, Μοσχάτου και Καλλιθέας από την έλλειψη του μέσου για αυτό το χρονικό διάστημα.
Με τις ίδιες επιπτώσεις φυσικά θα είναι αυτό το διάστημα για την εμπορική κίνηση των καταστημάτων που βρίσκονται πέριξ αυτών των 3 σταθμών του Μετρό.
Φυσικά πρόκειται για ένα απαραίτητο έργο για τον εκσυγχρονισμό του ΗΣΑΠ που οι ταχύτητες του με την ολοκλήρωση των εργασιών θα βελτιωθούν σημαντικά αλλά ο θόρυβος από την παλιά επιδομή θα ελαχιστοποιηθεί. Κάποια μικροπροβλήματα με το θόρυβο στην αρχή εξαλείφθηκαν.
Σε αναμονή βρισκόμαστε επίσης και για τη δημοπράτηση της υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς και τη δημιουργία του νέου ενδιάμεσου σταθμού Καμίνια. Αυτό λογικά θα γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2010 και με την ανάδειξη του μειοδότη μέχρι τα τέλη του έτους.
Μέχρι όμως η Γραμμή 1 να γίνει Μετρό κανονικό οι επιβάτες του περάσουν δια πυρός και σιδήρου...

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όπως αναφέρθηκε στο Κυριακάτικο Βήμα, στο ΗΣΑΠ υπήρχε και θέμα ασφάλειας της επιδομής, που ύστερα από έναν αιώνα είχε στην κυριολεξία σαπίσει. 2,5 μήνες, ακόμη και έξι μήνες καθυστέρηση δεν είναι τίποτα μπροστά στο αίτημα της ασφάλειας και του εκσυγχρονισμού της ιστορικής Γραμμής 1 του Μετρό.

Ανώνυμος είπε...

Και εγώ συμφωνώ ότι τα έργα εκσυγχρονισμού της Γραμμής 1 του Μετρό είναι άκρως αναγκαία, καθώς υπήρχε όντως και θέμα ασφάλειας της επιδομής των γραμμών.

Σε κάποια τμήματα όμως ήταν η "ταφόπλακα" σε μία ανεπανάληπτη ευκαιρία να γίνουν υπογειοποιήσεις σε ορισμένα σημεία, ιδίως στην εμετική αηδία του τμήματος Αττική - Άνω Πατήσια.

Δεν λέω γενικότερα, αλλά αυτό το κομμάτι (με πυκνοδομημένες περιοχές, γεμάτες κτίρια που θυμίζουν Καλκούτα, να διχοτομούνται από μία κακάσχημη επιφανειακή γραμμή) ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΘΕΙ - ΕΙΝΑΙ, ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ, ΜΙΑ ΞΕΦΤΙΛΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΗ.

Πώς όμως να γίνει πια? Άμα ξαναφτιαχτεί η επιδομή, ΤΕΛΟΣ κάθε πιθανότητα, διότι ποιός θα ΞΑΝΑ-ξηλώσει την ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ γραμμή μετά για να το ΞΑΝΑ-φτιάξει υπόγειο???? Ίσως ύστερα από ΑΛΛΟΝ ΕΝΑΝ αιώνα, όταν θα έχει σαπίσει εκ νέου.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Επιφανειακά μετρό υπάρχουν σε πολλές πόλεις στον κόσμο, κυρίως σε εκείνες που είχαν από νωρίς μετροπολικό σιδηρόδρομο, δηλαδή σε εποχές που ο αστικός ιστός δεν είχε επεκταθεί τόσο. Έτσι έγινε και στην Αθήνα και η επιφανειακή γραμμή είναι μια χαρά (με τα λεφτά της υπογειοποίησης θα προτιμούσα να γίνει καινούρια γραμμή μετρό). Παραμένει το αισθητικό ζήτημα που μπορεί να λυθεί εύκολα και οικονομικά: να αναγκάσει το Κράτος να ανακαινιστούν και να βαφτούν όλα τα κτήρια κατά μήκος των γραμμών. Και μια ωραία βόλτα με τραίνο θα είχαμε και δεν θα μας φαινότανε τόσο επιτακτική η ανάγκη για υπογειοποίηση και θα είχαμε φτιάξει ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης και θα είχαμε μια καταπληκτική αστική διαδρομή. Για να καταλάβετε τη διαφορά, θυμάστε πώς ήταν το κομμάτι στο Γκάζι πριν 15 χρόνια και πώς είναι τώρα που φτιάξαν την περιοχή: απλά υπέροχο (προσωπική γνώμη).

Ανώνυμος είπε...

Και για να συμπληρώσω το σχολιό μου, θυμάμαι ότι στο Βερολίνο οι γραμμές του SBahn περνάνε ακριβώς δίπλα από το Μουσείο της Περγάμου, τις βλέπεις από τα παράθυρα λες και μπορείς να τις αγγίξεις. Φανταστείτε τι θα γινόταν στην Αθήνα αν περνούσε μετρό στη Μπουμπουλίνας και το βλέπαμε από το Αρχαιολογικό Μουσείο: θα λέγαμε πόσο τριτοκοσμική πόλη είναι η Αθήνα, τι άθλιο Κράτος μας κυβερνάει, πόσο ανίκανοι είναι οι πολιτικοί κτλ. κτλ!!!

Ανώνυμος είπε...

Όλα όσα γράφεις ισχύουν, ΕΚΤΟΣ από το κομμάτι Αττική - Άνω Πατήσια: ΑΥΤΟ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ επιμένω ότι πρέπει να γίνει υπόγειο. ΟΚ και το Φάληρο - Πειραιάς, ευτυχώς δρομολογείται!

Για όλη την υπόλοιπη Γραμμή 1 εντάξει, συμφωνώ με την λογική: "με τα λεφτά της υπογειοποίησης θα προτιμούσα να γίνει καινούρια γραμμή μετρό". Κάτι μου λέει πάντως ότι έως το 2020 δεν θα γίνει ΟΥΤΕ το ένα, ΟΥΤΕ το άλλο, διότι θα έχουμε κηρύξει πτώχευση, αρκετά χρόνια νωρίτερα!

Κάτι άλλο τώρα: ΟΚ για τον σταθμό Καμίνια. Για τους άλλους 2 νέους ενδιάμεσους σταθμούς που ακουγόταν ότι θα γίνονταν (Ιλισός και Ψαλίδι) γνωρίζει κανείς αν θα γίνουν τελικώς?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Εδώ προτείνω επίσης και κάτι άλλο: Σε πολλά σημεία με έντονες εναλλαγές κλίσεων του εδάφους, έχω παρατηρήσει ότι η Γραμμή 1 κινείται μέσα σε όρυγμα και οι οροφές των τραίνων μόλις που προεξέχουν στο επίπεδο των πλαϊνών δρόμων (ή και δεν προεξέχουν).

Επομένως: έστω και αν έχει γίνει ως τότε ο εκσυγχρονισμός των γραμμων, θα μπορούσαν να γίνουν εκ των υστέρων ανυψώσεις του επιπέδου των εκατέρωθεν πεζοδρομίων και δρόμων και μετά να "ταπωθούν" τα επιμέρους αυτά τμήματα, δημιουργώντας έτσι τοπικές μικρο-σήραγγες των 200-300 μέτρων, χωρίς να ξαναεπέμβουμε στις ίδιες τις γραμμές.

Γιατί το προτείνω? Μην ξεχνάμε ότι εφόσον το μεγαλύτερο μέρος της Γραμμής 1 του Μετρό είναι επιφανειακό, διχοτομεί τον αστικό ιστό: γιαυτό το σκέφτηκα (καθαρά προσωπική ιδέα) για να επιτευχθεί η επανασυγκόλληση στις περιοχές που διασχίζει.

Με έστω τοπικές επιμέρους επικαλύψεις, οι κάτοικοι θα κυκλοφορούσαν και πάλι ελεύθερα εκατέρωθεν των περιοχών που διχοτομεί και απομονώνει ο ΗΣΑΠ σήμερα. Επιπλέον, οι επικαλύψεις αυτές θα μπορούσαν να φυτευτούν με πράσινο (χλωροτάπητα, άνθη και μικρούς θάμνους) αυξάνοντας έτσι τις οάσεις πρασίνου στις συνοικίες αυτές.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Μετρόφιλος είπε...

Το άρθρο του χθεσινού Βήματος ήταν πολύ ενημερωτικό, παραθέτω το δεσμό για όσους δεν το έχουν διαβάσει:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artid=308669&dt=10/01/2010
Δεν είναι λοιπόν τόσο απλή υπόθεση η αντικατάσταση των γραμμών. Γι' αυτό πρέπει να σταματήσει η γκρίνια ορισμένων. Με την ολοκλήρωση των έργων η γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας θα ανέβει στο ίδιο επίπεδο με τις γραμμές 2 και 3. Με τα συχνότερα δρομολόγια και το πιο άνετο ταξίδι πιστεύω ότι θα αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των επιβατών της. Όσο για την υπογειοποίησή της, δε νομίζω ότι πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα. Δεν θα βελτίωνε σε τίποτα την εξυπηρέτηση των επιβατών. Σε όσους δεν αρέσει το θέαμα που βλέπουν από τα παράθυρα συνιστώ να παίρνουν μαζί τους ένα βιβλίο και να διαβάζουν!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα,
Όντως πολύ ωραίο το άρθρο του Βήματος, αλλά όλες αυτές οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν δικαιολογούν τις καθυστερήσεις ή την λάθος εκτίμηση για τη διάρκεια του έργου.
Στο άρθρο του blog λέει ότι "Κάποια μικροπροβληματα με το θόρυβο στην αρχή εξαλείφθηκαν." κάτι που νομίζω ότι δεν ισχύει. Δεν είναι βέβαια τόσο τραγικά τα πράγματα όσο λένε κάποιοι αλλά σίγουρα είναι χειρότερα από ότι πριν. Στο Βήμα αναφέρει για κάποιες αντικραδασμικές πλάκες που έχουν τοποθετηθεί στο Ηράκλειο, άρα τουλάχιστον έχει δεχτεί ο ΗΣΑΠ ότι υπάρχει πρόβλημα και το ψάχνει.

Ανώνυμος είπε...

Από την μεριά της κηφισιάς ξέρετε τι γίνεται?

Υπογειοποίηση?
Επέκταση ως την εθνική οδό?
Άγιος Στέφανος?
Έχει υπογραφεί κάποια σύμβαση?

Γιώργος Ψαλίδι είπε...

Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα του αεροπορικού θορύβου που κάνει ο Ηλεκτρικός με τη νέα επιδομή και είναι ασφαλώς χειρότερος από πριν τουλάχιστον στις μέτριες και υψηλές ταχύτητες.Μου κάνει εντύπωση που ο ΗΣΑΠ λέει ότι το ψάχνει και δεν λέει τίποτα για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων ή ελαστικών στους τροχούς όπως στο εξωτερικό.Μήπως μας δουλέυουν?Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει.

τρενομανής είπε...

Πριν από κάποιο καιρό ο ΗΣΑΠ μας διαβεβαίωνε ότι τα έργα ανακαίνισης της επιδομής θα ολοκληρώνονταν τον Μάρτιο του 2010. Μάλιστα δε γράφτηκε ότι τα έργα στήριξης της σήραγγας Μοναστηράκι - Αττική ολοκληρώθηκαν (προφανώς από την κωμική σειρά του ΑΝΤ1 "Ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ"). Τα έργα αναβάθμισης του ΗΣΑΠ δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν νωρίτερα από το 2011 ή το 2012. Σκεφτείτε μόνο ότι πρέπει να κατασκευαστούν δύο νέοι Σταθμοί ο Κηφισός και το Ψαλίδι (οι ονομασίες των σταθμών αυτών προέρχονται από τον Σηκουάνα των Αθηνών Κηφησό ποταμό και το ψαλίδι είναι το σημείο διακλάδωσης της σιδ/κης γραμμής του Λαυρεωτικού με την γραμμή που πήγαινε προς Κηφισιά επί εποχής θηρίου). Ας σημειωθεί επιπλέον ότι τα τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιδομής εντός της σήραγγας Αττική - Μοναστηράκι θα γίνονται με πιο αργούς ρυθμούς αφού και τα μηχανήματα που θα εργάζονται σε αυτές θα είναι μικρότερα και η απόθεση/απομάκρυνση νέου/παλαιού υλικού από τις σήραγγες γίνεται με πολύ πιο δύσκολο τρόπο αφού δεν μπορούν να λειτουργήσουν εντός αυτών ανυψωτικά μηχανήματα. Το καλό βέβαια είναι ότι το τμήμα αυτό εξυπηρετείται και από το Μετρό. Όσο για τους παλαιούς στρωτήρες αυτοί είχαν σαπίσει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά στην Ελλάδα ποιος ασχολείται με τέτοιες μικρολεπτομέρειες; Η συμμετοχική δημοκρατία και η διαβούλευση να είναι καλά... Όσο για την υπογειοποίση, τις επεκτάσεις κ.λ.π., καθίστε να περάσουν 20 - 30 χρόνια...παλινδρομικής διαβούλευσης και βλέπουμε...

Ανώνυμος είπε...

gei sou re magkriwth mpountala!

Ανώνυμος είπε...

Τρενομανή είσαι σωστός σε όλα, εκτός από ένα: Ο νέος αυτός σταθμός είχε ανακοινωθεί ότι θα λέγεται Ιλισός και όχι Κηφισός.

Επί τη ευκαιρία, επειδή τον ανέφερες, επαναλαμβάνω το πρόσφατό μου ερώτημα: ΟΚ για τον σταθμό Καμίνια. Για τους άλλους 2 νέους ενδιάμεσους σταθμούς που ακουγόταν ότι θα γίνονταν (Ιλισός και Ψαλίδι) γνωρίζει κανείς αν θα γίνουν τελικώς? Έχει ανακοινώσει κάτι πρόσφατα ο ΗΣΑΠ?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Υπήρξαν κάποιες εξελίξεις για τους σταθμούς ΙΛΙΣΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ...

http://mmmathinon.blogspot.com/2010/03/blog-post_24.html

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα