Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Πρόοδος επεκτάσεων

Μετά τα αναθεωρημένα χρονοδιαγράμματα που καθυστερούν τις παραδόσεις των υπό κατασκευή επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας. Τον επόμενο μήνα (λέμε τώρα..) θα παραδοθεί ο σταθμός Χολαργός ανοίγοντας τις παραδόσεις του Μετρό. Ας δούμε τη σημερινή κατάσταση πως έχει:
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ -ΧΑΙΔΑΡΙ
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχιτεκτονικές εργασίες στο επίπεδο αποβάθρων (τοποθέτηση ψευδοροφών). Πραγματοποιούνται οι εργασίες αποκατάστασης της οδού στη βόρεια πρόσβαση του σταθμού Χαϊδάρι. Παράδοση της επέκτασης: Μάιος 2010
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ- ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
Επέκταση με 2 σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση της πλατείας στο χώρο του Ανατολικού Φρέατος του σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ στη συμβολή Π. Τσαλδάρη και Α. Βεάκη. Ξεκίνησε η τοποθέτηση των ανοξείδωτων επενδύσεων και στους δύο σταθμούς. Παράδοση της επέκτασης Ιούνιος 2010.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ -ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Επέκταση με 4 σταθμούς σε ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικών δικτύων και συστημάτων του Έργου. Σε προχωρημένο στάδιο η εγκατάσταση σιδηροτροχιών σε όλο το μήκος της Επέκτασης. Ξεκίνησε η προσωρινή αντιστήριξη των εκσκαφών της Ανατολικής Εισόδου του Σταθμού Αλίμου. Παράδοση της επέκτασης Φθινόπωρο 2010 με το σταθμό ΑΛΙΜΟΣ να παραδίδεται πιθανότατα μερικούς μήνες μετά.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΧΟΛΑΡΓΟΣ & ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ενδιάμεσος σταθμός στη Γραμμή 3 προς ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αποκατάστασης στους επιφανειακούς χώρους του σταθμού ΧΟΛΑΡΓΟΣ. Παράδοση σταθμού Φεβρουάριος 2010.
Ολοκληρώθηκαν τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στο επίπεδο αποβάθρων στον σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται στους υπόλοιπους χώρους του σταθμού. Παράδοση σταθμού αρχές 2011.

8 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απαράδεκτες. Απ’ ότι φαίνεται οι εργασίες εκτελούνται με ρυθμό χελώνας. Κανονικά η επέκταση προς Περιστέρι και οι σταθμοί Χολαργός και Νομισματοκοπείο έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2006! Ειδικά από το Νομισματοκοπείο ένα «σοβάντισμα» έλειπε και πήρε τρία χρόνια για να γίνει! Αν πάμε έτσι γραμμή 4 θα δούνε τα εγγόνια μας. Παρήγορο είναι ότι ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συνήθως όμως τα λόγια των πολιτικών απέχουν πολύ από την πράξη.

Ανώνυμος είπε...

Ειναι γνωστο οτι οταν βγαινει μια καινουρια κυβερνηση, οτι βρισκει στην τελικη ευθεια σχεδον ετοιμο, το "καθυστερει" γυρω στον 1 χρονο για να δωσει την εντυπωση οτι ταχα "να μωρε, κατι φτιαξαμε και εμεις, δεν το εφτιαξε ΟΟΟΟΛΟ ο προηγουμενος και εμεις απλως κοψαμε τις κορδελες" !!!!!!!!

Οποτε δεν μου φαινεται παραξενο, πως μολις αλλαξε η κυβερνηση, αμεσως ολα τα χρονοδιαγραμματα παραδοσης των σταθμων του Μετρο πηγαν ξαφνικα 1 χρονο πισω!

Ανώνυμος είπε...

Για τα εργα στον ηλεκτρικο εχουμε καμια ενημερωση????

Ειχανε πει για Φλεβαρη του 2010 και τωρα ακουω για Ιουνη του 2010 και εαν.

Το κομματι Πειραιας-Ταυρος λειτουργησε προσωρινα λογω των εορτων. Θα βγει παλι οφ μεχρι τον Ιούνιο????

Εμεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά είμαστε αποκομμένοι απο το κέντρο και η λυση του λεωφορείου μέχρι τον Ταύρο είναι το λιγότερο γελοία (τι να κάνει ένα διπλο λεωφορείο για τα 6-7 βαγονια του ηλεκτρικου τα πρωινα και απογευματα ειδικα?????).

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Γνώμη μου είναι ότι η γραμμή 4 του Μετρό της ΑΘήνας πρέπει να ανατεθεί με σύμβαση παραχώρησης (και εκμετάλλευσης) όπως οι αυτοκινητόδρομοι. Διαφορετικά δεν θα γίνει ποτέ. Η χάραξη επί θητείας Σουφλιά ήταν σωστή. Δεν χρειάζεται καμμία απολύτως αλλαγή ή αναθεώρηση. Επιπλέον, ουδεμία ενασχόληση ως τώρα του υπουργείου με το τραμ. Θα υλοποιηθεί η μελέτη του 2003 για την ΑΘήνα ή μέρος αυτής και πότε;

Ανώνυμος είπε...

Να μην σας απογοητεύσω, αλλά μου φαίνεται δύσκολο να γίνει κάτι καινούριο με έλλειμα 12,7% και στα πρόθυρα της χρεωκοπίας! Δεν το γράφω από μιζέρια: έχω επανειλημένα προσπαθήσει να προβάλλω ότι ιδέες μπορώ να σκεφτώ για Μετρό - Τραμ. Απλώς απελπίστηκα με το πως ενώ όλα τα άλλα κράτη απλά τραυματίστηκαν από την παγκόσμια κρίση, ΜΟΝΟ εμείς μέσα σε λίγους μήνες γυρίσαμε 60 χρόνια πίσω.

Η μοναδική ελπίδα να δούμε νέα Γραμμή Μετρό ή / και Τραμ, είναι όπως έγινε και με το νέο Αεροδρόμιο: να τα αναλάβει μία ξένη μεγάλη εταιρία, με δικαίωμα εκμετάλλευσης για π.χ. 50 έτη. Διαφορετικά, πάνω από 3 Γραμμές δεν θα δουν ούτε τα τρισέγγονά μας (ποιά εγγόνια μας ρε Μετρόφιλε? λίγο λες)

Κάτι άλλο τώρα: Για τα έργα στον ηλεκτρικό, τι γίνεται με την υπογειοποίηση Φάληρο - Πειραιάς / και τους 3 νέους ενδιάμεσους σταθμούς που ακουγόταν ότι θα γίνονταν (Καμίνια, Ιλισός, Ψαλίδι) γνωρίζει κανείς αν θα γίνουν τελικώς?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Menelaos είπε...

Ισχύει μεν αυτό με την αλλαγή κυβερνήσεων, ας μην ξεχνάμε όμως πως στην προκειμένη περίπτωση τα έργα είχαν ΗΔΗ πάρει παράταση από τον Σουφλιά ο οποίος φρόντισε επιμελώς να ξεχάσει να το αναφέρει.

Επιπλέον, θα συμφωνήσω με το παραπάνω post. Μακάρι να βγούμε και οι δύο ψεύτες, αλλά ΠΟΛΥ δύσκολα θα δούμε πολλά με τέτοια οικονομική κατάσταση. Μακάρι να δώσουν βάση στα ΜΜΜ και ειδικά στα ΜΣΤ και στη βελτίωση των προβλημάτων των πόλεων μπας και αρχίσουμε να έχουμε λίγο περισσότερο τουρισμό γιατί ΜΟΝΟ έτσι θα σωθεί η κατάσταση οικονομικά. Και αυτό είναι το μόνο που με κάνει σχετικά αισιόδοξο. Ότι αν δεν είναι τυφλοί θα πρέπει να δουν ότι αυτά τα έργα δεν είναι σπατάλη αλλά επένδυση ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για να μας βοηθήσει να λύσουμε το οικονομικό πρόβλημα...

Αραχναίος είπε...

Σχετικά με τους σταθμούς στο Περιστέρι, μην ξεχνάμε πως το φθινόπωρο έχουμε δημοτικές εκλογές. Τί καλύτερο για τον δήμαρχο από μια φιέστα εγκαινίων ακόμη. Εγκαίνια σταθμού με 3η φορά εγκαίνια για το Δημαρχείο. Όσοι Περιστεριώτες θα καταλάβετε τι εννοώ... Εδώ κόντεψε να μας πείσει ότι τα έργα του μετρό τα πληρώνει ο Δήμος...

Ανώνυμος είπε...

"Βλέπω την πόλη μας να αλλάζει" :-)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα