Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

Θεσσαλονίκη: η πόλη ετοιμάζεται να γίνει εργοτάξιο με μεγάλα έργα υποδομής

κείμενο από το ypodomes.com

 Σε μεγάλο εργοτάξιο είναι αποφασισμένο το Υπουργείο Υποδομών να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη με σκοπό η πόλη να ανέβει επίπεδο και να γίνει μία σύγχρονη λειτουργική Ευρωπαϊκή πόλη. Ήδη μεγάλες κινήσεις έχουν γίνει σε αυτή την πλευρά ενώ αναμένεται να ενταθεί με την προσθήκη και άλλων μεγάλων έργων στην πόλη. Ποιες είναι όμως οι μεγάλες κινήσεις για super projects στην πόλη;

ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη κάποτε ήταν το μόνιμο ανέκδοτο της πόλης. Σήμερα η βασική γραμμή με 9,6χλμ και 13 σταθμούς είναι σε πλήρη εξέλιξη έχοντας ξεπεράσει τις «παιδικές ασθένειες». Η εξέλιξη του έργου ίσως επιτρέπει δειλά να πούμε για ολοκλήρωση το 2015.

Σύντομα, μέσα στο 2012 θα έχουμε εκκίνηση και στα έργα της επέκτασης για Καλαμαριά. Έργο ύψους μισού δις ευρώ με 5 σταθμούς θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το δίκτυο ανεβάζοντας το σύνολο των σταθμών σε 18.

Το 2013 έπεται συνέχεια με την δημοπράτηση της επέκτασης από το σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στην Ευκαρπία μέσω της Οδού Λαγκαδά. Επέκταση με 6 σταθμούς που θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές. Με την προϋπόθεση να έχουμε γρήγορα ανάδοχο θα φτάσουμε το 2014 στη Θεσσαλονίκη να γίνονται τρία ταυτόχρονα έργα Μετρό με 24 σταθμούς προς 4 διαφορετικές κατευθύνσεις.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Τα έργα επέκτασης του διαδρόμου 10-28 έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ καθυστέρησης. Η κυριότερη αίτια ήταν η φαεινή ιδέα να έρχεται το υλικό από το Νομό ..Πιερίας ανεβάζοντας κατακόρυφα το κόστος. Εν πάση περιπτώσει τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2013 με τον διάδρομο να μπορεί να υποδεχθεί ακόμα και υπερατλαντικές πτήσεις.

ΛΙΜΑΝΙ
Ο ΟΛΘ κάνει σημαντικές κινήσεις για την αναβάθμιση όχι μόνο του λιμανιού αλλά και της γενικότερης εικόνας της «βιτρίνας» της πόλης. Από την μία πλευρά έχουμε την δημοπράτηση για την ανάπτυξη Μαρίνας στη Α προβλήτα που θα είναι σε απόσταση ..βολής από την Πλατεία Αριστοτέλους δίνοντας ένα κοσμοπολίτικο αέρα στο κέντρο της πόλης ομορφαίνοντας το τοπίο.

Από τα δυτικά ξεκινά το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα που θα μετατρέψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διπλασιάζοντας την συνολική ικανότητα υποδοχής σε container. Είναι ένα πολύ σημαντικό εμπορικό έργο υποδομής που ουσιαστικά αφορά όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ένα έργο που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ωριμάσει και είναι πλέον έτοιμο να κάνει πράξη τις θεωρητικές ιδέες της δεκαετίας του 90. Τέσσερις στάσεις από την Πλατεία Αριστοτέλους μέχρι την Περαία με εντυπωσιακές στάσεις που θα διανύουν την απόσταση σε χρόνο ρεκόρ. Το έργο αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά το 2013 και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων.

ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Πολλές σημαντικές κινήσεις σχεδιάζονται, μία είναι σε εξέλιξη. Η ανάπλαση της Νέας Παραλίας στο τμήμα μετά το βασιλικό Θέατρο εξελίσσεται ικανοποιητικά ενώ σε περίπου 2 χρόνια οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί δίνοντας στους πολίτες μία αναμορφωμένη περιοχή που δεν θα θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που υπήρχε.

Σημαντικές κινήσεις θα γίνουν και στο κέντρο με τις πεζοδρομήσεις να είναι κυρίαρχοι για τα επόμενα χρόνια. Πρώτος δρόμος η Αγίας Σοφίας που έγινε πεζόδρομος απελευθερώνοντας κρίσιμο χώρο για τους πεζούς.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Η εσωτερική περιφερειακή ήδη μπήκε σε φάση υλοποίησης και όταν τα έργα ολοκληρωθούν θα είναι ένας ελεύθερος αυτοκινητόδρομος ξεκινώντας από τα δυτικά μέχρι την συμβολή της με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών.

Ήδη ο κόμβος Κ16 στην περιοχή της συμβολής με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθήνας είναι υπό κατασκευή. Επόμενο έργο θα είναι η ανισοπεδοποίηση του τμήματος από τον Κ16 μέχρι την Ευκαρπία. Το πιο εντυπωσιακό τμήμα θα είναι από την Ευκαρπία μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα που θα κατασκευαστεί ένας νέος κλειστός άξονας για εκείνους με κατεύθυνση νότια της Θεσσαλονίκης.

Η Θεσσαλονίκη αν και σήμερα έχει από τα πιο εντυπωσιακά ποσοστά ανεργίας με την ενεργοποίηση των παραπάνω έργων αλλά και άλλων που θα προκληθούν εξαιτίας αυτών θα μεταλλάξει την πόλη και θα τις δώσει πίσω την χαμένη της αυτοπεποίθηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα