Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Σιδηρόδρομος: στη Θεσσαλία θέλουν ηλεκτροκίνηση και στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

κείμενο από το ypodomes.com
Ηλεκτροκίνηση και στη Δυτική Θεσσαλία θέλουν οι φορείς της περιοχής. Πριν μερικές μέρες στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας έγινε αναφορά για το θέμα της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας.

Στην εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκε πλήθος μελών και φίλων του συλλόγου εγκρίθηκε ο απολογισμός δράσης για το 2011 και μετά από συζήτηση αποφασίστηκε ότι ο σύλλογος πρέπει να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της Δυτικής Θεσσαλίας.

Όπως συζητήθηκε υπάρχει ορατός κίνδυνος να προχωρήσει το έργο της Ανατολικής Θεσσαλίας στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και να μην εκτελεστεί το έργο της δυτικής Θεσσαλίας παρά το γεγονός, ότι η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας είναι από άποψη μελετών σαφώς πιο ώριμο έργο από το αντίστοιχο της ανατολικής Θεσσαλίας.

Το μήκος του τμήματος Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα είναι περίπου 80 χιλιόμετρα και εξυπηρετεί τις πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας καθώς περνά από τις πόλεις των Σοφάδων, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Η γραμμή εδώ και περίπου μία δεκαετία είχε εκσυγχρονιστεί με κόστος 69.000.000 ευρώ και παρότι παραμένει η γραμμή μονή θεωρείται ικανοποιητική για την κίνηση στην ευρύτερη περιοχή.

Το υποθετικό κόστος για την ηλεκτροκίνηση από τα Φάρσαλα μέχρι τον τερματικό σταθμό στην Καλαμπάκα ανέρχεται σε 25.000.000 ευρώ ενώ η «ωριμότητα» του σαν έργο θεωρείται ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.

4 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Είναι μοναδική ευκαιρία να διαπλατύνουν και να ηλεκτροκινήσουν το εναπομένον μετρικό τμήμα του Θεσσαλικού Βελεστίνο - Φάρσαλα - Παλαιοφάρσαλος μήκους 60 περίπου km. Το τμήμα αυτό είναι εκτός λειτουργίας από το 1998, είναι τμήμα του κεντρικού άξονα Βόλος - Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα και αν κατασκευάζονταν θα μείωνε τον χρόνο της σιδ/κης διαδρομής μεταξύ Βόλου - Αθηνών κατά 40 min. Το έδαφος στο μεγαλύτερο τμήμα είναι απολύτως πεδινό, ο Βόλος ξανασυνδέεται με την Δυτική Θεσσαλία και αναβαθμίζεται πολύ ο κόμβος του Παλαιοφαρσάλου. Η ευκαιρία είναι μοναδική για την συνολική αναβάθμιση του Θεσσαλικού σιδ/κου δικτύου και υπουδενί δεν πρέπει να χαθεί...

Mystic_Bard είπε...

Ο Βόλος μπορεί και πρέπει να πάει ηλεκτροκίνηση, αλλά μέσω Λάρισας, η γραμμή είναι έτοιμη, ενώ υπάρχει και χώρος ώστε στο μέλλον να διπλασιαστεί χωρίς να χρειαστούν νέες απαλλοτριώσεις.
Παρακάμπτοντας την Λάρισα παρακάμπτεται το μεγαλύτερο κέντρο της Θεσσαλίας, και έτσι για ένα μικρό κέρδος χρόνου χάνεις πολλούς επιβάτες της Λάρισας.

τρενομανής είπε...

Αγαπητέ Mystic_Bard δεν έγραψα περί κατάργησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου Λαρίσης κάθε άλλο! Αλλά ας τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: Αυτήν την στιγμή η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου - Λαρίσης είναι σε λειτουργία με σημαντική επιβατηγή κίνηση. Η μετρική γραμμή Βελεστίνου - Παλαιοφαρσάλου μήκους περίπου 65 km είναι εκτός λειτουργίας από το 1998. Εάν ξεκινήσουν τα έργα διαπλάτυσής της και ηλεκτροκίνησής της τότε προκύπτουν τα εξής πλεονεκτήματα: α. ανοίγει ο δρόμος για απευθείας σιδηροδρομικούς συρμούς Αθήνας - Βόλου με 35 με 40 min λιγότερο χρόνο, β. ανοίγει (και πάλι) η σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου Καρδίτσας και Βόλου Τρικάλων με χρόνους μια ώρα και μια ώρα και 10 με 15 πρώτα λεπτά αντίστοιχα!, γ. Κρουαζιερόπλοια θα μπορούν με μισθωμένους συρμούς να επισκέπτονται τα μετέωρα αυθημερόν, δ. Η μετακίνηση λουομένων το καλοκαίρι από την δυτική Θεσσαλία θα είναι πλέον γεγονός!, ε. Ο μισός κάθετος σιδηροδρομικός άξονας Βόλος - Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα θα είναι πλέον έτοιμος! ζ. Η σιδ/κη γραμμή Λαρίσης - Βόλου διατηρείται σε λειτουργία καθόλη την περίοδο της διαπλάτυνσης και εκσυγχρονισμού του τμήματος Παλαιοφάρσαλος - Βελεστίνο. Μόλις δε ολοκληρωθεί και παραδοθεί σε κυκλοφορία μπορεί να ξεκινήσουν και τον εκσυγχρονισμό και τα έργα ηλεκτροκίνησης του τμήματος Λαρίσης - Βόλου δίχως ΟΥΔΕΠΟΤΕ η Λάρισα να στερηθεί την σιδηροδρομική σύνδεση της με τον Βόλο. Η Λάρισα είναι και πρέπει να παραμείνει σημαντικός σιδηροδρομικός κόμβος και με την πρότασή μου το ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του νομού Λαρίσης αυξάνει σημαντικά, εξυπηρετώντας ένα άλλο αστικό της κέντρο την πόλη και πρωτεύουσα της επαρχίας Φαρσάλων, τα Φάρσαλα...

Mystic_Bard είπε...

Λοιπόν να τα πάρω ένα ένα:
α, β, γ, δ : δεν αμφισβητώ τον κέρδος στον χρόνο αυτό είναι σίγουρο.
ε : δύστυχος για μας το άλλο μισό που μένει είναι και το ποιο δύσκολο (βουνά) :-(
ξ : δεν είπα να κλείσει η γραμμή Λάρισα – Βόλος, αντίθετα το γεγονός ότι υπάρχει εντός της υπάρχουσας ιδιοκτησίας του ΟΣΕ αρκετός χώρος για διπλή γραμμή, έχει το πλεονέκτημα ότι μπορούν με την γραμμή σε λειτουργία να κατασκευάσουν δίπλα την καινούρια ηλεκτρόκινουμενη γραμμή και όταν στο μέλλον υπάρχουν τα χρήματα να ανακατασκευαστεί και η παλιά ώστε να γίνει διπλή ηλεκτροκινούμενη.
Αυτό που ήθελα να τονίσω στο προηγούμενο ποστ μου ήταν ότι η Λάρισα σαν μεγάλη πόλη (και κέντρο της περιφέρειας αν δεν απατώμαι) μαζεύει τον περισσότερο κόσμο οπότε μια γραμμή που θα την παρακάμπτει αμέσως έχει μειωμένη κίνηση, καθώς ένα δρομολόγιο Καλαμπάκα – Βόλος μέσω Λάρισας καθώς και ένα δρομολόγιο Αθήνα – Βόλος μέσω Λάρισας θα έχει όλο τον κόσμο που θέλει να κάνει την διαδρομή για βόλο, αλλά και επιπλέον κόσμο που θα θέλει να πάει Λάρισα πράγμα το οποίο μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πληρότητα.
Τα Φάρσαλα εξυπηρετούνται από τον Παλαιοφάρσαλο που απέχει 10km (θα χρειαστεί αυτοκίνητο), ενώ το ίχνος της παλιάς γραμμής απέχει 3km από την πόλη (πάλι θα χρειαστεί αυτοκίνητο)
Οπότε το ζήτημα που προκύπτει είναι: Το κέρδος στον χρόνο είναι τόσο σημαντικό που θα δικαιολογεί τα έξοδα ? Τα τρένα θα είναι αρκετά γεμάτα ακόμα και αν παρακαμφθεί η Λάρισα ?
Προσωπικά πιστεύω πως όχι και πως τα κέδροι θα είναι αρκετά μικρά για το κόστος και δεδομένης της κατάστασης καλύτερα να δοθούν ώστε να ηλεκτροκινηθεί η Καλαμπάκα ο Βόλος (τωρινή χάραξη) και η Φλώρινα που είναι γραμμές με πολύ κίνηση και ενδεχόμενη χρήση ηλεκτροκίνησης θα μείωνε σημαντικά το κόστος λειτουργίας (ο ΟΣΕ δίνει ΠΟΛΛΑ €€€ για πετρέλαια).

Τέλος θα ήθελα να σημειώσω πως η μετρική γραμμή Βόλος – Παλαιοφάρσαλος αν και “κλειστή” συνεχίζει να λειτουργεί ένα μικρό μέρος της με μουσειακό χαρακτήρα και μουσειακός τροχαίο υλικό και σε συνδυασμό με τον Μουτζούρη στο Πήλιο (Αρκεί να ξεκινά πάλι από την πόλη του Βόλου) και τα μετέωρα θα ήταν ένα εξαιρετικό πακέτο για τουρισμό από το εξωτερικό το οποίο θα έφερνε έσοδα και στον ΟΣΕ και στην περιοχή με μικρό κόστος επένδυσης.

Πωωω σεντόνι έγραψα ... :P

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα