Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Ασφάλεια στα μέσα μαζικής μεταφοράς: άμεσα μέτρα τώρα για να μην θρηνήσουμε αργότερα

κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα της ασφάλειας στο Μετρό της Αθήνας είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα ασφάλειας σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από τους συρμούς του Μετρό και στις 3 γραμμές του κινούνται περισσότεροι από 1.000.000 επιβάτες καθημερινά. Το νούμερο αυτό είναι τεράστιο αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο συνολικός πληθυσμός της χώρας είναι περίπου 11.000.000 άνθρωποι.

Το τεράστιο αυτό νούμερο περιλαμβάνει σήραγγες και υπέργεια τμήματα περίπου 60χλμ, 58 σταθμούς και σε κάποιες περιπτώσεις κάποια παρκινγκ και τερματικά λεωφορείων. μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινούνται καθημερινά το 1.000.000 επιβατών. Ποια θα είναι η αίσθηση ασφάλειας που θα έχουν από σήμερα οι πολίτες που θα ταξιδεύουν με το γρήγορο αυτό μέσο μαζικής μεταφοράς;

Όπως πολλοί από εσάς βλέπω χρόνο με το χρόνο όλο και λιγότερη παρουσία ανθρώπων που σχετίζονται με την ασφάλεια σε σταθμούς και συρμούς. Εκτός από την παντελή έλλειψη προσωπικού ελέγχου των εισιτηρίων το φαινόμενο της έλλειψης ασφάλειας στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας είναι κάτι παραπάνω από εμφανές.

Όχι μόνο για το συμβάν του Σαββάτου που όπως φαίνεται συμπτωματικά είχαμε την εύρεση ενεργοποιημένης βόμβας. Στην καθημερινή μας μετακίνησης, άτομα περιθωριακά γίνονται όλο και περισσότερα μέσα στους συρμούς. Η επαιτεία και η κλοπή είναι ένα σύνηθες πια και καθημερινό φαινόμενο.

Γιατί όμως υπάρχει αυτή η εγκατάλειψη; Γιατί δεν υπάρχει καμία έννοια ασφάλειας ειδικά σε συρμούς και σταθμούς; Πόσο μπορούμε να παίζουμε με την τύχη και την ανθρώπινη ζωή; Ποιος θα πάρει την ευθύνη αν γίνει μελλοντικά κάποια τρομοκρατική επίθεση;

Θα έπρεπε να μας έχει ήδη προβληματίσει η αυξανόμενη επιθετικότητα στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, η τυφλή βία και η περιφρόνηση της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας. Το κράτος μας όμως είναι υπεύθυνο (καθώς η ΣΤΑΣΥ είναι μία κρατική εταιρεία) για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών μέσα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει προσωπικό ασφαλείας που να ελέγχει συρμούς, αποβάθρες και κοινόχρηστους χώρους σε συνεχή βάση και να έχουμε τέτοιου είδους περιστατικά που μειώνουν όλο και πιο πολύ το αίσθημα ασφάλειας.

Μία πρόταση θα ήταν να τοποθετηθούν «πόρτες ελέγχου» ανάλογες με αυτές του αεροδρομίου στις πύλες εισόδου του Μετρό. Μία άλλη πρόταση θα ήταν η δημιουργία ενός ειδικού σώματος των μέσων μαζικής μεταφοράς επιφορτισμένο με τον έλεγχο αλλά και την ασφάλεια των μέσων και των σταθμών.

Το σίγουρο είναι πως το προσωπικό των σταθμών και όσοι είναι «μάχιμοι» στο Μετρό θα πρέπει να εκπαιδευτούν έτσι ώστε να μπορούν να διακρίνουν περίεργες κινήσει ή περίεργα αντικείμενα και να προσδίδουν μία μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στην μετακίνηση με τα ΜΜΜ.

Το σίγουρο είναι πως κάτι πρέπει να γίνει και το περιστατικό του Σαββάτου μας δείχνει την προχειρότητα με την οποία κάποιοι διαχειρίζονται την τύχη εκατοντάδων χιλιάδων. Θα έπρεπε να μας έχουν προβληματίσει τα αιματηρά περιστατικά σε Ισπανία και Αγγλία αλλά και η αποτροπή πολλών άλλων επιθέσεων σε διάφορες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης.

Στην κατάσταση που είναι σήμερα η Ελλάδα με τους κατοίκους να αισθάνονται γενικώς ανασφάλεια το να προσθέτουμε και την καθημερινή μετακίνηση μόνο πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει και όχι λύσεις. Η Πολιτεία πρέπει άμεσα να απαντήσει με λύσεις και άμεσα μέτρα, όχι προσωρινού άλλα μόνιμου χαρακτήρα, προσδίδοντας δύναμη στο προφίλ της.

Αν αυτό που σήμερα είναι αυτονόητο, η ασφαλής μετακίνηση, μετατραπεί σε συνεχές ταξίδι καχυποψίας τότε θα έχουμε δυσάρεστες συνέπειες στην καθημερινότητα. Θα πρέπει να μας προβληματίζει αν η επόμενη κίνηση μπορεί να συμβεί σε ένα άλλο μέσο ή ένα σταθμό ή κάποιο μέρος με πολύ κόσμο. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υπάρξει καμία άλλη συνέχεια σε αυτό το γεγονός αλλά και πως η Πολιτεία θα λάβει άμεσα μέτρα για την ασφάλεια όλων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα