Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Editorial: μία νέα εποχή για την χώρα με μεγάλα βάρη αλλά και αισιοδοξία για καλύτερο μέλλον

κείμενο από το ypodomes.com
Μια ιστορική συμφωνία επετεύχθη για την Ελλάδα. Η χώρα μας, δέσμια του τεράστιου χρέους της από συσσωρευμένες λάθος πολιτικές σύρθηκε αλύπητα όλο αυτό το διάστημα απογυμνωμένη από το Ευρωπαϊκό της ένδυμα. Αφού χρειάστηκε να δώσουμε μεγάλο μέρος από την αξιοπρέπεια μας ως λαός και αφού χρειάστηκε να υποσχεθούμε ότι θα νοικοκυρέψουμε τα του οίκου μας τελικά μας δόθηκε άλλη μία ευκαιρία για να δικαιολογήσουμε την ύπαρξη μας στην ισχυρή νομισματική ένωση της Ευρώπης.

Το πιο θετικό σε όλη αυτή την υπόθεση είναι η ελάφρυνση του χρέους μας κατά 107 δις ευρώ. Αυτό κατά δήλωση Ευρωπαίων αξιωματούχων σημαίνει, λαϊκά, ελάφρυνση κατά 10.000 ευρώ για κάθε εγγεγραμμένο Έλληνα πολίτη. Ένα μεγάλο βάρος φεύγει από πάνω μας.

Εξαπατούμαστε όταν δεν συνειδητοποιούμε ότι το χρέος ανήκει σε όλους μας. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως οι φόροι αφορούν το σύνολο των πολιτών και όχι τους λίγους. Δυστυχώς οι λάθος πολιτικές ενός ημί- Σοβιετικού τύπου κράτους όπου η εργασία στο Δημόσιο σήμαινε και οριστική λύτρωση από κάθε έγνοια περνά στο παρελθόν. Η σύνδεση σχεδόν όλων των επιχειρήσεων με υπηρεσίες και προμήθειες στο Δημόσιο τελειώνει. Η αρρωστημένη σχέση πολιτικών- πολιτών με τα απαράδεκτα «ρουσφέτια» υπάρχει ελπίδα ότι θα τελειώσει.

Αυτό που φέρνει η νέα δανειακή σύμβαση φίλες και φίλοι δεν είναι μόνο βάρη για όλους μας. Δεν είναι μόνο φόροι, μειώσεις, έλλειψη προοπτικής και ατελείωτες περικοπές. Φέρνει μαζί του και ελπίδα, προσμονή, αισιοδοξία ότι το κράτος μας θα αποτελέσει σύντομα ένα κράτος πραγματικό με ευθύνες και υποχρεώσεις αλλά και κοινωνικά μέτρα.




Ελπίδα πως θα φέρει ανάπτυξη πραγματική και όχι Σοβιετικού τύπου ψευδή και προσωρινή. Η χαμένη δεκαετία φίλες και φίλοι δεν είναι αυτή που διανύουμε. Είναι η προηγούμενη όταν ψευδώς πειστήκαμε ότι όλοι μπορούμε να τα κάνουμε όλα ασχέτως ικανοτήτων.

Ελπίζουμε σε μία ισονομία, ένα κράτος δικαίου, με αντικειμενικά κριτήρια που επιβραβεύει αυτούς που δουλεύουν και τιμωρεί αυτούς που κάνουν πως δουλεύουν. Ελπίζουμε πως το κράτος της λαμογιάς και της συνεχούς εξαπάτησης θα πάψει και θα υπάρξει ένα Δημόσιο που θα είναι οικονομικά αυτάρκες. Τότε όλα θα αλλάξουν.

Έρχονται δύσκολα χρόνια προσαρμογής και ελπίδας. Δύσκολα γιατί από την εποχή της εύκολης διαβίωσης θα περάσουμε στην εποχή της υποχρεωτικής συνεισφοράς. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι γενιές μας είναι υπεύθυνες για την κατάσταση της χώρας. Τα παιδιά μας και οι επόμενες γενιές πρέπει να βρουν μια καλύτερη Ελλάδα και όχι μία μίζερη, κατεστραμμένη χώρα γεμάτη διαφθορά και υποκρισία.

Αυτό που θα λάβει χώρα τα επόμενα χρόνια είναι η μετατροπή ενός κράτους παρία της Ευρώπης (όπως άλλωστε ζήσαμε τις ικεσίες προς την Ευρώπη από τη χώρα μας) σε κράτος με αυτοπεποίθηση με πραγματική διάθεση να εργαστεί για να πάρει αλλά και να δώσει στον πολίτη, ένα πραγματικά Ευρωπαικό κράτος.

Αυτό που είναι όμως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ προϋπόθεση είναι να υπάρξει επιτέλους ένα στοπ στην συνεχή κατηφόρα. Να υπάρξει στροφή στην ανάπτυξη, την πραγματική ανάπτυξη. Τα μεγάλα έργα υποδομής να έρθουν σε μεγάλη ποσότητα γιατί χρειάζεται ένα γερό γκάζι για να πάρει μπρος και πάλι η χώρα.

Αυτό που έχει ανάγκη η χώρα είναι μία μαζική παραγωγή μεγάλων έργων τα οποία θα δώσουν την απαραίτητη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία έτσι ώστε να αρχίσει να κινείται και πάλι το χρήμα. Πρέπει να δοθεί άμεσος στόχος να σταματήσει το απαράδεκτο φαινόμενο της καλπάζουσας ανεργίας. Το εργατικό δυναμικό της χώρας είναι εξαιρετικό και μάλιστα υπάρχει μεγάλο απόθεμα σε ανθρώπους με σημαντική εκπαίδευση.

Να δοθούν κίνητρα σε καινοτομικές επιχειρήσεις για την διασπορά των επαγγελμάτων, να δοθεί σημασία σε ερευνητικές εταιρείες και σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας και να υπάρξει έμφαση σε περιοχές υποδοχής βιοτεχνιών και βιομηχανιών ανά την Ελλάδα.

Τέλος τα μεγάλα μας όπλα, η ναυτιλία και ο τουρισμός, μπορούν και πρέπει να είναι η αιχμή του δόρατος τα επόμενα χρόνια. Είναι απαράδεκτο να έχουμε τα λιγότερα έσοδα από κάθε άλλη Μεσογειακή χώρα στον τουρισμό.

Αυτό που γεννάει η νέα δανειακή σύμβαση φίλες και φίλοι είναι η ελπίδα πως θα υπάρξει ένα καλύτερο αύριο. Δεν θα έρθει χωρίς κόπο , δεν θα έρθει χωρίς θυσίες. Το άδικο γεγονός πως οι πολλοί θα πρέπει άλλη μία φορά να πληρώσουμε τα λάθη των λίγων θα πρέπει να είναι οδηγός μας από εδώ και πέρα στο τι θέλουμε για την επόμενη μέρα, ποιους πολιτικούς θα πιστέψουμε πως θα μας οδηγήσουν και πάλι στο φως και σε ποιες στρατηγικές επιλογές προσωπικές και συνολικές θα ωφελήσουν τον κάθε ένα από εμάς αλλά και όλο το σύνολο.

Γιατί τελικά το σκληρό μάθημα από αυτή την περιπέτεια της χώρας είναι πως ότι γίνεται εκεί ψηλά μας επηρεάζει και μας οδηγεί όλους μας, είτε για καλό είτε για κακό. Ας ευχηθούμε λοιπόν αυτή η απόφαση για είναι όντως για καλό, για το καλό όλων.

Καλή συνέχεια σε όλους
Νίκος Καραγιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα