Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Μετρό Αθήνας: συνεχίζονται τα έργα του ΗΣΑΠ στο τμήμα Θησείο-Μοναστηράκι

κείμενο από το ypodomes.com
Στην αντεπίθεση πέρασε η διοίκηση του ΗΣΑΠ και με δικαστική απόφαση πέτυχε την ανάκληση της προσωρινής απόφασης διακοπής των έργων στο τμήμα των γραμμών μεταξύ Θησείου και Μοναστηρακίου.

Η απόφαση πάρθηκε χάρη στην επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε και που υποστηρίζει ότι τα έργα είναι απαραίτητο να συνεχιστούν για την ασφάλεια των επιβατών καθώς από το σταθμό του Μοναστηρακίου υπολογίζεται ότι διέρχονται σε καθημερινή βάση περίπου 90.000 επιβάτες.

Για όσους δεν γνωρίζουν η αρχή της υπόθεσης ήταν η εύρεση αρχαίου βωμού στο σημείο που γίνονται εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θησείο-Μοναστηράκι και προκάλεσε την αντίδραση μερίδας πολιτών.

Την περασμένη εβδομάδα έγιναν επεισόδια με κορυφαία την κατάληψη των γραμμών και την με προσφυγή που κατατέθηκε είχαν πετύχει προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για την απόφαση (με την έγκριση του ΚΑΣ) της κατάχωσης του βωμού των 12 Θεών.

Η κατάχωση θεωρήθηκε απαραίτητη αλλά και προσωρινή για την εύρυθμη λειτουργία και μετακίνηση των δεκάδων χιλιάδων επιβατών που χρησιμοποιούν αυτό το τμήμα της γραμμής. Μελλοντικά είχε προβλεφθεί η μελέτη πιθανής υπογειοποίησης των γραμμών.

Το σημαντικό πλέον είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να αποδοθεί και πάλι στο κοινό η γραμμή με την αναβαθμισμένη σήραγγα στο τμήμα Μοναστηράκι- Αττική. Από τον Ιούλιο που διακόπηκε σε αυτό το τμήμα η γραμμή οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι σε τριπλή μετεπιβίβαση για να φτάσουν από το Μοναστηράκι στην Αττική (και αντίστροφα) και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

Κανείς δεν γνωρίζει αν αυτό το σήριαλ συνεχιστεί με την επόμενη κίνηση από την πλευρά των πολιτών που αντιδρούν και με τον ΗΣΑΠ να μην ανακοινώνει με σαφήνεια το τι μέλλει γενέσθαι με τα έργα και την ολοκλήρωση τους.

5 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Επιτέλους πρυτάνευσε η λογική. Οι πέτρες ήταν θαμμένες για αιώνες και δεν έπαθαν τίποτα. Οι επιβάτες όμως ταλαιπωρούνται καθημερινά και χάνονται ανθρωποώρες.
Οι κύριοι που φωνάζουν μπορούν να πάνε να φτιάξουν ένα ναό σε δικό τους οικόπεδο για να λατρεύουν τους θεούς τους!
Όσο για την πρόταση να υπογειοποιηθεί η γραμμή, είναι μάλλον αστεία. Η περιοχή είναι γεμάτη αρχαία κι έτσι απ' όπου και να περάσει πάλι θα προσκρούσει σε κάτι που ενδιαφέρει τους αρχαιολάτρες!

Μπιτζιμπιτζίδης είπε...

Αγαπητέ Metrophile, το σχόλιό σου αυτό για τις "πέτρες", έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα που έχω σχηματίσει για το άτομό σου, μέσα από τα αναρίθμητα σχόλια που έχεις κάνει στο εν λόγω ιστολόγιο.
Τι να πω, είσαι άξιος της μοίρας σου...

Ανώνυμος είπε...

Aytos o Metrofilos einai sigoura o typos tou akratou neoellhna.

Με καλυπτει πληρως ο προηγουμενος σχολιαστης, εχω να μπω σε αυτη την ιστοσελιδα ενα χρονο περιπου, κι αυτο λογω ολων αυτων των μετροφιλων, τραμοφιλων και κατ'επεκτασιν ατακοφιλων.

Ποτε θα κοψει ο ελληνας τις ατακες, για ολα εχει μια ατακα...

Ο Θεος να δωσει.

Ανώνυμος είπε...

Φυσικά και πέτρες είναι. Ας δείξει επιτέλους και κάτι σύγχρονο η Ελλάδα για το οποίο ειναι περήφανη, αντί να πιπιλάει την καραμέλλα ενός μακρινού χρονικά πολιτισμού, ο οποίος πολιτισμός έγινε γνωστός λόγω έργων και καινοτομιών, όχι λόγω νωχελικού εκθειασμού του παρελθόντος.

Ανώνυμος είπε...

Πέτρες θέλουν τα κεφάλια σας...
Μάλλον εργολάβος είναι ο μετρόφιλος...

Ζω καθημερινά το δράμα του ΗΣΑΠ από μαρούσι ως πειραιά, το μόνο το οποίο δεν φταίει για τις καθυστερήσεις ειναι τα αρχαία αλλά τα συμφέροντα των εργολάβων και οι φοβεροί ρυθμοί τους - ας τελείωνε η γραμμή ως την Ομόνοια που ήταν απολύτως εφικτό να γίνει εδώ και μήνες - μήπως άλλαξε κάτι τώρα σε σχέση με τα αρχαία και σιγά σιγά προχωρούν το κομμάτι στην αττική?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα