Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Σιδηρόδρομος: ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος

κείμενο από το ypodomes.com
Ερρίφθη ο κύβος εχτές στην Αθήνα και στη συνεδρίαση της επενδυτικής επιτροπής, παρουσία του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, για το πρόγραμμα Jessica. Μετά από εκτενείς διαβουλεύσεις, η τράπεζα Πειραιώς δέχθηκε να υπογράψει ως συνεργαζόμενος εταίρος του προγράμματος, για το οποίο έχει δεσμευθεί ποσό 20 εκατ. ευρώ και μέσω αυτού θα μπορέσει να υλοποιηθεί το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης.

Σήμερα αναμένεται η εκκρεμότητα να κλείσει και τυπικά με τις υπογραφές της συμφωνίας. Το πρόγραμμα θα βγει στον «αέρα» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς, καλώντας ιδιώτες να δηλώσουν ενδιαφέρον για το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου - Λάρισας, ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες είναι το επόμενο βήμα που αναμένεται, ώστε να οριστικοποιηθεί πλέον ότι ένα μεγάλο επενδυτικό έργο, το οποίο επί δεκαετίες έχει σχεδιάσει η Θεσσαλία, θα περάσει πια στο στάδιο της υλοποίησής του.

Προς το παρόν φαίνεται ότι διανοίγεται ένας νέος δρόμος για το έργο της ηλεκτροκίνησης και η καινούργια προοπτική ξεμπλοκάρει κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία εάν απορροφούνταν για το συγκεκριμένο έργο θα τα στερούνταν από άλλες υποδομές στη Θεσσαλία.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Το έργο οφείλει να περιλαμβάνει και την γενικότερη αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λαρίσης - Βόλου ήτοι:
1. Ανακαίνιση της επιδομής. Η επιδομή της δεκαετίας του 1960 είναι σχεδόν υπό κατάρρευση και απαιτείται ΑΜΕΣΗ ανακατασκευή με αύξηση του ορίου ταχύτητας για το τμήμα Λαρίσης - Λατομείου στα 160 Km/h από τα 100 με 120 της υπάρχουσας επιδομής,
2. Αντικατάσταση των ισόπεδων διαβάσεων με ανισόπεδες,
3. Περίφραξη της σιδ/κης γραμμής,
4. Εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης με δυνατότητα αυτόματων διακλαδώσεων στους σταθμούς Χάλκη, Αρμένιο, Βελεστίνο και Λατομείο
5. Βελτίωση χάραξης στο τμήμα Στεφανοβικίου - Βελεστίνου με μεγέθυνση των ακτινών καμπυλότητας που είχαν σχεδιαστεί αρχικά για μετρικό δίκτυο του 1880!
6. Διαπλάτυνση της μετρικής γραμμής Λατομείου - Βόλου ώστε οι "εξπρές" συρμοί (λ.χ. Αθηνών - Βόλου και Αθηνών - Θεσσαλονίκης) να μην διέρχονται από το "S" της Νέας Ιωνίας αφού αφενός η διαδρομή από την βιομηχανική περιοχή είναι συντομότερη, αφετέρου ένα εξπρές δρομολόγιο δεν χρειάζεται να εξυπηρετεί την σικάτη συνοικία των Μελισσιάτικων, συν τον πλεονέκτημα της διπλής γραμμής...
6. Σιδηροδρομική (ηλεκτροκίνητη) σύνδεση του λιμένος Βόλου με τον Σ.Σ. Βόλου και της βιομηχανικής Περιοχής. Κατασκευή εμπορευματικού σιδ/κου σταθμού την περιοχή του Βιολογικού καθαρισμού Βόλου εκεί που κάποτε θα γινόταν η διαπόρθμευση σιδ/κων συρμών για την Συρία. Οι επενδύσεις στον σιδηρόδρομο οφείλουν να γίνονται με διορατικότητα και όχι κοντόφθαλμα και μίζερα...

Γιώργος είπε...

"...η καινούργια προοπτική ξεμπλοκάρει κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία εάν απορροφούνταν για το συγκεκριμένο έργο θα τα στερούνταν από άλλες υποδομές στη Θεσσαλία".
Η παραπάνω φράση που υπάρχει στο τέλος του κειμένου φανερώνει και τον πραγματικό στόχο του περιφερειάρχη, ο οποίος δεν θέλει με τίποτα να χρηματοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου στη θεσσαλία από το ΕΣΠΑ. Εκτός από το τμήμα Βόλος-Λάρισα υπάρχει και το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, το οποίο είναι και πιο ώριμο από πλευράς μελετών. Τα δύο έργα μαζί για να ηλεκτροκινηθούν θα απαιτήσουν δαπάνη 36 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, εφόσον στη γραμμή Λάρισας- Βόλου χρησιμοποιηθούν από τον ΟΣΕ υπάρχοντα υλικά (στύλοι και γραμμή επαφής) που είχαν αγοραστεί παλαιότερα για την ορεινή γραμμή του Μπράλου. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας όμως επέλεξε το στρίβειν δια του αραβώνος της Τράπεζας Πειραιώς και του ΟΣΕ που βέβαια δεν θα φτιάξουν καμία ηλεκτροκίνηση, αφού τα διαθέσιμα κονδύλια είναι μόλις 20 εκατομμύρια και ο κύριος στόχος του Jessika θα είναι η αξιοποίηση από ιδιώτες των οικοπέδων που έχει ο ΟΣΕ στη Λάρισα και στον Βόλο. Η εξαγγελία της ηλεκτροκίνησης το πιθανότερο είναι ότι θα αποτελέσει το φύλλο συκής για την παραχώρηση σε ιδιώτες των εκτάσεων αυτών, φύλλο συκής που το πιθανότερο είναι ότι θα ξεχαστεί όταν επιτεχθούν όταν οι υπόλοιποι στόχοι.

Mystic_Bard είπε...

Ας τα πάρουμε ένα - ένα:
1) Η ανακαίνιση της επιδομής είναι αρκετά εύκολη, καθώς σε όλο το κομμάτι της διαδρομής Λάρισα - Λατομείο υπάρχει ΙΔΙ επαρκής χώρος ώστε να μπει και δεύτερη γραμμή (χωρίς να χρειαστούν νέες απαλλοτριώσεις), ενώ η παλιά όταν στο μέλλον βρεθούν χρήματα θα μπορεί να ανακαινιστεί και εκείνη ώστε πλέον η γραμμή να είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη !!
2-3-4-5-7 μαζί σου (με μια επιφύλαξη στο 5 καθώς οι καμπύλες είναι ήδη αρκετά ανοιχτές ...)
Τώρα στο 6, καταρχάς από όσο κατάλαβα προτείνεις να διατηρηθεί ΚΑΙ το “S” (γιατί έχει ακουστεί να την καταργήσουν !)
από εκεί και μέρα η τωρινή διαφορά των 2 χαράξεων είναι 850μ. (με μικρότερη τη μετρική χάραξη) καθώς η μετρική γραμμή περνάει γύρο από το ύψωμα "Αράπης". Ακόμα η μετρική γραμμή έχει μέγιστη κλίση 2,1% και μικρότερη ακτίνα καμπυλότητας 250μ. έναντι 1,4% και 400μ. μέσω τους "S" καθώς η υψομετρική διαφορά ανάμεσα στον Σ.Σ. Βόλου και Σ.Σ. Λατομείου είναι ~140μ. !
Από αυτό προκύπτει ότι το "S" έχει καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, οπότε αν θα έπρεπε να αναβαθμιστεί η χάραξη της μετρικής θα χρειαζόντουσαν πολλές απαλλοτριώσεις μεγάλα ορύγματα και σήραγγα κάτι που θα ανέβαζε πολύ το κόστος για κέρδος λίγων λεπτών και αυτό μόνο για τα υπεραστικά Αθ-Βολ και Θεσ-Βολ και ενώ ο χρόνος Βολ-Λαρ μετά τα έργα με την τωρινή χάραξη θα είναι ~30m. Βολ-Θεσ ~2h Βολ-Λαρ-Καλ 1h,30m και Βολ-Αθ ~ 2h50m

Για τόσο μικρό κέρδος δεν πιστεύω πως αξίζει να δαπανηθούν τόσα χρήματα ...

Διάβασε και το παρακάτω κείμενο για το συγκεκριμένο θέμα:
http://www.issuu.com/apostolis_dim/docs/magnesia_railway

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα