Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

Ιόνια Οδός: Πρόβλημα οι απαλλοτριώσεις στο Νομό Ιωαννίνων


Η Ιόνια Οδός προχωρά σημαντικά στο νότιο τμήμα της. Λόγω και της δέσμευσης του χρονοδιαγράμματος έχει δοθεί μεγάλη βάση από το Αγρίνιο μέχρι το Αντίρριο. Στο βόρειο τμήμα και ειδικά στο Νομό Ιωαννίνων όμως παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση. Στη περιοχή της Μυροδάφνης, γίνονται εκσκαφές σε μήκος τριών χιλιομέτρων. Μετά κανείς δε γνωρίζει τη χάραξη..
Τα γραφεία της εταιρίας Ferrovial Αgroman, ένας από τους τρεις εταίρους της κατασκευαστικής εταιρίας EuroIonia A.E., έστησε τα γραφεία της στην Πεδινή στις αρχές του καλοκαιριού. Λίγο καιρό μετά ξεκίνησε η διάνοιξη τριών χιλιομέτρων στη Μυροδάφνη, η οποία και συνεχίζεται.
Το μπλοκάρισμα του έργου απασχολεί τους πάντες, μεταξύ αυτών και το Τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το ΤΕΕ, με νέα του παρέμβαση, ζητά από το υπουργείο Υποδομών να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και των μελετών. Οι απαλλοτριώσεις, όπως έχει σημειωθεί αρκετές φορές, είναι το μεγάλο αγκάθι του έργου και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, θα έπρεπε να ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο του 2008. Δυστυχώς, δεν ξεπερνούν σε ποσοστό μόλις στο 35%. Όπως αφήνει να εννοηθεί το Τεχνικό Επιμελητήριο, στον νομό Ιωαννίνων οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν καν ξεκινήσει. Το ΤΕΕ εντοπίζει τη δυσκολία αποπεράτωσής τους στην εμπλοκή υπηρεσιών διαφόρων υπουργείων και στα συμφέροντα ιδιωτών. Υπάρχουν όμως και άλλα σημαντικά προβλήματα στην Ιόνια οδό, σε ένα έργο που υποτίθεται ότι πρέπει να δοθεί στους πολίτες σε τέσσερα χρόνια. Όπως επισημαίνει το Τ.Ε.Ε, υπάρχει καθυστέρηση εκ μέρους του Δημοσίου στη διαδικασία έγκρισης των κάθε είδους περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων, καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων για θέματα εναλλακτικής χάραξης σε συγκεκριμένα σημεία (όπως στην Παλιοβούνα, πριν το Αντίρριο) και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση και παράδοση των μελετών από τον παραχωρησιούχο.
Το θέμα που έχει δημιουργηθεί όμως είναι αν όλα αυτά τα προβλήματα θα καθυστερήσουν την παράδοση των τμημάτων όπως έχουν ανακοινωθεί. Αν ισχύει κάτι τέτοιο θα πρέπει επίσημα κάποιος να βγει και να ενημερώσει τα ΜΜΕ για τις νέες ημερομηνίες παραδόσεις. Φυσικά αν δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί η χάραξη 2,5 χρόνια μετά την λήξη του διαγωνισμού τότε τινάζεται στον αέρα κάθε είδους πιθανό χρονοδιάγραμμα. Οι σήραγγες πχ που προβλέπεται να κατασκευαστούν και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει ήδη θα καθυστερήσουν την παράδοση της Ιόνιας Οδού κατά ένα έτος τουλάχιστον.
Εν τω μεταξύ άκρα του τάφου σιωπή επικρατεί για την παράδοση της παράκαμψης Άρτας η οποία έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του έτους. Μπορεί να έπεσε η άσφαλτος, τα στηθαία και οι κολώνες για τον φωτισμό στο νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελάδες μέχρι και Αγ. Δημήτριο, όμως αγκάθι αποτελεί η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στον Αγ. Δημήτριο του Δ. Πέτα.
Αυτό συμβαίνει διότι δεν έχει εγκριθεί ακόμη η νέα μελέτη, σύμφωνα με την οποία θα περνά πάνω από τον άξονα Άρτας-Τρικάλων και λόγω της πρόβλεψης τοποθέτησης διοδίων από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού. Στο μεταξύ σε εξέλιξη εξακολουθεί να βρίσκεται και η υπόθεση που αφορά στις προσφυγές οι οποίες έχουν γίνει για το εν λόγω σημείο. Άρα το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιόνιας Οδού θα αργήσει να δοθεί στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα η παράκαμψη να παραμένει «τυφλή».

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το πιο πιθανό είναι ότι ακόμα και εάν όλα τα προβλήματα λύνονταν αύριο και ξεκινούσε το έργο,το χροναδιάγραμμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο που είναι το νότιο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου,αντί τον Απρίλιο του 2011 που είναι η συμβατική προθεσμία να πάει τουλάχιστον για τον Απρίλιο του 2012 και συνολικά μέχρι τα Ιωάννινα τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2014,μπορεί και στο τέλος αυτής της χρονιάς.
Το σίγουρο είναι ότι αυτό το έργο ζωής για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα έχει να διανύσει αρκετό δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί,αφού το μεγαλυτερό του πρόβλημα είναι οι απαλλοτροιώσεις.
Υ.Γ Πληροφορίες που έχω διαβάσει σε άλλα blogs και forum σχετικά με τα δημόσια έργα στην Παλαιοβούνα κατά 95% θα γίνει σήραγγα που είναι και το πιο λογικό.

Ανώνυμος είπε...

Και σήραγγα να γίνει στην Παλιοβούνα και να καθυστερήσει αν έχει ολοκληρωθεί όλο το άλλο έργο δεν μας καίγεται καρφί γιατί αυτή η διαδρομή των 10 χιλιομέτρων είναι πολύ ώραια και ακίνδυνη αν πηγαίνεις με 55 χιλ. και το θέαμα εντυπωσιακό,πραγματικά 10 εκπληκτικά λεπτά.Απολαμβάνεις τον Πατραικό κόλπο και τη διαδρομή!!!

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά όταν έρχομαι από Αθήνα και έχω κολλήσει πίσω από μια νταλίκα το μόνο που "απολαμβάνω" είναι τα καυσαέρια της κι όχι τον Πατραϊκό κόλπο και την Παλιοβούνα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα