Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2012

Ζωντανεύουν... οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, θα φτάσουν Ραφήνα το 2014 και Νότια Προάστια το 2020!

κείμενο από το ypodomes.com
Το Ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής παίρνει μπρος και μαζί του παίρνουν μπρος και τα σημαντικά οδικά έργα τα οποία θα «κληρονομήσει» μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας η περιοχή. Εδώ και πολλά χρονιά τα οδικά έργα στην Αττική έχουν παγώσει καθώς είχαν πλήρη προτεραιότητα τα οδικά έργα στις Περιφέρειες.

Με την ενεργοποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου που είναι στα τελευταία του στάδια αρχίζει και πάλι η κουβέντα για τους οδικούς άξονες που θα συμπληρώσουν τους αυτοκινητόδρομους που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία και κυρίως με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Τα μεγάλα ..όπλα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ο νέος άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, ο περιφερειακός Αιγάλεω. Όλα είναι έργα πρώτης προτεραιότητας και σε συνδυασμό με την επέκταση και γιγάντωση των μέσων σταθερής τροχιάς αναμένεται να καλυτερεύσουν σε μεγάλο βαθμό τις μεταφορές (οδικές και συγκοινωνιακές) της Αττικής.

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Μέσα σε ένα ..πέπλο μυστηρίου κινείται το θέμα των επεκτάσεων. Τα επιμέρους δημοσιεύματα των ημερών κάνουν λόγο για ενδεχόμενη συμφωνία της κοινοπραξίας που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό. Η συμφωνία αν τελικά είναι πραγματική θα είναι ιδιαιτέρως επικερδής για το Ελληνικό Δημόσιο καθώς δεν θα χρειαστεί να βάλει το ..χέρι βαθειά στην τσέπη αλλά να παρατείνει την χρονική διάρκεια της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού και των επεκτάσεων της.

Αυτή η πρόταση είχε γίνει από το 2006 αλλά είχε πιάσει τοίχο από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι επεκτάσεις δεν είναι σαφές ακόμα τι θα περιλαμβάνουν αλλά το πακέτο θα έχει την περίφημη σήραγγα Υμηττού , την σήραγγα Αργυρούπολης, την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Τα τελευταία νέα είναι η σκέψη τελικά ο δρόμος να φτάσει μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος των ορίων των Δήμων Ελληνικού και Αλίμου. Το χρονοδιάγραμμα φτάνει μέχρι το 2020 δεδομένων των δυσκολιών που θα συναντήσει περνώντας από κατοικημένες περιοχές.

Δεν είναι καθόλου σίγουρο ποιοι άξονες στα Μεσόγεια από αυτούς που χαράχτηκαν από εποχής Σουφλιά θα διατηρηθούν ενώ είναι απορίας άξιο γιατί ο κλάδος της Αττικής Οδού που έχει φτάσει στα Σπάτα δεν προβλέφθηκε εξαρχής να επεκταθεί μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Το τμήμα του δρόμου αυτού μάλιστα έχει και προδιαγραφές να κατασκευαστεί στο μέσο και επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομος για την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών (Πικέρμι, Σπάτα, Ραφήνα). Αυτός ο κλάδος τώρα προβλέπεται να έχει κατασκευαστεί μέχρι το 2014.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Πρόκειται για τον σημαντικότερο άξονα που θα δημιουργηθεί στην Δυτική Αττική ενώ θα παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας λιγοστεύοντας την απόσταση κατά περίπου 60χλμ. Οι προδιαγραφές του περιλαμβάνουν στο μέσο κατασκευή τρένου που θα δημιουργήσει επίσης μία σιδηροδρομική παρακαμπτήριο φέρνοντας πιο κοντά την Πελοπόννησο με την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.

Το μήκος του είναι περίπου 60χλμ ενώ θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης παρόμοια με εκείνη της Αττικής Οδού. Φυσικά με την ολοκλήρωση του η χρήση του θα γίνεται με την πληρωμή διοδίων που δεν έχει καθοριστεί ακόμα που θα τοποθετηθούν. Ο χρόνος υλοποίησης του έχει προτεραιότητα να κατασκευαστεί μέχρι το 2015.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ Λ.ΚΥΜΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
Για πρώτη φορά αναφέρεται ξεκάθαρα πως θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης. Ασαφές παραμένει το γεγονός αν θα μπουν σε κάποιο από τα παραπάνω «πακέτα» δηλαδή με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή με τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. Το σενάριο πάντως να δημοπρατηθούν και να παραχωρηθούν ξεχωριστά μάλλον δεν είναι εφικτό λόγω της μικρής τους έκτασης.

Πάντως αυτό που είναι πιο δύσκολο από όλα είναι να ξεπεραστούν οι φωνές που αντιτίθενται στα έργα ή τμήματα τους, όπως η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής στα Νότια Προάστια, η σήραγγα Υμηττού που και εκεί υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις ενώ άγνωστη είναι προς το παρόν η αντίδραση για τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα