Η Ιόνια Οδός προχωρά σημαντικά στο νότιο τμήμα της. Λόγω και της δέσμευσης του χρονοδιαγράμματος έχει δοθεί μεγάλη βάση από το Αγρίνιο μέχρι το Αντίρριο. Στο βόρειο τμήμα και ειδικά στο Νομό Ιωαννίνων όμως παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση. Στη περιοχή της Μυροδάφνης, γίνονται εκσκαφές σε μήκος τριών χιλιομέτρων. Μετά κανείς δε γνωρίζει τη χάραξη..
Τα γραφεία της εταιρίας Ferrovial Αgroman, ένας από τους τρεις εταίρους της κατασκευαστικής εταιρίας EuroIonia A.E., έστησε τα γραφεία της στην Πεδινή στις αρχές του καλοκαιριού. Λίγο καιρό μετά ξεκίνησε η διάνοιξη τριών χιλιομέτρων στη Μυροδάφνη, η οποία και συνεχίζεται.
Το μπλοκάρισμα του έργου απασχολεί τους πάντες, μεταξύ αυτών και το Τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το ΤΕΕ, με νέα του παρέμβαση, ζητά από το υπουργείο Υποδομών να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και των μελετών. Οι απαλλοτριώσεις, όπως έχει σημειωθεί αρκετές φορές, είναι το μεγάλο αγκάθι του έργου και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, θα έπρεπε να ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο του 2008. Δυστυχώς, δεν ξεπερνούν σε ποσοστό μόλις στο 35%. Όπως αφήνει να εννοηθεί το Τεχνικό Επιμελητήριο, στον νομό Ιωαννίνων οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν καν ξεκινήσει. Το ΤΕΕ εντοπίζει τη δυσκολία αποπεράτωσής τους στην εμπλοκή υπηρεσιών διαφόρων υπουργείων και στα συμφέροντα ιδιωτών. Υπάρχουν όμως και άλλα σημαντικά προβλήματα στην Ιόνια οδό, σε ένα έργο που υποτίθεται ότι πρέπει να δοθεί στους πολίτες σε τέσσερα χρόνια. Όπως επισημαίνει το Τ.Ε.Ε, υπάρχει καθυστέρηση εκ μέρους του Δημοσίου στη διαδικασία έγκρισης των κάθε είδους περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων, καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων για θέματα εναλλακτικής χάραξης σε συγκεκριμένα σημεία (όπως στην Παλιοβούνα, πριν το Αντίρριο) και καθυστέρηση στην ολοκλήρωση και παράδοση των μελετών από τον παραχωρησιούχο.
Το θέμα που έχει δημιουργηθεί όμως είναι αν όλα αυτά τα προβλήματα θα καθυστερήσουν την παράδοση των τμημάτων όπως έχουν ανακοινωθεί. Αν ισχύει κάτι τέτοιο θα πρέπει επίσημα κάποιος να βγει και να ενημερώσει τα ΜΜΕ για τις νέες ημερομηνίες παραδόσεις. Φυσικά αν δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί η χάραξη 2,5 χρόνια μετά την λήξη του διαγωνισμού τότε τινάζεται στον αέρα κάθε είδους πιθανό χρονοδιάγραμμα. Οι σήραγγες πχ που προβλέπεται να κατασκευαστούν και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει ήδη θα καθυστερήσουν την παράδοση της Ιόνιας Οδού κατά ένα έτος τουλάχιστον.
Εν τω μεταξύ άκρα του τάφου σιωπή επικρατεί για την παράδοση της παράκαμψης Άρτας η οποία έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του έτους. Μπορεί να έπεσε η άσφαλτος, τα στηθαία και οι κολώνες για τον φωτισμό στο νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελάδες μέχρι και Αγ. Δημήτριο, όμως αγκάθι αποτελεί η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στον Αγ. Δημήτριο του Δ. Πέτα.
Αυτό συμβαίνει διότι δεν έχει εγκριθεί ακόμη η νέα μελέτη, σύμφωνα με την οποία θα περνά πάνω από τον άξονα Άρτας-Τρικάλων και λόγω της πρόβλεψης τοποθέτησης διοδίων από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού. Στο μεταξύ σε εξέλιξη εξακολουθεί να βρίσκεται και η υπόθεση που αφορά στις προσφυγές οι οποίες έχουν γίνει για το εν λόγω σημείο. Άρα το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιόνιας Οδού θα αργήσει να δοθεί στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα η παράκαμψη να παραμένει «τυφλή».
3 σχόλια:
Το πιο πιθανό είναι ότι ακόμα και εάν όλα τα προβλήματα λύνονταν αύριο και ξεκινούσε το έργο,το χροναδιάγραμμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο που είναι το νότιο άκρο της παράκαμψης Αγρινίου,αντί τον Απρίλιο του 2011 που είναι η συμβατική προθεσμία να πάει τουλάχιστον για τον Απρίλιο του 2012 και συνολικά μέχρι τα Ιωάννινα τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2014,μπορεί και στο τέλος αυτής της χρονιάς.
Το σίγουρο είναι ότι αυτό το έργο ζωής για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα έχει να διανύσει αρκετό δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί,αφού το μεγαλυτερό του πρόβλημα είναι οι απαλλοτροιώσεις.
Υ.Γ Πληροφορίες που έχω διαβάσει σε άλλα blogs και forum σχετικά με τα δημόσια έργα στην Παλαιοβούνα κατά 95% θα γίνει σήραγγα που είναι και το πιο λογικό.
Και σήραγγα να γίνει στην Παλιοβούνα και να καθυστερήσει αν έχει ολοκληρωθεί όλο το άλλο έργο δεν μας καίγεται καρφί γιατί αυτή η διαδρομή των 10 χιλιομέτρων είναι πολύ ώραια και ακίνδυνη αν πηγαίνεις με 55 χιλ. και το θέαμα εντυπωσιακό,πραγματικά 10 εκπληκτικά λεπτά.Απολαμβάνεις τον Πατραικό κόλπο και τη διαδρομή!!!
Προσωπικά όταν έρχομαι από Αθήνα και έχω κολλήσει πίσω από μια νταλίκα το μόνο που "απολαμβάνω" είναι τα καυσαέρια της κι όχι τον Πατραϊκό κόλπο και την Παλιοβούνα...
Δημοσίευση σχολίου